Ga naar inhoud


Maakt HD verschil op beeldbuis-tv?


TimmySat

Aanbevolen berichten

Maakt HD verschil op een beeldbuis-tv?

Ik weet dat het raar klinkt maar we hebben nog geen lcd/plasma...

Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000

Al ontvangen: Astra's, Hotbird.

Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's
-----------------------------
Timmy®

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maakt HD verschil op een beeldbuis-tv?

Ik weet dat het raar klinkt maar we hebben nog geen lcd/plasma...

 

Als je met HD de beeldkwaliteit bedoelt >> nee - Een HD ontvanger (mpeg4) heb je ondertussen wel nodig voor het ontvangen van diverse SD zenders.

 

Grt, Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je een beter beeld krijgt op een gewone SD TV met een HD ontvanger?

 

Dat valt niet met een eenduidig nee of ja te beantwoorden.

 

Wanneer je een goede SD ontvanger hebt en die via een goede RGB/SCART kabel op je standaard TV aansluit zal een HD ontvanger niet veel verschil uitmaken.

 

Wanneer je echter een HD ontvanger met HD abonnement hebt en dan naar de Nederlandse HD zenders via Canaldigitaal kijkt kan het zijn, dat je wel degelijk een beter beeld hebt.

De SD kanalen zijn een uitloop model, en de bandbreedte die men daarvoor beschikbaar stelt is nogal krap bemeten.

Steeds meer zenders worden als MPEG-4 signaal uitgezonden en zijn alleen nog maar met een HD ontvanger te bekijken.

 

Mocht je nu overwegen een nieuwe Sat. ontvanger te kopen zou ik zeker voor een HD ontvanger gaan, ook wanneer je nog een SD beeldbuis hebt.

 

Voor de kosten hoef je het niet te laten, HD ontvangers hoeven niet veel te kosten, er is voldoende 2e hands aanbod.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een Dreambox DM800 op de slaapkamer met SCART aan een 'gewone' tv hangen (Philips TV 28PT7303, 100 Hz Blackline S beeldbuis, uit eind jaren 90 schat ik)

TV is nog 4:3. Bekijk de meeste uitzendingen op 16:9 met zwarte balk boven en beneden.

 

De HD kanalen zien er bij mij wel iets scherper uit dan de SD kanalen. Verwacht echter geen wonderen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

vanaf 40 euro als ik langs loop nieuw. voor 120 euro heb je goeie. Alleen snap ik jouw betoog niet. Ik zie alles met vorige generatie receiver op CRT. Min de HD zenders.

Dus zinloze aktie. Koop eerst HD-TV, zijn zo duur niet. Als je niet teveel smart opties wilt die je niet echt nodig hebt. >>> SAm smart tv met ingebouwde receiver(s)

dan heb je alles in een. behalve TV on demand.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft CDS hier in godsnaam mee van doen?. Mijn Sam kan wat voorgeprogde CDS als menupunt aan, naar die hoef je niet te gebruiken. Mijne heeft (6000-serie) een volwaardige sublieme receiver onboard die zonder CI alle Sats keurig afhandeld voor de FTA. en je kan er ook een andere CI indoen. Als CDS klooit moet jouw kastje weer veranderen.

CDS is goedkoper dan ziggo maar breek me de bek niet open.... Ik speel over 3 schijven Ziggo/Sat/KPN en mobiel verdeel ik het weer onder.. Ik vertrouw op niemand :-)

aangepast door rudolfdebeer

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...