Ga naar inhoud


Software update Topfield TF5300K


OFDM

Aanbevolen berichten

Dat is precies wat ik me afvraag en weer heb gemaild aan KPN.

 

De recorders zijn prima verder. Daar ligt het niet aan.

 

Waarom zou een programmanaam invoeren bij timer-opnamen niet meer mogen? Van wie mag dit niet?? Het is toch je eigen apparaat?

 

Je mag toch ook de programmanaam op een kladblok opschrijven??

 

Afgelopen weekend enige opnamen gemaakt. De programmanaam komt dan wonderwel goed in het archief te staan, ook als je een kwartier teveel opneemt.

 

Vandaag gaan we eens proberen twee programma's achter elkaar op te nemen door in de EPG de tijd een uur te verlengen. Vroeger konden we dan handmatig beide namen ingeven. Benieuwd hoe er nu mee omgegaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een onbekend bedrijf x heeft Topfield in 2009 erop aangesproken, of hoe dat ik die juridische kringen gaat, dat zij een functionaliteit hebben ingebouwd waarop bedrijf x een patent heeft (of gekocht). Op dat moment zou Topfield licentiekosten moeten betalen aan bedrijf x of de functionaliteit verwijderen. Het is het laatste geworden en blijkbaar was het niet nodig dit in een aparte software up (downgrade?) te realiseren. Als je je hierin gaat verdiepen en leest wat er aan juridische strijd gaande is tussen bijv. Apple en Samsung dan wordt je helemaal niet goed! Lees voor de lol eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Patenttroll

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt volgens mij wat OFDM zegt.

 

De naam die de ontvanger invult is de naam van het programma dat je aanklikt in de EPG. Je kunt ook al zien wat die gaat worden tijdens het programmeren. Op dat moment van programmeren is die naam al vastgelegd en zal die niet meer gaan veranderen. Ook al zet je de starttijd 20 uur later. Als je 2 programma's achter elkaar opneemt wordt het wat lastiger omdat je niet weet wat de tweede is. Wellicht komt dat kladblok je dan van pas ;-) Overigens kan je volgens mij nog wel de naam achteraf vervangen door wat je op je kladblok had opgeschreven ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een onbekend bedrijf x heeft Topfield in 2009 erop aangesproken, of hoe dat ik die juridische kringen gaat,

 

Nou hoe dat in die kringen gaat dat weet Ik ook niet, maar een ding is zeker, niet zonder je naam te noemen. Want dan heet het ineens afpersing.

 

dat zij een functionaliteit hebben ingebouwd waarop bedrijf x een patent heeft (of gekocht).

 

Op dat moment is eenvoudig uit te zoeken wie de houder is van dat patent.

 

Op dat moment zou Topfield licentiekosten moeten betalen aan bedrijf x of de functionaliteit verwijderen.

 

Dus is bekend wie bedrijf x is.

 

Het is het laatste geworden en blijkbaar was het niet nodig dit in een aparte software up (downgrade?) te realiseren.

 

Toch was er eentje in 2010 en daarin was niets veranderd dus waarom dan nu wel.

 

Als je je hierin gaat verdiepen en leest wat er aan juridische strijd gaande is tussen bijv. Apple en Samsung dan wordt je helemaal niet goed! Lees voor de lol eens: http://nl.wikipedia....iki/Patenttroll

 

Dat is allemaal leuk en aardig maar waarom niet gewoon de link gepost naar waar staat dat Topfield is gedwongen hun firmware aan te passen?

Waarom zo geheimzinnig?

 

Het klopt volgens mij wat OFDM zegt.

 

Dan weet je dus ook waar dat beschreven staat. Of dus toch ook weer niet want waarom dan nog getwijfeld met "volgens mij", nietwaar?

Het klopt of het klopt niet. Als die keus niet gemaakt kan worden is het gewoon een gerucht of een 'fabricatie'.

En als je dit al wist, waarom dan nog die flauwekul met het Recording menu? Zo kansloos.

