Ga naar inhoud


Software update Topfield TF5300K


OFDM

Aanbevolen berichten

Eindelijk dan de gevraagde gegevens. Sorry, ik moest gisteren werken en dan ben ik niet in de buurt van mijn recorder :grin: , kwam pas rond 22.30 thuis.

 

systemid 10436 loader c5.15 device v5.3.24 software TF-NPTk1.71 Hardware v1.10 last update 23-07-2012.

 

Dit apparaat is - denken wij - rond de 8 jaar oud. De andere die we hebben is nog maar ca. 3 jaar oud. Uiterlijk zijn ze hetzelfde. Helaas niet meer gekeken naar de gegevens van de nieuwere. Dat kan dan pas weer zondagavond omdat ik niet eerder thuis kom. :mad: :mad: .

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@BeefRWijker

 

Ohhhhhh, is het gratis :) .

Ik bedoelde dat het op exit drukken, machine uitzetten (en van de stroom af) en weer aanzetten niet werkte. Ook werkte niet exit drukken, uitzetten (stroom er op laten) en weer aanzetten.

 

De KPN medewerker die ik aan de lijn had en die een nieuwe machine toezegde vond dat er vanuit Digitenne/KPN vreemde reacties waren gekomen. Ik heb zelfs een handleiding ontvangen hoe e.e.a. te resetten voor............. een heel ander apparaat!!!!

 

Het lijkt dat er iets bijzonder vreemds aan de hand is omdat het betreffende balkje telkens terug komt.

 

En het probleem met de niet meer handmatig in te geven titels is hierdoor dan weer (bijna) vergeten, je leert snel leven met sommige gebreken!

 

De komende weken het archief maar eens leegmaken (het gaat toch weer regenen komende week :mad: ) en dan de machine om laten ruilen door Digitenne/KPN.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk dan de gevraagde gegevens. Sorry, ik moest gisteren werken en dan ben ik niet in de buurt van mijn recorder :grin: , kwam pas rond 22.30 thuis.

 

systemid 10436 loader c5.15 device v5.3.24 software TF-NPTk1.71 Hardware v1.10 last update 23-07-2012.

 

Dit apparaat is - denken wij - rond de 8 jaar oud. De andere die we hebben is nog maar ca. 3 jaar oud. Uiterlijk zijn ze hetzelfde. Helaas niet meer gekeken naar de gegevens van de nieuwere. Dat kan dan pas weer zondagavond omdat ik niet eerder thuis kom. :mad: :mad: .

Je ontvanger heeft dus al de nieuwe software, dat is de reden dat je de grijze update scherm niet meer krijgt. Dat rode schermpje zou moeten verdwijnen als je de fabrieksinstellingen herteld. Maar naar dat ik begrijp gebeurt dat dus niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ontvanger heeft dus al de nieuwe software, dat is de reden dat je de grijze update scherm niet meer krijgt. Dat rode schermpje zou moeten verdwijnen als je de fabrieksinstellingen herteld. Maar naar dat ik begrijp gebeurt dat dus niet.

 

Klopt, dat doet ie dus waarschijnlijk niet goed. Medewerker van KPN/Digitenne die ik sprak snapt dit ook niet, is (natuurlijk) nog nooit voorgekomen.

 

Gelukkig kan het apparaat worden omgeruild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de software update er opgezet. Na de update geen signaal maar van digitenne. Gelijk fabrieksinstellingen reset, werkt nu goed volgens mij. Alleen na de update kwam er END te staan dat knipperde je kon toen NIETS meer doen. Heb 'm maar uitgezet en weer aan. Toen werd de display vervolgens een discolamp dat superieur snel aan en uit gaat.

 

Ook bij mij kun je via EPG bij opnemen van een programma de naam niet wijzigen is grijs gemaakt. KPN wordt oud denk ik!

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites

@BeefRWijker

 

Ohhhhhh, is het gratis :) .

Ik bedoelde dat het op exit drukken, machine uitzetten (en van de stroom af) en weer aanzetten niet werkte. Ook werkte niet exit drukken, uitzetten (stroom er op laten) en weer aanzetten.

 

Okee, duidelijk, je was zelf al zo slim om 'm ook daadwerkelijk uit te zetten, dat bleek nl niet uit je posting.

 

De KPN medewerker die ik aan de lijn had en die een nieuwe machine toezegde vond dat er vanuit Digitenne/KPN vreemde reacties waren gekomen. Ik heb zelfs een handleiding ontvangen hoe e.e.a. te resetten voor............. een heel ander apparaat!!!!

 

Enig toch, hebben ze toch nog humor.

 

Het lijkt dat er iets bijzonder vreemds aan de hand is omdat het betreffende balkje telkens terug komt.

 

En het probleem met de niet meer handmatig in te geven titels is hierdoor dan weer (bijna) vergeten, je leert snel leven met sommige gebreken!

