Ga naar inhoud


Geen beeld, wel geluid


Remie

Aanbevolen berichten

Is er iets stuk of zijn het instellingen?

Mijn pas gekochte Gigablue HD Quad (oud dus) werkt maar ik heb geen beeld. D.w.z. wel de menu's en ook tijdens het zenderwisselen de zenderinformatie onderaan het scherm. Ook heb ik wel geluid.

Laat ik hem streamen via OpenWebIf dan heb ik wel beeld.

Hij staat aangesloten via een HDMI kabel. 

Iemand enig idee wat hier de oorzaak kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

En heb je ook een geactiveerde smartcard in de ontvanger zitten?

Is de softcam ingeschakeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Remie:

Laat ik hem streamen via OpenWebIf dan heb ik wel beeld.

Moeilijk zo te zeggen dat iets stuk is

menu werkt nog kijk eens bij de video out opties en zet die op waarden die jou tv aan kan.

Probeer ook ontvanger geheel te refreschen door een verse image te flashen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vermits je beeld hebt via streamen kan het eigenlijk alleen verkeerde beeldinstelling zijn van je HDMI (of staat mss op RGB scart)

 

HDMI 1080i of 1080p

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij ziet wel de menu's, dan mag je veronderstellen dat de weergave en kabel in orde zijn.

Had even gemist, dat streamen wel beeld geeft.

 

Ik denk dat in dit geval je beter de software opnieuw kunt installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nog geen softcam geïnstalleerd. Lijkt mij ook niet het probleem aangezien het zich ook voordoet bij FTA zenders.

Ik heb een aantal verschillende images geïnstalleerd (eerst de fabrieksinstellingen teruggezet) waaronder  openvix, openhdf en openatv maar geen van allen gaf resultaat.

HDMI staat goed (1080p) maar ik heb ook RGB en 1080i geprobeerd. Aangezien ik wel beeld heb maar geen tv beeld lijkt het mij gek dat het aan de HDMI aansluiting ligt.

Component (Y,Pb,Pr) heb ik nog niet getest omdat ik daar  niet de juiste kabel voor heb.

Ik heb met twee verschillende HDMI kabels getest en naast de tv ook op een monitor. Zonder verschil.

Wat mij wel op viel was dat ik het tv beeld zag als ik PIP aanzette. Maar ja, klein en in de rechterbovenhoek. Dat is wel wat lastig kijken.

Voor mijn gevoel ben ik wel een beetje uitgeput qua mogelijkheden. Maar heb je nog ideeën dan hoor ik het graag.

 

aangepast door Remie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat ik het nu opgelost heb.

Ik heb hem helemaal leeg gemaakt en de bootloader er opnieuw opgezet. 

Daarna hem in de rescue mode gezet en openvix er weer op. 

Geen resultaat.

Opnieuw de bootloader erop en vanuit de rescue mode nu openatv erop en het was klaar. Ik had hem overgenomen met een schone openvix erop maar die heeft 'm dus steeds dwars gezeten.

Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fijn, dat het is opgelost, en goed, dat je de moeite neemt aan te geven dat, en hoe het is opgelost!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als openvix niet werkt dan is het meestal op een clone box omdat zij weigeren deze te ondersteunen in hun images.Net als de CI+ standaard.Helaas..

Zeg niet dat het hier het geval is maar toch raar dat atv wel werkt en de anderen niet.Tenzij het de bootloader is die roet in het eten gooit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...