Ga naar inhoud


Software update Topfield TF5300K


OFDM

Aanbevolen berichten

Ik weet niet wat je allemaal wilt suggereren.

 

Wat betreft de ene machine wel en de andere niet: de machines en antennes staan naast elkaar. De oudste machine haalde meer dan 100 zenders op, zowel Duits als Belgisch. Dit op de auto stand. De nieuwste machine deed dit - ook op de autostand - niet.

Er is dus wel degelijk verschil tussen beide machines.

 

Enne, heimelijk achter de schermen??????

 

Ik weet niet wat jij hier zit te doen. Ik ben op dit forum omdat ik - en wellicht nog veel meer gebruikers - een probleem tegen ben gekomen. Met behulp van suggesties van anderen en het uitproberen van e.e.a. is mijn probleem nu opgelost en heb ik de oplossing die bij mij werkt netjes gemeld.

 

Als jij hierdoor op de een of andere manier gefrustreerd bent (want daar lijkt het toch wel een beetje op) dan is dat jouw probleem. Ik ben er mee gered. Misschien anderen ook.

 

Daar is dit forum toch voor bedoeld?

 

Ik vind dit precies zoals het hoort te gaan. Prive uitzoeken wat er aan de hand is en dan hier de oplossing, die voor iedereen met hetzelfde probleem toepasbaar is, vermelden.

aangepast door EdjeKroketje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Nu gaan we weer ON-TOPIC!!

 

De eerste de beste die nu nog doorgaat mag even afkoelen.

 

Bezwaar doe je bij een moderator, niet onderling.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben nieuw hier. Maar ook ik heb de update gedownload en heb de nodige problemen. Allereerst kan ik nog maar 1 programma tegelijk opnemen. Heel vervelend als je op 2 zenders iets wilt opnemen. Dan vraagt hij ook elke keer om naar de fabrieksinstellingen te gaan. Infobalk blijft in beeld staan en via de afstandsbediening naar een ander kanaal gaan lukt ook niet. Ik heb een 10436 met loaderversie c4.08 en hardwareversie v1.10 .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nieuw hier. Maar ook ik heb de update gedownload en heb de nodige problemen. Allereerst kan ik nog maar 1 programma tegelijk opnemen. Heel vervelend als je op 2 zenders iets wilt opnemen. Dan vraagt hij ook elke keer om naar de fabrieksinstellingen te gaan. Infobalk blijft in beeld staan en via de afstandsbediening naar een ander kanaal gaan lukt ook niet. Ik heb een 10436 met loaderversie c4.08 en hardwareversie v1.10 .

 

Dit al geprobeerd (zie pag. 6):

 

reset naar fabrieksinstellingen

 

handmatig de kanalen voor mijn regio installeren

 

en dat werkt!!!!

 

De kanalen zijn te zien als je eerst even op de zender staat (of op de i drukt). Je ziet dan welke zenderblokken nu het sterkst zijn in jouw regio en die 4 of 5 verschillende kanalen kun je even noteren. Dit kanalen dan na de reset handmatig selecteren en instellen.

 

De mijne loopt weer als een trein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik erger me nog steeds groen en geel aan de 'nieuwe' firmware voor de TF5300k.

Niet alleen het lange opstarten en ondertussen geblokkeeerd zijn is erg irritant, maar ook de bestandsnamen die je niet kunt veranderen bij ingeplande (bijvoorbeeld wekelijke) opnames.

 

Klein voorbeeldje:

Mijn vrouw neemt altijd 'Bones' op, als opname-naam krijg je dan "Goede tijden, slechte tijden".

Voorheen was dat bijvoorbeeld "Bones-19".

Ik neem "Toren-C" op, als opname-naam krijg je "Fort Boyard" te zien.

 

Ook af en toe nog steeds synchronisatieproblemen, als je naar een andere zender en weer terug gaat is het goed, maar bij het bekijken van opnames kan dat natuurlijk niet.

 

Echt een klote-update, wat mij betreft mag er weer gauw terug naar de oudere firmware gegaan worden. k*t-kpn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik erger me nog steeds groen en geel aan de 'nieuwe' firmware voor de TF5300k.

Niet alleen het lange opstarten en ondertussen geblokkeeerd zijn is erg irritant, maar ook de bestandsnamen die je niet kunt veranderen bij ingeplande (bijvoorbeeld wekelijke) opnames.

 

Klein voorbeeldje:

Mijn vrouw neemt altijd 'Bones' op, als opname-naam krijg je dan "Goede tijden, slechte tijden".

Voorheen was dat bijvoorbeeld "Bones-19".

Ik neem "Toren-C" op, als opname-naam krijg je "Fort Boyard" te zien.

 

Ook af en toe nog steeds synchronisatieproblemen, als je naar een andere zender en weer terug gaat is het goed, maar bij het bekijken van opnames kan dat natuurlijk niet.

 

Echt een klote-update, wat mij betreft mag er weer gauw terug naar de oudere firmware gegaan worden. k*t-kpn!

 

bij de meeste tf5300k recorders is achteraf de tekst wel te wijzigen d.m.v. het aanpassen in het archief. Dit kan pas als de opname gereed is.

 

we hebben in totaal 3 recorders (2 thuis, 1 bij mijn ouders) waarvan bij 2 de titel is te wijzigen via het archief, bij de 3e niet!!

 

bij het opnemen gaat het ook goed. Als je via de epg een programma opneemt zal de titel goed worden weergegeven. Een probleem hierbij is dan wel als je 2 programma's opneemt in 1 blok. Dan wordt alleen de eerste titel weergegeven. Maar ook dan kun je via het archief de namen aanpassen.

 

Dit is wel een beetje onhandig als je b.v. een aantal weken op vakantie gaat.............

 

Wat mij opvalt is dat er toch ook weer storingen van voor eerdere updates zijn teruggekomen. Misschien een tip voor KPN om een beschrijving bij de updates te geven van de wijzigingen en dan de keus aan de klant te laten......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...