 

De naam die de ontvanger invult is de naam van het programma dat je aanklikt in de EPG. Je kunt ook al zien wat die gaat worden tijdens het programmeren. Op dat moment van programmeren is die naam al vastgelegd en zal die niet meer gaan veranderen. Ook al zet je de starttijd 20 uur later. Als je 2 programma's achter elkaar opneemt wordt het wat lastiger omdat je niet weet wat de tweede is. Wellicht komt dat kladblok je dan van pas ;-) Overigens kan je volgens mij nog wel de naam achteraf vervangen door wat je op je kladblok had opgeschreven ;-)

 

Ed, vertel nou eens wat nieuws, iedereen kan zien hoe 't werkt, de vraagsteller weet ook hoe 't werkt. Vraagsteller's grootste probleem is nu hoe je een opname zonder EPG kan programmeren zodanig dat je ook naderhand in je timer tabel terug kan vinden waar die over gaat. Dat dan alleen de zendernaam er default in staat is gewoon ergerlijk. De naam van opnamen (ook die van samengestelde) achteraf in het archief vervangen om een opname beter terug te kunnen vinden terwijl je 'm zo net nog gevonden hebt is als mosterd na de maaltijd. Dat is alleen voor anaal retentieven. Waarom probeer je nu weer de aandacht af te leiden van 't gestelde probleem. Als het niet meer kan, dan kan 't niet meer, basta. Is toch niet zo moeilijk? Waarom kan dat nou niet gewoon uit jouw mond komen? Is dat niet gewoon zo omdat jij niks ten kwade van KPN mag zeggen en daarom steeds krampachtig om de hete brei heen blijft draaien? Wie doe je hier nu een plezier mee: Ons niet en jezelf ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de Fav knop zitten de favorieten.

 

Nou, gelukkig maar, he. En nu maar hopen dat daar geen patent mee geschonden is.

 

De programma namen van de timer instelling kunnen alleen nog achteraf gewijzigd worden (niet vanuit de EPG).

 

Vanuit de Program Guide (EPG) kon je ze zowiezo niet wijzigen. Wijzigen kon alleen vanuit het Timer Settings scherm (welke je dan overigens weer wel vanuit het EPG scherm kan aanroepen als je nog een keer op de opname toets drukt (of als de reservering al bestaat)).

 

Zal ik 't antwoord dan zelf maar samenvatten:

De default programma namen (oftewel de toekomstige file namen) kunnen niet meer vooraf in het Timer Setting menu aangepast worden. Wie de filenamen toch wil aanpassen kan ze alleen nog naderhand -als de opname al achter de rug is- in het opnamen archief wijzigen (maar dat kon altijd al).

 

Daar, dat was toch niet zo moeilijk?

 

Dat het desondanks toch in het Recording menu nog steeds mogelijk zou moeten zijn geweest was gewoon pertinente onzin aangezien je daar helemaal geen uitgestelde timer opnamen kunt programmeren. Dat is enkel voor lopende programma's snel opnemen, voor met de opnametoets direkt gestarte opnamen kun je de filenaam ook niet wijzigen, al is dat natuurlijk geen excuus dat je dat dan via een menustructuur ook niet zou moeten kunnen. Wel kun je je dan afvragen hoe 'quick' zo'n opname mogelijkheid dan nog is maar dan kun je die menu struktuur zelf ook zowiezo al ter discussie stellen.

 

Dit schijnt een patent kwestie te zijn :cry: daar is KPN net als de consument het slachtoffer van juridische strijd.

 

Je zei het zelf al, ze waren niet gedwongen om het te doen. Dat ze het dan toch doen zonder dat er ook nog eens voldoende aanleiding toe is is dan toch geheel voor KPN's rekening te brengen.

 

Dan mag een terugzet functie ook niet!

 

Waar die opmerking nou ineens vandaan komt.

 

Ik denk niet dat de 20 seconden gijzeling gepatenteerd is, dat is gewoon digitale voor-uitgang...

 

Ik heb er maar even een streepje tussengezet: KPN is al enige tijd op weg naar de uitgang.

 

Of dat nu zo handig is in een tijd dat je om geld verlegen zit ...

 

Voor welk probleem zou je de recorders nu precies om moeten ruilen? Het invoeren van programmanamen bij timer opnamen via EPG mag niet meer. Deze optie MOEST Topfield eruit halen. Daar helpt geen omruil actie aan want de USB PVR kan dit ook niet meer.

