Ga naar inhoud


Ruzie met canal digitaal


Gast Sch

Aanbevolen berichten

En wat staat er dan in de algemene leveringsvoorwaarden:

 

E- De Smartcard en satellietontvanger 22

 

CanalDigitaal test op verzoek van de fabrikant de werking van een satellietontvanger in combinatie met een officiële smartcard. Als een satellietontvanger het testtraject positief doorloopt, kan CanalDigitaal de Klanten die de betreffende satellietontvanger gebruiken ondersteunen in geval van problemen die gerelateerd zijn aan het aanbod van CanalDigitaal.

In alle andere gevallen kan CanalDigitaal geen ondersteuning bieden omdat zij geen kennis heeft van de gebruikte satellietontvanger. Aan gebruikers van satellietontvangers die door CanalDigitaal getest zijn, maar door de gebruiker zelf of door derden hardwarematig of softwarematig gemodificeerd zijn, kan CanalDigitaal geen ondersteuning meer verlenen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

En wat staat er dan in de algemene leveringsvoorwaarden:

 

E- De Smartcard en satellietontvanger 22

 

CanalDigitaal test op verzoek van de fabrikant de werking van een satellietontvanger in combinatie met een officiële smartcard. Als een satellietontvanger het testtraject positief doorloopt, kan CanalDigitaal de Klanten die de betreffende satellietontvanger gebruiken ondersteunen in geval van problemen die gerelateerd zijn aan het aanbod van CanalDigitaal.

In alle andere gevallen kan CanalDigitaal geen ondersteuning bieden omdat zij geen kennis heeft van de gebruikte satellietontvanger. Aan gebruikers van satellietontvangers die door CanalDigitaal getest zijn, maar door de gebruiker zelf of door derden hardwarematig of softwarematig gemodificeerd zijn, kan CanalDigitaal geen ondersteuning meer verlenen.

 

Onzin

CanalDigitaal gekeurd is beslist geen garantie dat je een goede decoder hebt.

Er zijn diverse CanalDigitaal gekeurde decoders die geen beeld (meer) geven.

 

Maar zoals al eerder geschreven.

CanalDigitaal in gebreke stellen en de gelegenheid geven om hun fout te herstellen.

Blijft CanalDigitaal toch nog in gebreke kan je de betaling storneren en de betalingen stop zetten.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan45

Wat heeft dat er nu mee te maken:

“Onzin, CanalDigitaal gekeurd is beslist geen garantie dat je een goede decoder hebt.

Het staat gewoon in het contract dat je bent aangegaan dat ze je alleen maar bijstaan als je CanalDigitaal gecertificeerde apparatuur hebt. Dat kun jij niet veranderen.

En als je geen gecertificeerde apparatuur hebt, krijg je ook geen hulp van CanalDigitaal.

Bij wel goedgekeurde apparatuur doen ze wel moeite te helpen je probleem op te lossen. Lukt dat niet, dan heb je wel een poot om op te staan.

En als er oudere modellen satellietontvangers zijn die niet meer functioneren omdat de fabrikant geen nieuwe firmware meer schrijft, dan gooit CanalDigitaal die gewoon uit de lijst van goedgekeurde ontvangers omdat ze niet meer voldoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan45

 

Wat heeft dat er nu mee te maken:

“Onzin, CanalDigitaal gekeurd is beslist geen garantie dat je een goede decoder hebt.

Het staat gewoon in het contract dat je bent aangegaan dat ze je alleen maar bijstaan als je CanalDigitaal gecertificeerde apparatuur hebt. Dat kun jij niet veranderen.

En als je geen gecertificeerde apparatuur hebt, krijg je ook geen hulp van CanalDigitaal.

Bij wel goedgekeurde apparatuur doen ze wel moeite te helpen je probleem op te lossen. Lukt dat niet, dan heb je wel een poot om op te staan.

En als er oudere modellen satellietontvangers zijn die niet meer functioneren omdat de fabrikant geen nieuwe firmware meer schrijft, dan gooit CanalDigitaal die gewoon uit de lijst van goedgekeurde ontvangers omdat ze niet meer voldoen.

 

CanalDigitaal kan wel zoveel beweren, ze moeten het ook nog eens waar maken.

 

TS heeft een abonnement afgesloten met een bestaande satelliet installatie.

Daar heeft CanalDigitaal rekening mee te houden bij het afsluiten van de overeenkomst

Een abonnement verkopen en je niet vergewissen dat het abonnement daadwerkelijk gebruikt kan worden is een reden om de overeenkomst te annuleren.

 

Dit is een wanprestatie van de verkopende partij.!

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom tuig je niet gewoon eerst even de standaard installatie van Canal Digitaal op?

 

Je hebt een goedgekeurde ontvanger, schotel, duo lnb en 20 m. kabel gekregen, althans, als het goed is heb je daarvoor getekend. Tuig het op en kijk of dat werkt.

 

Zet de schotel desnoods even op een camping statief. Kijk op www.dishpointer.com voor de juiste hoek en richting.

 

Als je dan nog niet het pakket blijkt te kunnen ontvangen waar je voor betaalt, dan kunnen ze niet meer om je heen.

 

Koop anders even op marktplaats de standaard zooi en probeer het uit. Als je klaar bent met testen kun je het weer verkopen voor ongeveer die prijs.

 

En altijd de algemene voorwaarden lezen waar je voor hebt getekend inderdaad. Zelf kreeg ik familyhd geleverd in plaats van basishd. Eerst even telefonisch geprobeerd, maar vond het gesprek niet echt lekker gaan. Maar ik dacht, volgens de algemene voorwaarden tellen alleen brieven echt mee. Dus met aangetekend briefje was het zo geregeld.

