Ga naar inhoud


Software update Topfield TF5300K


OFDM

Aanbevolen berichten

Dan moet ik de ontvanger eerst terugzetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw updaten? Dat kan toch niet? Ik krijg geen update melding meer. Wat zal de helpdesk het druk hebben. Dan is de ontvanger gewoon gemold. Ik vraag me onderhand wel af of de noodzaak van de update zo groot was dat KPN zich dit allemaal op de hals wil halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

triest is dat je niet om de update heen kan...........

 

het is toch mijn apparaat.

 

als het dan naar mijn zin werkt laat het dan zo, kl8&^te KPN!!!!

 

wil een vrije digitenne, net zoals in Duitsland, Belgie, Frankrijk en ga zo maar door.

 

betaald Digitenne en dan zo'n zooi!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij ook al afgevraagd in welke vorm het gegoten had moeten worden als KPN klanten de keus had gelaten. Naar mijn idee zou het goed geweest zijn als er een terugzet functie ingebouwd zou zijn. Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat een vrije Digitenne de oplossing zou zijn. Ten eerste hadden we dan alleen de publieke omroep, en die is al vrij. Geen enkele commerciele omroep zou een ether infrastructuur willen bekostigen, dat is in Duitsland ook maar gedeeltelijk gelukt. Bovendien leveren fabrikanten ook in de FTA markt gemankeerde ontvangers. En daar draai je helemaal zelf voor op als het niet, of niet goed meer werkt. Ik spreek uit ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die bestandsnamen niet kunnen wijzigen hebben ze overgepikt van de TBC5000.

Edje weet precies hoe dat zit want die heeft er zelf een.

 

Waar ik nu benieuwd naar ben is of ze nog meer 'vergoedkopingen' van de TBC5000 hebben doorgevoerd in de TF5300k, zoals het afschaffen van de favorieten lijsten en het vernaggelen van de 'i' (info) toets.

 

net KPN/Digitenne gebeld.

 

Het kan zijn dat updates niet goed doorkomen.

 

Advies van KPN is:

 

voor binnenhalen update machine even helemaal van de stroom afhalen en daarna pas update binnenhalen.

 

bij menu / software / systeeminstellingen is de laatste software-update te zien.

 

Is deze grijs dan zou alles goed moeten zijn, is deze blauw dan moet de update opnieuw worden uitgevoerd.

 

Waarschijnlijk zit er volgens KPN een bug in de nieuwe software waardoor deze niet helemaal is/wordt uitgevoerd. Hierdoor gaan sommige opties verloren.

 

Ik ga binnenkort weer maar proberen alles opnieuw proberen.

 

Wat valt er nog te proberen dan. Het leed is toch al geschied?

 

Ik heb mij ook al afgevraagd in welke vorm het gegoten had moeten worden als KPN klanten de keus had gelaten. Naar mijn idee zou het goed geweest zijn als er een terugzet functie ingebouwd zou zijn.

 

Ik denk niet dat daar genoeg memory voor beschikbaar is. Maar een simpele optie om updates melden uit te schakelen is zo gemaakt natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan nu net niet meer, de naam aanpassen is niet meer mogelijk sinds de update!!

Volgens mij kan dat wel maar doe dan wat ik net al typte:

 

Druk menu, dan opnemen en daar kan je toch een opname plannen voor over zeg 2 weken en de bestandsnaam aanpassen? Of ben ik nu gek?

 

En achteraf de naam aanpassen kan hier ook nog zie ik net.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De update is IMHO nu niet echt een verbetering;

 

-Ten eerste is dat trage opstarten toch wel heel irritant. Voorheen kon je na het booten direct zappen naar een andere zender, nu reageert de ontvanger gewoonweg niet.

 

-EPG van de BBC valt steeds weg, met als gevolg dat wanneer je iets opneemt, er geen naam aan de opname wordt toegekend. Nogal vervelend omdat ik er een 1TB schijf in heb zitten en heel wat opnames.

 

-Wat ik ook klote vind is dat de transparantie niet meer is in te stellen. Ik had deze altijd heel transparant staan, maar nu ziet het er allemaal weer erg goedkoop uit....of is de optie misschien verplaatst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De update is IMHO nu niet echt een verbetering;

 

-Ten eerste is dat trage opstarten toch wel heel irritant. Voorheen kon je na het booten direct zappen naar een andere zender, nu reageert de ontvanger gewoonweg niet.

 

Ik ben blij toch niet de enige te zijn. Was er namelijk al achter dat er geen her-update mogelijk is, het balkje is grijs.

 

-Wat ik ook klote vind is dat de transparantie niet meer is in te stellen. Ik had deze altijd heel transparant staan, maar nu ziet het er allemaal weer erg goedkoop uit....of is de optie misschien verplaatst?

 

Transparantie gebruikte ik niet, dus dat mis ik dan gelukkig niet. Maar euh, het moet er toch ook goedkoop uitzien want Digitenne is toch de prijsvechter in de digitale TV markt? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan dat wel maar doe dan wat ik net al typte:

 

Druk menu, dan opnemen en daar kan je toch een opname plannen voor over zeg 2 weken en de bestandsnaam aanpassen? Of ben ik nu gek?

 

En achteraf de naam aanpassen kan hier ook nog zie ik net.

