Ga naar inhoud


HD quad en HTPC met kodi


SIMBAke

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een HD Quad en in andere kamer een HTPC met kodi , daarin VU als pvr client , maar daarmee loopt de gigablue altijd vast

soms kan ik een paar uur kijken , dus dacht ik de HTPC te laten aanstaan , maar dat helpt ook niet , want loopt die ergens midden in de nacht wel vast

is hier een oplossing voor , een andere pvr client ofzoiets ?

 

op de pc staat windows 8.1 en kodi 18.0 ALPHA1

geinstalleerd mei 21 2017

  • Like 2

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

 

Ik snap je probleem niet helemaal. Werkt je GigaBlue zonder al die toeters en bellen wel of niet vast? Je wilt op nemen naar je Vu+? Je HTPC logt in op de GigaBlue om beeld te streamen?

 

Klopt bovenstaande? Dan kun je VLC eens proberen. Welk protocol gebruik je voor opnemen?

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nee , het is totaal anders , ik dacht dat ik het goed uitgelegd had , maar blijkbaar niet

VU+ pvr client gebruik ik in kodi , omdat er niets anders is in die aard

de gigablue werkt gewoon goed , enkel i.s.m de HTPC durft die vastlopen

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou eventueel een andere image kunnen gebruiken.

 

Een andere optie is, een plugin te zoeken om de Gigablue om de zoveel tijd te verversen. Een soort clear memory

plugin.

Tweede optie is multiboot installeren enzo verschillende images uitproberen. Hierbij zou ik de laatste Openmips

image gebruiken als startpunt.

 

Kijk nu ook op jou huidige image wat er gaande is, vooral nadat je de pvr client hebt geactiveerd om contact te

maken met de Gigablue. Hiermee bedoel ik voor het geheugen.(sommige images geven een uitgebreide info)

 

Ik heb zelf een 800 eu plus. Enige tijd geleden vroeg ik aan support hoe groot de memory flash is.

Volgens de specificaties 256MB,(idem werkgeheugen), ze zeiden dat ik V1 heb, met een flash geheugen van 82,9MB.

Een ramp voor een beetje image met 1 of 2 plugins.

 

 

Jaren geleden ook zo'n configuratie (met afstandbediening) gemaakt, maar met Ubuntu. Het werkte meteen, ik was verbaasd.

Misschien een idee ipv Win 8.1.

 

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...