Ga naar inhoud


dreambox of ET9500


dream timmy

Aanbevolen berichten

Ik ben nu nog in het bezit van een dreambox 500+ maar aangezien deze geen hd kan doorgeven ben ik op zoek naar een hd ontvanger. Ik twijfel tussen de dreambox 800 hd se en de Et9500.

De ontvanger die ik nu koop zou ik moeten kunnen mounten aan een nas van Qnap omdat daar alles opstaat van films, foto's en muziek.

 

Van prijs zijn ze ongeveer hetzelfde maar voor de rest is er toch verschil in.

De Et lijkt me veel uitgebreider, ik dnek dat je met deze kan surfen op internet, you tube films spelen, maar wat zijn nog de voordelen en nadelen van deze twee ontvangers?

 

Kan iemand mij advies geven of iemand die ook voor zo'n keuze heeft gestaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou ook eens kunnen zien naar een Vu+, diverse modellen, sommige met zelf te vervangen tuners voor Sat/kabel/terrestrisch.

Bij sommige modellen, zoals Duo en Ultimo, kan je ook op het internet en er zijn heel veel Plug-ins, met o.a. You Tube.

 

De laatste software van gisteren, VTi 4.2.0 biedt ook nog HBB TV. (Link: http://nl.wikipedia.org/wiki/HbbTV).

 

Hier een link naar wat de Vu Duo kan, maar ook de andere modellen:

http://www.sat4all.com/forums/topic/312020-wat-kan-je-allemaal-met-een-vuduo/

 

Een Duo, zonder harde schijf**, heb je al vanaf €299.-- en de Ultimo, met mogelijkheid voor 3 tuners, €499.--

 

En alle modellen kunnen aangesloten worden aan een NAS.

 

** die zal je wel niet inbouwen vanwege je NAS, maar er is plaats voor een schijf van 2½ en 3½ inch,

met capasiteit tot 2 TB.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eens kunnen kijken naar een Vu+, diverse modellen, met bvb de Duo vanaf €299.--

Met de Duo en Ultimo kan je zeker op internet en er zijn heel veel plug-ins, met o.a. You Tube.

 

De laatste software van VTi, is gisteren uitgekomen, zie: http://www.sat4all.com/forums/topic/326195-vti-420-is-released/

hierin zit nu ook HBB TV (http://nl.wikipedia.org/wiki/HbbTV)

en hier wat o.a. de Duo allemaal kan: http://www.sat4all.com/forums/topic/312020-wat-kan-je-allemaal-met-een-vuduo/

Ook NAS is geen probleem.

Een Ultimo heeft ook nog de mogelijkheid om de tuners te verwisselen, dit kan zijn Sat, Kabel of Terrestrisch.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ET9500 heeft ook standaard HBBTV, en is denk ik op dit moment een betere keuze vergeleken met de Dreambox 800, alleen al vanwege het feit dat het een twintuner is.

Ook vergeleken met bv een Vu+ Duo is denk ik de ET9500 momenteel de betere keuze.

En ik denk dat wat betreft plugins het bijna allemaal identiek is, aangezien de boxen op identieke images kunnen draaien (VTi of OpenPli bijvoorbeeld)

Volgens mij is Et op dit moment iets sneller met het bijhouden van de software, zitten al op kernel 3.4 denk ik? (Vu+ staat op 3.1)

Dreambox zou mijn keuze niet zijn, vanwege het feit dat ze de software steeds meer closed source maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de ET9500 kost wel €120.-- meer.

Verder, ik heb de Vu+ Duo nu al 2 jaar en hij is mij tot hier toe zeer goed bevallen, nooit geen gezeur.

Als CD/TVV weer eens iets verandert, zijn de makers van VTi er als de kippen bij.

Daarom kijk ik al 2 jaar zonder probleem naar CD en dat is bij andere ontvangers nogal eens anders, zit je dagen op een software update te wachten.

Zeer binnenkort komt o.a. de Vu+ Duo II op de markt deze heeft nog snellere processoren en daar kan bij de 2 tuners, een twintuner toegevoegd worden en beschik je over 4 tuners.

 

Ook bij mij geen DM in huis, te veel duurder alleen voor de naam.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de ET9500 kost wel €120.-- meer.

Verder, ik heb de Vu+ Duo nu al 2 jaar en hij is mij tot hier toe zeer goed bevallen, nooit geen gezeur.

Als CD/TVV weer eens iets verandert, zijn de makers van VTi er als de kippen bij.

