Ga naar inhoud


GigaBlue HD 800 Quad - eerste ervaringen topic


Mumzel

Aanbevolen berichten

Beste medesatters,

 

De GigaBlue HD 800 Quad wordt met name in Duitsland op dit moment overal aangeboden/geïntroduceerd,

Lijkt me een box met veel mogelijkheden voor een goede prijs

Hier op het board is reeds een Gigablue ontvanger getest en prijs/prestatie beviel me wel.

Deze box ziet er zeer gelikt uit,mooi display en veel mogelijkheden,en naar ik hoop komt ook hier een enigma 2 image.

 

Omdat ik mijn DM 800 wil gaan vervangen en meer mogelijkheden wil.ben ik dus wel geïnteresseerd.

 

Daarom wil ik graag een topic starten om alles over deze box te weten te komen.

Ik hoop dan ook dat er ook een test exemplaar hier beschikbaar komt.

 

Dus iedereen die al iets weet over deze box laat het horen!

 

Afwachtend,

MVG Mumzel

.

aangepast door Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Hallo,

Zoals beloofd zal ik mijn ervaringen over de GigaBlue Quad hier vermelden.

De eerste indruk is goed. Doos uitgepakt en alles aangesloten inclusief hardeschijf. Hierbij valt direct op dat er alleen plaats is voor 2.5 inch hardeschijd en dus niet voor de veel gebruikte 3.5 inch. Aangezien in geen 2.5 tot mijn beschikking heb een 3.5 aangesloten voor de werking maakt dit natuurlijk niks uit. De Quad start op met OpenMips een image gebaseerd op OpenPli. Na de wizzard doorlopen te hebben en via het menu een software update te hebben gedaan een fastscan lijst geinstalleerd. Beeld op de vrij te ontvangen zenders/ Nu nog beeld op de gecodeerde zenders via een kaart. Via het menu cccam gedownload alleen start deze niet op. Om toch een werkende Quad te krijgen heb ik TSPanal geinstalleerd en via het menu van TSPanal cccam geinstalleerd en geactiveerd. Kaart werkt daarna direct. Zo ver geen grote verrassingen dus. Zappen gaat mooi snel.

Nu het opnemen testen:

Na het indrukken van de opname knop krijg je keurig een keuze menu van wat je wilt, opname stoppen na huidige programma enz. Ik kies opname stoppen na huidige programma, dit lijkt te werken. Op het moment dat ik naar een andere HD zender ga dan die ik op neem krijg ik geen beeld. Ga ik naar een SD zender of een FTA HD zender dan werkt het wel. Deze bug is bekend en zal spoedig opgelost worden.

Opname gestopt en deze via mediacenter afgespeeld en dit gaat zonder problemen.

Kabel heb ik niet kunnen testen omdat ik deze niet heb.

Mochten er vragen zijn of willen jullie iets specifiek getest hebben dan kunnen jullie dat mij altijd vragen.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe bevalt de remote/ab ten opzichte van bijv de Vu+ of Dreambox?

Het gebruiksgemak, maken de toetsen klik/klak geluiden of zijn ze stil als je ze indrukt, en het bereik van de infrarood..

http://www.satshop.fi/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/i/gigablue-remote-control_1.jpg

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...