 

Handel volgens de algemene voorwaarden en je staat in je recht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat staat er dan in de algemene leveringsvoorwaarden:

 

E- De Smartcard en satellietontvanger 22

 

CanalDigitaal test op verzoek van de fabrikant de werking van een satellietontvanger in combinatie met een officiële smartcard. Als een satellietontvanger het testtraject positief doorloopt, kan CanalDigitaal de Klanten die de betreffende satellietontvanger gebruiken ondersteunen in geval van problemen die gerelateerd zijn aan het aanbod van CanalDigitaal.

In alle andere gevallen kan CanalDigitaal geen ondersteuning bieden omdat zij geen kennis heeft van de gebruikte satellietontvanger.

 

Het probleem is dat er geen beeld is.

Uit bovenstaande kan afgeleid worden dat CDN geen hulp kan bieden omdat ze blijkbaar geen kennis heeft van de SAB Ultimate HD ontvanger. Dat is aannemelijk. Het mag ook niet van CDN verlangd worden dat ze die kennis hebben.

 

Indien een schuldige aangewezen moet worden zal toch eerst duidelijk moeten worden waardoor het probleem veroorzaakt wordt.

Ligt het aan de ontvanger, de 1 meter schotel (welke kop zit er nu in?), de module (is die nu wel of niet nodig in de ontvanger?), de smartcard (werkt dat ding in een andere ontvanger?)

Wat zegt de persoon die er voor 150 euro een andere kop in heeft gezet?

 

Ik begrijp er nu uit dat het niet informeren door CDN over de te gebruiken hardware het discussiepunt is. Is er niet ergens iets in de overeenkomst te vinden dat er misleidend is

gehandeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, een verzekering vergelijken met een CanalDigitaal abonnement. is dus niet onzinnig.!

Je kan dit niet vergelijken, en met mijn vergelijking gaf ik zelf al aan dat het geen hout snijd.

Die is net zo onzinnig als jouw vergelijking, niet meer en niet minder.

 

Hier is sprake van verkoop en niet kunnen leveren dus is de overeenkomst gewoon op te zeggen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh…, “Hier is sprake van verkoop en niet kunnen leveren dus is de overeenkomst gewoon op te zeggen.”

Natuurlijk wordt het gewoon geleverd maar als je geen juiste spullen hebt om er ook gebruik van te kunnen maken, moet je jezelf de schuld geven en niet CanalDigitaal.

Johan, de vergelijking die je maakt is nu hetzelfde als dat je een abonnement neemt op een internetaansluiting en dan klagen dat je niet op internet kan omdat je geen computer hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In november hebben wij ter aanvulling op ons bestaande abonnement FILM1 erbij genomen. Dit hebben we telefonisch besteld, allemaal geen probleem. Tot op heden hebben we de extra kanalen nooit kunnen ontvangen. In eerste instantie was de kop van de schotel niet goed, deze hebben we laten vervangen voor E 150,-.

 

Nog steeds geen beeld. Toen lag het volgens CD aan de module en ze zouden kosteloos een andere module toesturen. Tot op heden niet ontvangen.

 

In februari hebben wij het abonnement opgezegd en kregen we te horen dat dit pas na 1 jaar mogelijk is, omdat we het abonnement hebben uitgebreid. Meerdere brieven gestuurd, constant de melding dat ze niks kunnen betekenen. Vanaf maart (opzegging februari + 1 maand) hebben we de betalingen stopgezet en CD in gebreke gesteld, nu dreigen ze met incassobureau.

 

Inmiddels zijn we er zo klaar mee dat we via Ziggo kijken, werkt prima.

 

Mijn vraag is of deze problemen bekend zijn, er zou iets in de frequenties gewijzigd zijn en niet alle tuners zijn geschikt voor CD ontvangst. Daarnaast de vraag of hier niet gewoon de opzegtermijn van 1 maand van toepassing is. Bovenstaande is telefonisch allemaal niet meedegedeeld door de medewerker.

 

Mijn advies:

 

- Goed vastleggen wanneer je met wie/waarover gesproken hebt.

- In gebreke stellen (heb je al gedaan) en duidelijk stellen waar ze in gebreke zijn gebleven.

- Betalingen stopzetten (heb je al gedaan)

- éénmalig het incassobureau schriftelijk laten weten dat je opdrachtgever in gebreke gesteld hebt en niet met het incassobureau wenst te communiceren. Ze melden zich maar bij opdrachtgever. Het incassobureau van CD (linndorf) is namelijk naar mijn bescheiden mening een vreselijk asociale leugenachtige boevenclub.

- Niet betalen!!!

 

Uiteindelijk wordt de vordering in 95% van dergelijke gevallen stopgezet. Je moet dan uiteraard wel zeker weten en aan kunnen tonen dat men je niet correct heeft behandeld, want men zou er natuurlijk alsnog een zaak van kunnen maken. De consument is goed beschermd, dus als ze echt in gebreke zijn gebleven maken ze geen schijn van kans.

 

De mensen die hier van die belachelijke adviezen geven moeten zich maar eens achter kun oren krabben.

Al had hij een schotel van 3 meter richting zuid-afrika staan, als hij klaagt bij canaldigitaal dat hij geen ontvangst heeft en canaldigitaal adviezen geeft en zaken toezegt, moeten ze dat ook doen. Doen ze dat niet niet en geven ze ook nog eens verkeerde adviezen en geven ze ook nog een in het verkoop traject niet de nodige informatie om tot een goed overdachte beslissing te kunnen komen, blijven ze wel degelijk in gebreke.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...