 

 

Nou zijn er twee mogelijkheden:

 

1) Ed is echt gek en niemand durft dat tegen hem te zeggen.

 

2 Je kan werkelijk uitgestelde timer opnames maken in een menu dat duidelijk alleen maar bedoeld/geschikt is voor direct opnemen van een lopend programma, zij 't voor de restduur van dat programma danwel voor een vast ingestelde tijd. Meer smaken zijn er niet tenzij ik iets verschrikkelijk over het hoofd zie.

 

Dus is de volgende vraag: hoe doe je dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat met die bestandsnamen niet kunnen wijzigen hebben ze overgepikt van de TBC5000.

Edje weet precies hoe dat zit want die heeft er zelf een.

 

Waar ik nu benieuwd naar ben is of ze nog meer 'vergoedkopingen' van de TBC5000 hebben doorgevoerd in de TF5300k, zoals het afschaffen van de favorieten lijsten en het vernaggelen van de 'i' (info) toets.

 

 

Vond intussen deze post in Het grote Digitenne topic deel 10 (van iemand die hier waarschijnlijk ook bezoeker is)

 

Ik ben tot nu toe niet erg blij met de update. Ik heb een TF5300K en een TBC-5000, maar ik had voorheen geen enkel probleem en nu zit ik met een aantal functies die veranderd zijn die ik niet wil, zoals de I knop die niet meer werkt en het niet kunnen hernoemen van timer opnames (dat laatste heb ik nog niet geprobeerd, maar als dit echt zo is dan is dat super onhandig.) Favorieten gebruikte ik nooit, maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat wel deden. Maar daarnaast heb ik nu ook regelmatig dat er een restje van het menu klein in beeld blijft hangen, om dat weg te krijgen moet ik dan weer naar het menu en het menu afsluiten, dan is het weg. Dat laatste is volgens mij echt een bug.

 

Is het op de 1 of ander manier mogelijk om de oude firmware weer terug te krijgen? Bij de 5300 zal dat wel lastig zijn, maar de 5000 heeft toch een usb poort, dus misschien kun je daar iets mee doen?

 

Kom op mensen, 't is toch een kleine moeite om even te kijken of de favorieten lijsten ook zijn gesneuveld. :(

Gewoon even op de FAV knop drukken. :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat EPG maar 5 dagen vooruit gaat kun je ook niet meer een éénmalig programma (film oid) ingeven die over 2 weken wordt uitgezonden.

 

Dat kan natuurlijk nog steeds alleen moet je maar afwachten wat de titel van de opname zal zijn als deze te zijner tijd is uitgevoerd.

Vermoedelijk (zit er dik in) die van 't programma ervoor als je de programmering ruim hebt opgezet en het programma op tijd begint.

 

Ed probeert intussen nog steeds mensen te verlokken om de update uit te voeren in plaats van ze te waarschuwen ondanks dat ie weet hoeveel weerstand er tegen is.

Als die site het werkelijk goed met de Digitenne gebruikers voor had dan zou ze op z'n minst een waarschuwing plaatsen dat met de update van de TF5300k deze in werkelijkheid gedowngrade wordt.

 

Favorieten zijn nog wel steeds mogelijk maar je moet ze volgens mij op een totaal andere wijze vullen, ik zat er echt naar te zoeken.

 

Favorieten vullen was (eerder ook al) een crime, volledig contra intuïtief. Zowel via FAV toets als via menu Organizing Favorites. Maar wat zit er nu achter die FAV knop dan: Favorieten menu of Timer Settings? FAV toets is in de oude versie de enige toets waarmee je kan switchen, dat kan/kon niet via Organizing Favorites. Nu wel dan?

 

En hoe zit 't nou met die namen van de timer instellingen, kunnen die nou wel of niet veranderd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat zit er nu achter die FAV knop dan: Favorieten menu of Timer Settings? FAV toets is in de oude versie de enige toets waarmee je kan switchen, dat kan/kon niet via Organizing Favorites. Nu wel dan?

 

En hoe zit 't nou met die namen van de timer instellingen, kunnen die nou wel of niet veranderd worden?

Onder de Fav knop zitten de favorieten. De programma namen van de timer instelling kunnen alleen nog achteraf gewijzigd worden (niet vanuit de EPG). Dit schijnt een patent kwestie te zijn :cry: daar is KPN net als de consument het slachtoffer van juridische strijd. Dan mag een terugzet functie ook niet! Ik denk niet dat de 20 seconden gijzeling gepatenteerd is, dat is gewoon digitale vooruitgang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren, zondag, een reactie gekregen van KPN (per e-mail).

 

Ik mag beide recorders gaan omruilen bij KPN!!!!!!!

 

Dit gaat 'm natuurlijk niet worden. Ik heb nu vele tientallen GB opgenomen op de disks staan die dan kwijt zijn.

 

En ik vraag me af (heb ik KPN gemaild) waarom ze denken dat mijn recorders niet in orde zijn. Heb ze gevraagd een nieuwe update te doen waarbij klanten keuzes kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor welk probleem zou je de recorders nu precies om moeten ruilen? Het invoeren van programmanamen bij timer opnamen via EPG mag niet meer. Deze optie MOEST Topfield eruit halen. Daar helpt geen omruil actie aan want de USB PVR kan dit ook niet meer. Dit heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...