Ga naar inhoud


gigablue uhd quad 4k + 2 gigablue HD x3


coenvb

Aanbevolen berichten

Dag,

 

Als hoofdontvanger heb ik momenteel de Gigablue UHD quad 4k. Ik wil de tv door streamen naar de Gigablue HD X3 middels IPbox Client.

De 2 kleine X3's zien de Quad 4k netjes en de X3's worden verder ook netjes geconfigureerd en laad de zender lijsten.

Echter als ik op de Quad 4k NED1, 2 of 3 kijk, kan ik op de X3's geen RTL4 kijken. Als ik de Quad 4k op RTL4 zet, kan ik wel RTL4 kijken op de X3's (en zo werken er nog heel wat zenders niet.)

Wat wel werkt is de hoofdontvanger op NED1, één X3 op NED2 en de andere X3 o NED3.

 

Wat zou dit kunnen zijn? Ik maak gebruik van de kabel met oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden zei pros:

Het ziet er naar uit dat niet alle 4 de tuners van de GB UHD quad worden gebruikt. Als je met een X3 kijkt via IPbox gebruik je een tuner van de GB UHD quad.

Kan ik dat meerdere tuners plaatsen oid?

Ik ben nog een leek op dit gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel de gigabluesite op dit onderwerp onduidelijk is , zag ik op de websites van verkopers van deze receiver alleen de optie om een  single dvb-c tuner toe te voegen.(geen dual tuner)

Je hebt dus vermoedelijk maar èèn cable-tuner. Dan kun je maar een frequentie tegelijkertijd gebruiken. 

edit: waarom heb je deze ontvanger gekocht als je geen schotel hebt?

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden zei youriy:

Hoewel de gigabluesite op dit onderwerp onduidelijk is , zag ik op de websites van verkopers van deze receiver alleen de optie om een  single dvb-c tuner toe te voegen.(geen dual tuner)

Je hebt dus vermoedelijk maar èèn cable-tuner. Dan kun je maar een frequentie tegelijkertijd gebruiken. 

edit: waarom heb je deze ontvanger gekocht als je geen schotel hebt?