Daarom kijk ik al 2 jaar zonder probleem naar CD en dat is bij andere ontvangers nogal eens anders, zit je dagen op een software update te wachten.

Zeer binnenkort komt o.a. de Vu+ Duo II op de markt deze heeft nog snellere processoren en daar kan bij de 2 tuners, een twintuner toegevoegd worden en beschik je over 4 tuners.

 

Ook bij mij geen DM in huis, te veel duurder alleen voor de naam.

http://www.sat4all.com/forums/topic/321661-vu-duo-valt-plots-op-starting-en-hangt/ :whistle:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortellica, dat kan natuurlijk iedereen overkomen, ook met een ander merk.

Dan is het je taak om terug naar de winkel te gaan en een nieuwe te eisen.

 

Ik ken diverse mensen die 2 ontvangers hebben DM en Vu+ en zijn over beide even tevreden en

waar het ook om gaat is dat je snel nieuwe software hebt, als bijv. Can. Dig. weer eens is gaan klooien.

Dan is het bij vele merken soms dagen/weken wachten op de juiste software.

Mede daarom heb ik gekozen voor Vu+ en een DM betaal je veel te veel extra voor de naam,

maar het zijn wel de topmerken onder de Linux-ontvangers.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortellica, dat kan natuurlijk iedereen overkomen, ook met een ander merk.

Dan is het je taak om terug naar de winkel te gaan en een nieuwe te eisen.

 

Ik ken diverse mensen die 2 ontvangers hebben DM en Vu+ en zijn over beide even tevreden en

waar het ook om gaat is dat je snel nieuwe software hebt, als bijv. Can. Dig. weer eens is gaan klooien.

Dan is het bij vele merken soms dagen/weken wachten op de juiste software.

Mede daarom heb ik gekozen voor Vu+ en een DM betaal je veel te veel extra voor de naam,

maar het zijn wel de topmerken onder de Linux-ontvangers.

Helemaal mee eens Ben moruk ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zonder de hele discussie weer op te willen rakelen betaal jij bij Dream Multimedia natuurlijk niet alleen extra voor de naam. Dat hogere bedrag betaal je natuurlijk ook omdat Dream Multimedia het concept en de software ontwikkeld heeft (en dat is heel erg duur!) en die andere merken dat min of meer voor 95% nagemaakt hebben.

 

Dream Multimedia heeft bij de ontwikkeling van hun eigen product dus eigenlijk ook grotendeels de ontwikkeling van de andere producten betaald en dan kan ik het het als koreaantje ook wel goedkoper maken.

 

Ik zou overigens ook voor die ET9500 gaan. De VU+ DUO zou ik laten staan. Die is verouderd in vergelijking tot de ET9500.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, je hebt in principe gelijk dat de ET9500 wat nieuwer is en misschien sneller zoals je ook zegt.

Echter, ik wil de users er op wijzen dat in de EZ9500 een "back-up batterij" is ingebouwd met als doel het clonen tegen te gaan.

Gaat deze batterij kapot binnen de garantie periode wordt hij uiteraard vervangen. De levensduur wordt op ca. 10 jaar geschat.

Maar het komt ook voor dat zo´n batterij het eerder begeeft. En dan zit je met een kapotte box die je niet zelf kunt herstellen. (security chip moet opnieuw geprogrammeerd worden).

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter, ik wil de users er op wijzen dat in de EZ9500 een "back-up batterij" is ingebouwd met als doel het clonen tegen te gaan.

Gaat deze batterij kapot binnen de garantie periode wordt hij uiteraard vervangen. De levensduur wordt op ca. 10 jaar geschat.

Maar het komt ook voor dat zo´n batterij het eerder begeeft. En dan zit je met een kapotte box die je niet zelf kunt herstellen. (security chip moet opnieuw geprogrammeerd worden).

 

Ik denk dat dit allemaal een beetje overtrokken wordt. Die batterij gaat niet zomaar kapot, en daarnaast, elke PC heeft een batterij op het mainboard, en daar hoor je ook niemand over klagen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

en daarnaast, elke PC heeft een batterij op het mainboard, en daar hoor je ook niemand over klagen.

Dat klopt, maar als de batterij op het mammaboard van een PC naar de ballen is, dan verlies je alleen je BIOS instellingen. Nadat je de batterij vervangen hebt, is je BIOS in een mum van tijd weer opnieuw ingesteld.

Bij die ET9500 is dat niet zo. Dan is het einde van de voorstelling.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...