 

Ja, persoonlijk vindt ik dat minder erg gezien de toch wat moeizame manier van ingeven maar misschien dat mensen die veel SMS-en daar helemaal geen probleem mee hebben en er veelvuldiger gebruik van maken. Maar 't was wel handig om dat tweetje even weg te poetsen als je nog een oudere opname met de zelfde titel in je archief had staan toen de reserveringen werden gemaakt. Veel erger vind ik de onbruikbaar gemaakte 'I' toets. Die doet 't niet alleen bij live kijken niet meer maar ook niet bij opnamen kijken. Je moet nu eerst stoppen om bij de desbetreffende opname de volledige opgeslagen info te kunnen bekijken. Het is toch werkelijk van de zotte. Overigens schrijf ik dit vanuit TBC5000 oogpunt, waar dit daarvoor ook al zo was maar ik zit er niet op te wachten dat dit ook de norm wordt op de TF5300k. Ik mag hopen dat ze dat voor de nieuwe update voor 10437 nog snel even aanpassen.

 

De komende weken het archief maar eens leegmaken (het gaat toch weer regenen komende week :mad: ) en dan de machine om laten ruilen door Digitenne/KPN.

 

Hebben ze je nog gezegd wat voor versie je kreeg? En we horen 't hoop ik nog als Ed ondanks dat ie 't hier niet uit zichzelf wilde vertellen nog iets zinnigs te melden heeft gehad.

 

Sorry voor de late reactie, ik moest elders eerst even wat scherven opruimen en andere rommel wegvegen :sick: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren - naar aanleiding van een tip van EdjeKroketje - het volgende geprobeerd met de tf5300k die niet meer wilde opnemen:

 

reset naar fabrieksinstellingen

 

handmatig de kanalen voor mijn regio installeren

 

en dat werkt!!!!

 

Wat blijkt: met de nieuwste update is een eerdere bug waarbij buitenlandse zenders voor een storing zorgden bij oudere apparaten weer terug. Daarom werkte mijn oudste recorder niet en de nieuwere wel.

 

Dank voor de tip, EdjeKroketje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bug waarbij de ontvanger buitenlandse zenders ziet en dan begint te mopperen dat ie gereset wil worden zit in de firmware, niet in de hardware.

 

Als jou oudste recorder dat heeft dan heeft die andere 't nu ook, alleen wordt je er (nog) niet mee geconfronteerd.

 

Zoals in dat artikeltje wordt beschreven kun je soms de pech hebben dat er een buitenlandse zender wordt opgepikt als je een automatische scan doet.

De oplossing is dan wachten met scannen tot dat zich die omstandigheden niet meer voordoen of zelf handmatig de bouquetten te gaan scannen zodat die buitenlandse zender niet meer aan bod komt en waarmee het probleem dan is omzeild.

 

Welke buitenlandse zender zat er dan in jouw oudste ontvanger wel die in de nieuwere niet zat/zit want ik had begrepen dat je beide eerder al een keer gereset had na de update en dan zou je die buitenlandse dus recent moeten hebben ingescand op de ene maar niet op de andere. 't Blijft een wat raar verhaal.

 

Grappig dat KPN een hoop recentere fouten heeft opgelost door een oudere versie te nemen waar deze fouten kennelijk nog niet inzaten maar dan krijgen we er dus nog oudere voor terug. Ik vond 't al zo raar dat ik m'n timer opnames weer moest ingeven terwijl ik vast meende te weten dat dat niet meer hoefde na een factory reset.

 

Wel grappig ook dat "Ondanks deze melding functioneert de Personal Recorder normaal en is er geen reden om de instructie op het scherm op te volgen" door jou hier nu gelogenstraft is.

 

Ik begin nu een beetje te begrijpen waarom dit heimelijk achter de schermen moest plaatsvinden. Bedankt Jaco.

aangepast door BeefRWijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bug waarbij de ontvanger buitenlandse zenders ziet en dan begint te mopperen dat ie gereset wil worden zit in de firmware, niet in de hardware.

 

Als jou oudste recorder dat heeft dan heeft die andere 't nu ook, alleen wordt je er (nog) niet mee geconfronteerd.

 

Zoals in dat artikeltje wordt beschreven kun je soms de pech hebben dat er een buitenlandse zender wordt opgepikt als je een automatische scan doet.

De oplossing is dan wachten met scannen tot dat zich die omstandigheden niet meer voordoen of zelf handmatig de bouquetten te gaan scannen zodat die buitenlandse zender niet meer aan bod komt en waarmee het probleem dan is omzeild.

 

Welke buitenlandse zender zat er dan in jouw oudste ontvanger wel die in de nieuwere niet zat/zit want ik had begrepen dat je beide eerder al een keer gereset had na de update en dan zou je die buitenlandse dus recent moeten hebben ingescand op de ene maar niet op de andere. 't Blijft een wat raar verhaal.

 

Grappig dat KPN een hoop recentere fouten heeft opgelost door een oudere versie te nemen waar deze fouten kennelijk nog niet inzaten maar dan krijgen we er dus nog oudere voor terug. Ik vond 't al zo raar dat ik m'n timer opnames weer moest ingeven terwijl ik vast meende te weten dat dat niet meer hoefde na een factory reset.