 

Dit heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

 

Je mag mijn naam best noemen hoor :)

 

"Geloof mij nou maar mensen." Waar heb ik dat nou toch eerder gehoord.

 

Dat de USB PVR ook iets niet kan heeft natuurlijk niks te maken met omruilen van TF5300k's die door de schuld van KPN zijn af-gewaardeerd.

Dat is tussen KPN en de eigenaar van de PVR's. KPN moet gewoon de oude toestand herstellen en dat is niet tegen de regels die eventueel zijn afgesproken tussen Topfield en de patent houder. Het probleem is alleen de manier waarop KPN denkt dat te gaan doen, nl ten koste van de eigenaar die al z'n opnames kwijt raakt en maar af moet wachten wat ie terug krijgt.

 

Gisteren, zondag, een reactie gekregen van KPN (per e-mail).

 

Ik mag beide recorders gaan omruilen bij KPN!!!!!!!

 

Dit gaat 'm natuurlijk niet worden. Ik heb nu vele tientallen GB opgenomen op de disks staan die dan kwijt zijn.

 

KPN kan nu claimen dat ze jou een aanbod hebben gedaan en dat jij niet mee wou werken en dat ze je dus nu verder niet meer serieus hoeven te nemen.

 

En ik vraag me af (heb ik KPN gemaild) waarom ze denken dat mijn recorders niet in orde zijn.

 

Omdat je klaagt. Simpel gedacht (lees 'script') zijn er dan twee mogelijkheden, het ligt aan jou of 't ligt aan de recorders. Wat is dan de minst confronterende keuze. Guess what. Even aangenomen dus dat ze je idd een paar recorders met de oude firmware willen aanbieden want zoniet dan ben je dan vier-dubbel genaaid.

 

Heb ze gevraagd een nieuwe update te doen waarbij klanten keuzes kunnen maken.

 

Dat wordt een beetje lastig want dan moeten ze twee updates in de lucht brengen, eentje zoals de huidige en eentje voor spijtoptanten die 'm al hebben uitgevoerd en die weer terug willen naar de oude. En zo je dat al zou doen hoe signaleer je dan de spijtoptanten zodat alleen zij de 'down'date aangeboden krijgen. Je enigste kans is dat KPN zelf de hele update alsnog terug draait, bijvoorbeeld omdat te veel klanten er last mee krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren geprobeerd een opname te maken met 2 programma's om te zien hoe dat er uit zou gaan zien in het archief.

 

Helaas, nu blijkt dat 1 recorder de update "goed" heeft doorstaan maar dat de andere blijft melden dat de update niet goed is. Deze melding is maar even in beeld maar belemmert net een timeropname. Dit werkt dus niet meer.

 

De instructies gevolgd maar helaas, na enige keren resetten, fabrieksinstellingen terug etc. geen resultaat.

 

Voor wat betreft opnemen lijkt deze machine te zijn overleden na de update.

 

Digitenne waarschuwt dat bij slechte ontvangste een update kan mislukken. De ontvangst is 99%. Is dat slecht volgens Digitenne??

 

Ga ze in de loop van de dag maar eens bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, nu blijkt dat 1 recorder de update "goed" heeft doorstaan maar dat de andere blijft melden dat de update niet goed is. Deze melding is maar even in beeld maar belemmert net een timeropname. Dit werkt dus niet meer.

We kunnen je hier ook prima helpen hoor. Kan jij even hier posten wat van je "defecte" PVR het System ID, de softwareversie en loader versie is?

Voor een TF5300K dien je goede ontvangst te hebben van NTS4 (blok5) met daarin 13th street. In deze stroom wordt de software daadwerkelijk uitgezonden. Ik vermoed dat je het al gedaan hebt maar soms helpt het starten vanaf dit blok.

