Ga naar inhoud


Motor Deltastar schotel 120 kapot


tracker

Aanbevolen berichten

Ik heb al jarenlang een Deltastar Gregorian schotel in gebruik en sinds een jaar gecombineerd met een VBox vanwege de 36 volt aansluiting.

Nu is gisteren de originele motor kapot gegaan en zoek ik een nieuwe. Weet iemand of die nog ergens te koop zijn? Rest van de ophanging is nog in orde.

 

Of moet ik uitkijken naar een alternatief?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi, die motoren zijn nog te koop, kijk maar eens bij fibo owners daar vind je meer info zelfs op MP zie je ze soms verschijnen.

 

Mocht je niks kunnen vinden verkoop je mij je kapotte scotel maar ik heb nog wel een 90 over die ik dan graag opoffer voor het motorgedeelte........ :D :D :D

 

 

Groetjes.................

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi motoren kun je echt wel vinden, gewoon ff de tijd voor nemen.

Een alternatief zou een polarmount met actuator kunnen zijn die hebben ook een 36 volt motor zodat je je V-box kunt blijven gebruiken.

 

Ik gebruik zelf ook een dergelijke opstelling met een Echostar 1.20 meter schotel.

 

Groetjes..........................

aangepast door Terradon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraag, je zegd dat je motor stuk is maar heb je de motorprint al eens goed bekeken op losse soldeercontacten, ik herrinder me nog mijn eerste fibo waarvan de motor ook niks deed,heb toen alles uit elkaar gehaald en de print doorgemeten en toen bleken er diverse brakke soldeercontacten te zijn, deze allen goed doorgesoldeerd en het werkt tot op de dag van vandaag.

dus check dat ff.

 

Anders een op google zoeken op Fibo motor.

 

Groetjes.....................

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tracker , heb je zo'n kleine vierkante motor of een z.g.n

"big motor" post-30993-0-78186000-1344802293_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik heb net dezelde thuis en ook die was stuk gegaan. Het probleem bij mij was compleet mechanisch. De motor (waar het anker in zit) is met twee lange bouten vastgemaakt. Eén van die twee kreeg ik niet meer vast. Als het motorhuis scheef staat kan de motor niet draaien. Ik heb die door een draadstang van dezelde diameter en dezelde schroefdraad vervangen. Eerst de draadstang op lengte gemaakt en daarna een moertje op de bovenzijde van de motor en klaar was kees. Als de schroefdraad in het vaste motorgedeelte niet vast komt kan je de draadstang borgen met lijm van o.a. Locktite.

 

Veel suc6,

 

Roger

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ tracker

 

Ik heb nog een volledig set in de kelder liggen.

Ook met de originele motor. Toen ik deze overnam wilde de motor helemaal niet meer draaien. Heb even alles gedemonteerd en er was roest op het anker en de magneten komen te staan. Alles terug opgepoetst en die draaide terug als voorheen. Maar als die openligt meet even of je anker nog ok is . Zoals aangegeven kun je altijd bij fibo owners terecht , daar heb ik ( denk ik toch ) een draadje lopen met foto's Zou wel even moeten opzoeken.

 

Is dit ook jou opstelling ?

post-37533-0-85216600-1344867019_thumb.jpg

post-37533-0-40987200-1344867032_thumb.jpg

post-37533-0-97097900-1344867054_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond motor uit elkaar gehaald en live beelden van animal planet. Helemaal vol spinnenwebben en zelfs modder en wat bleek: een van koolborstels bleek te blijven hangen door de rotzooi.

Alles schoongemaakt en motor loopt weer als een zonnetje.

Een van de bouten waar je het over had draait helaas wel door terwijl ik hem maar heel slap heb aangedraaid. Zal inderdaad eens kijken naar een draadeind en wat locktite.

 

Allemaal bedankt voor de adviezen en morele steun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-30993-0-39378800-1344894504_thumb.jpg

 

Zelfs ankers zijn te repareren .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...