Ga naar inhoud


dreambox of ET9500


dream timmy

Aanbevolen berichten


Dat klopt, maar als de batterij op het mammaboard van een PC naar de ballen is, dan verlies je alleen je BIOS instellingen. Nadat je de batterij vervangen hebt, is je BIOS in een mum van tijd weer opnieuw ingesteld.

Bij die ET9500 is dat niet zo. Dan is het einde van de voorstelling.

Hier is al een slachtoffer http://openpli.org/forums/topic/25229-et9000-box-start-wel-maar-geen-enigma-start/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de hele discussie weer op te willen rakelen betaal jij bij Dream Multimedia natuurlijk niet alleen extra voor de naam. Dat hogere bedrag betaal je natuurlijk ook omdat Dream Multimedia het concept en de software ontwikkeld heeft (en dat is heel erg duur!) en die andere merken dat min of meer voor 95% nagemaakt hebben.

 

Dream Multimedia heeft bij de ontwikkeling van hun eigen product dus eigenlijk ook grotendeels de ontwikkeling van de andere producten betaald en dan kan ik het het als koreaantje ook wel goedkoper maken.

 

Ik zou overigens ook voor die ET9500 gaan. De VU+ DUO zou ik laten staan. Die is verouderd in vergelijking tot de ET9500.

 

Mvg,

 

Michel

 

Michel, ik snap je gedachte. Maar ik vind het net zoiets als een patent, je ontwikkeld iets en mag er een tijd alleenrecht op hebben daarna moet het terug naar de mensheid in het algemeen (opdat we allen beter worden van ontwikkelingen). Dream heeft het conncept bedacht en een jaar of 6 het alleenrecht gehad op enigma boxen. In die tijd hebben ze er ook goed aan verdient en konden ze de ontwikkelkosten eruit halen. Sindsdien zijn er meerdere fabrikanten gekomen die gebruik maken van de open source software. Ik moedig dit alleen maar aan omdat het ook Dream wakker houdt. Kijk bijvoorbeeld naar ontwikkelingen als hbbtv etc, ik vraag me af of we dat nu al op de Dreamboxen zouden hebben zonder Clarketech/Xtrend/VU+ etc. Ook vind ik dat DM de plank mis slaat met hun geslotenheid. Ik heb nu een DM8000 welke goed bevalt, maar wilde een 2e ontvanger op de slaapkamer. Is een Xtrend 9000 geworden omdat hier hbbtv op PLi werkt (wat niet het geval is bij DM omdat ze nu ineens alles gesloten hebben en DM dus bepaald welke functionaliteit ik met welke image krijg, DAT BEPAAL IK LIEVER ZELF). Door dat sluiten is de DM8000 ook de laatste Dreambox die ik heb aangeschaft (hadden ze dat niet gedaan had ik op de slaapkamer ook een Dreambox geplaatst).

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Door dat sluiten is de DM8000 ook de laatste Dreambox die ik heb aangeschaft (hadden ze dat niet gedaan had ik op de slaapkamer ook een Dreambox geplaatst)."

 

Ja, dat was ik nog vergeten, daarom gaan er zoveel mensen over naar een Vu+, Xtrend e.d.

Zij graven hun eigen graf.

 

Enigszins ter vergelijking, kort geleden was het als het om een GSM ging, Nokia dat de klok sloeg.

Wat is daar van over, ze kunnen zich amper staande houden.

Ik koop pas een Dream Box, als ze de boel opengooien en normale prijzen vragen, tegen die tijd is mijn Vu+ Duo al bejaard.

Misschien dat ik dan overstag ga, maar ik denk het niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dreambox is wel de laatste die zou moeten klagen over klonen of jatten van software. Dreambox is niet alleen zo groot geworden omdat ze zo innovatief bezig warem op tunergebied. Dreambox staat tegenwoordig synoniem als omschrijving voor veel TV kijken voor weinig geld (lees: cardsharing). En dan gaan klagen als je zelf bestolen wordt? Schroef die prijzen eens omlaag en mensen zullen vanzelf weer een Dreambox gaan kopen.

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...