Dus:

13th street opzetten en zorgen dat de ontvangst om aan te zien is, ontvanger uit en aan zetten, software downloaden. Wat is trouwens de melding die je krijgt tijdens of na het downloaden? De ontvanger moet een foutmelding geven. Controleer of ook altijd (ook tijdens downloaden) het lampje op de antenne blijft branden en post dat hier.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen je hier ook prima helpen hoor. Kan jij even hier posten wat van je "defecte" PVR het System ID, de softwareversie en loader versie is?

Voor een TF5300K dien je goede ontvangst te hebben van NTS4 (blok5) met daarin 13th street. In deze stroom wordt de software daadwerkelijk uitgezonden. Ik vermoed dat je het al gedaan hebt maar soms helpt het starten vanaf dit blok.

Dus:

13th street opzetten en zorgen dat de ontvangst om aan te zien is, ontvanger uit en aan zetten, software downloaden. Wat is trouwens de melding die je krijgt tijdens of na het downloaden? De ontvanger moet een foutmelding geven. Controleer of ook altijd (ook tijdens downloaden) het lampje op de antenne blijft branden en post dat hier.

 

oeps, help!!!

Zou geweldig zijn als dit zonder KPN zou kunnen worden opgelost.

 

Via 13th street machine uitzetten en weer aanzetten is gedaan.

 

Ben nu op mijn werk, kan dus niets proberen momenteel.

 

Melding bij aanzetten volgt dat nieuwe update moet worden geinstalleerd. Advies terug naar fabrieksinstellingen.

 

Alleen: ik zie nergens een update om te installeren.

 

Bij software wordt aangegeven dat laatste update van afgelopen week is.

 

Hoe zou dit dan moeten????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag, Krijg jij echt het grijzige scherm dat er nieuwe software beschikbaar is, of krijg je kort een rood balkje dat je de fabrieksinstellingen dient te herstellen?

 

Bij dat grijzige scherm hoef je alleen maar [ok] te drukken en dan gaat de ontvanger op zoek naar de software. Dan meldt die vervolgens welke software versie je nu hebt en welke je kan downloaden, heel kort. Hierna is er geen houden meer aan.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag, Krijg jij echt het grijzige scherm dat er nieuwe software beschikbaar is, of krijg je kort een rood balkje dat je de fabrieksinstellingen dient te herstellen?

 

Bij dat grijzige scherm hoef je alleen maar [ok] te drukken en dan gaat de ontvanger op zoek naar de software. Dan meldt die vervolgens welke software versie je nu hebt en welke je kan downloaden.

 

Ik krijg een rood balkje met melding over de fabrieksinstellingen. Helaas geen grijzig scherm voor de software. Digitenne/KPN suggereert telkens dat ik dat grijzige scherm zou moeten krijgen maar dat komt dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder de reactie van KPN zoals zojuist ontvangen.

 

Alhoewel ik er weinig vertrouwen in heb ga ik vanavond weer maar aan de slag.

 

 

Ik heb begrip voor uw reactie.

 

In uw e-mail geeft u aan dat u zelfs na het resetten en opnieuw binnenhalen van de software update voor uw Topfield/rebox Single Tuner nog steeds een foutmelding krijgt.

 

Om het voor u toch nog mogelijk te laten zijn televisie te kijken adviseren wij u het volgende te doen:

? Druk op [EXIT] op de afstandsbediening van uw TV-ontvanger

? Schakel de TV-ontvanger uit en weer aan

 

De melding dat er nieuwe software is, zal vanzelf weer in beeld verschijnen. In het eerste scherm kunt u kiezen of u de software binnenhaalt of niet. Kiest u er dan voor om de software niet binnen te halen. U kunt dan met behulp van de oude software nog steeds televisie kijken.

 

De tuners vallen buiten de garantieperiode.

 

Op 9 januari 2012 heeft KPN besloten geen tuners/insteekkaarten/personal recorders en losse smartcards meer te verkopen voor Digitenne van KPN.

 

Alle apparatuur die na deze datum nog wordt verkocht, wordt verkocht met een borg van EUR 69,- (Single Tuner) of EUR 155,- (Tuner met recorder). U kunt deze pakketten herkennen aan een oranje sticker op de doos.