 

Wel grappig ook dat "Ondanks deze melding functioneert de Personal Recorder normaal en is er geen reden om de instructie op het scherm op te volgen" door jou hier nu gelogenstraft is.

 

Ik begin nu een beetje te begrijpen waarom dit heimelijk achter de schermen moest plaatsvinden. Bedankt Jaco.

 

Ik weet niet wat je allemaal wilt suggereren.

 

Wat betreft de ene machine wel en de andere niet: de machines en antennes staan naast elkaar. De oudste machine haalde meer dan 100 zenders op, zowel Duits als Belgisch. Dit op de auto stand. De nieuwste machine deed dit - ook op de autostand - niet.

Er is dus wel degelijk verschil tussen beide machines.

 

Enne, heimelijk achter de schermen??????

 

Ik weet niet wat jij hier zit te doen. Ik ben op dit forum omdat ik - en wellicht nog veel meer gebruikers - een probleem tegen ben gekomen. Met behulp van suggesties van anderen en het uitproberen van e.e.a. is mijn probleem nu opgelost en heb ik de oplossing die bij mij werkt netjes gemeld.

 

Als jij hierdoor op de een of andere manier gefrustreerd bent (want daar lijkt het toch wel een beetje op) dan is dat jouw probleem. Ik ben er mee gered. Misschien anderen ook.

 

Daar is dit forum toch voor bedoeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@ BeefRWijker..

 

 

Ik begin nu een beetje te begrijpen waarom dit heimelijk achter de schermen moest plaatsvinden. Bedankt Jaco.

 

Laat dit soort opmerkingen aub achterwege.

Je maakt jezelf daar niet populair mee.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat je allemaal wilt suggereren.

 

Wat betreft de ene machine wel en de andere niet: de machines en antennes staan naast elkaar. De oudste machine haalde meer dan 100 zenders op, zowel Duits als Belgisch. Dit op de auto stand. De nieuwste machine deed dit - ook op de autostand - niet.

Er is dus wel degelijk verschil tussen beide machines.

 

Enne, heimelijk achter de schermen??????

 

Ik weet niet wat jij hier zit te doen. Ik ben op dit forum omdat ik - en wellicht nog veel meer gebruikers - een probleem tegen ben gekomen. Met behulp van suggesties van anderen en het uitproberen van e.e.a. is mijn probleem nu opgelost en heb ik de oplossing die bij mij werkt netjes gemeld.

 

Als jij hierdoor op de een of andere manier gefrustreerd bent (want daar lijkt het toch wel een beetje op) dan is dat jouw probleem. Ik ben er mee gered. Misschien anderen ook.

 

Daar is dit forum toch voor bedoeld?

 

Op 't gevaar af dat ik me hier weer niet populair mee maak, dan bij voorbaat excuus maar ik wil toch wel graag iets rechtzetten/uitleggen.

 

Ik heb Ed gevraagd om als hij iets wist wat voor ons allen van voordeel zou kunnen zijn om dat dan spontaan te melden:

"Als jij iets weet waar we allemaal wat aan kunnen hebben vertel 't dan gewoon, uit je zelf. Zo niet, ga dan lekker PM."

 

En vervolgens ging Ed PM. Dat is natuurlijk Ed z'n goed recht maar je geeft er dan wel mee aan dat je dan niet 't belang van de groep in je vaandel hebt staan en dat je ook niet 't achterste van je tong wilt laten zien. Ben ik daar gefrustreerd over, ja, inderdaad. Is dat mijn probleem, zeker. Dat jouw probleem is opgelost en dat je dat hier vervolgens ook netjes even terug meld hoe en wat, hardstikke mooi, kan niet beter, credits voor jou. Maar besef wel dat als je dat niet had gedaan wij dan nu niets wijzer zouden zijn geweest. Mijn frustratie geld niet jou maar enkel waarom dit niet gewoon in alle openheid had gekund. Zoiets wekt animositeit in de hand en dat is inderdaad niet bevorderlijk voor de sfeer.

 

Op het technische punt, dat twee dezelfde recorders met identieke firmware zo'n verschillend resultaat laten zien is uiterst merkwaardig. Het enigste dat ik daarvoor kan bedenken is dat de oudste recorder een veel betere/gevoeligere tuner heeft dan de nieuwere en dat die nieuwere daardoor auto-matisch imuner voor 't firmware probleem is. Dat zou kunnen kloppen aangezien iets dergelijks ook in het ToppyUK forum is gemeld in verband met het type TF5800 (zelfde type als ons maar dan met CI slot) waar ze omstreeks de switch naar de zwarte uitvoeringen (Black Panthers) ook zijn geswitched van het type HF-tuner: van Samsung TDTC9251DV01C(T) naar Samsung DNOS886ZV302A, waar die lagere gevoeligheid dan weer minder op prijs werd gesteld.

 

http://forum.toppy.o...der=asc&start=0

http://forum.toppy.o...c1b39e5f7ac299e

http://forum.toppy.o...pic.php?t=17822

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...