 

Bij het aanmelden van het pakket wordt een huurcontract aangemaakt en zal er EUR 4,- per maand (Single Tuner) of EUR 8,- (Tuner met recorder) in rekening worden gebracht. Denkt u er aan de vouchercode aan de achterzijde van de sticker door te geven bij het aanmelden.

 

Het aankoopbedrag wordt uiterlijk bij de tweede factuur gecrediteerd.

 

Op de huurapparatuur zit een levenslange garantie. Defecte apparatuur wordt gratis omgeruild of besteld.

 

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jose Lamm

KPN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar weer eens gebeld met KPN/Digitenne. Blijkt dat de oudere Topfield 5300K problemen kan geven.

 

Ondanks de leeftijd wordt deze binnenkort - als alle bestanden er af zijn - gratis omgeruild door KPN-Digitenne.

 

Verhaaltje lijkt wel te kloppen want de oudste van de 2 recorders die ik heb geeft problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg een rood balkje met melding over de fabrieksinstellingen. Helaas geen grijzig scherm voor de software. Digitenne/KPN suggereert telkens dat ik dat grijzige scherm zou moeten krijgen maar dat komt dus niet.

Jacco mogen we nu een keer weten wat je System ID is, software versie en loader versie? Als dat geheim is dan moet je hier niet om hulp vragen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande heb ik geprobeerd en ook dit werkt niet.

 

Hee Jaco, iets uitgebreider mag wel hoor. Je hoeft niet voor elke letter te betalen.

Ik denk overigens dat ze heeft bedoeld om het hele apparaat van de spanning af te halen want uit en aanzetten doe je normaal ook al dus waarom zou het dit keer dan anders zijn, niet waar?

 

Toch maar weer eens gebeld met KPN/Digitenne. Blijkt dat de oudere Topfield 5300K problemen kan geven.

Ondanks de leeftijd wordt deze binnenkort - als alle bestanden er af zijn - gratis omgeruild door KPN-Digitenne.

 

Verhaaltje lijkt wel te kloppen want de oudste van de 2 recorders die ik heb geeft problemen.

 

De vraag is maar of dat er werkelijk mee bedoeld was. Beide jouw recorders zijn namelijk van het oudere type Topfield 5300k (met System ID 10436, start op met c4.36): de update voor het nieuwere type (met System ID 10437, c4.37) moet namelijk nog komen. Wat overigens niet hoeft te betekenen dat ook het oudere type niet z'n eigen gradaties van oud kan hebben (lees loader ID). Al verwacht ik eerlijk gezegd dat ook een loader op een gegeven moment geupdate zou moeten kunnen worden. Dan zou 't zo kunnen zijn dat er eens een update is gemist. Als een volgende update afhankelijk is van een bepaalde minimum loader versie (wat ik me eigenlijk nauwelijks voor kan stellen) dan zou deze update daarop moeten checken of KPN zou op z'n minst een waarschuwing uit moeten laten gaan dat de kans bestaat dat je apparaat gebrickt wordt als dat niet zo is. Er is overigens ook nog een nog oudere TF5300 met system ID 10406, de TF5300d, maar die apparaten vallen kennelijk helemaal buiten de boot (of zijn die nou eigenlijk de gelukkigen, 't is maar hoe je 't bekijkt).

 

Maar evengoed blij te horen dat er tenminste nog 1 persoon bij KPN werkt met een minimaal gevoel voor verantwoordelijkheid :/

 

Jacco mogen we nu een keer weten wat je System ID is, software versie en loader versie? Als dat geheim is dan moet je hier niet om hulp vragen.

 

Wat een onzin nou toch weer, Ed. Wie nou "we"? Spreek voor jezelf.

Daar heb jij als KPN insider als enige maar wat aan. Niemand van ons die daar wat mee kan, je zit gewoon weer te bedelen om een moment voor eigen glorificatie. Als jij iets weet waar we allemaal wat aan kunnen hebben vertel 't dan gewoon, uit je zelf. Zo niet, ga dan lekker PM.

 

Enne, oh ja, die TF5300k update is dus alleen voor System ID 10436 dus welke System ID denk jij dan dat ie heeft. Zou dat misschien niet heel toevallig 10436 kunnen zijn?

aangepast door BeefRWijker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...