Ga naar inhoud


GigaBlue HD 800 Quad - eerste ervaringen topic


Mumzel

Aanbevolen berichten


Ik heb deze box ook al een tijdje, ik gebruik naast de 2 standaard S2-tuner de hybrid-tuner voor Digitenne.

Ik moet zeggen helemaal top, de 1305Mhz dual-core processor(BCM7346B2) maakt het zappen en draaien van zwaardere plugins een makkie.

Daarnaast heb ik een 64GB SSD schijf ingebouwd, dat alleen maar voor time-shift en dergelijke.

Films speel ik regelrecht vanaf mijn Nas, mkv/avi DVD enz geen enkel probleem.

Als Image heb ik HDfreaks V4 geïnstalleerd, deze draait nog op de 3.3.6 kernel en is heerlijk stabiel.

 

Deze naast een Solo2 op mijn testbank gehad en deze zijn absoluut gelijkwaardig, in het zappen is de Quad zelfs een beetje sneller.

 

Veel box voor weinig geld, een absolute aanrader.

1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2

1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox

BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hallo,

 

Ziggo werkt sowieso.

 

Greetz

Hoe zit het met het zappen van Ziggo HD zender naar een HD zender van een satelliet ( BBC of ZDF of ...) ?

-----------------
GI Xpeed LX3, GM Spark Triplex, Ferguson Ariva 202E, Clarke-Tech 5000HD Combo, WaveFrontier T90 (7 single + 4 twin lnb's), Multytenne QuatroSat, SelfSat H30D2 (zo gemakkelijk, wow !!), Metronic Eurasis, ElectroSat 80cm 3 LNBs.
Home of Satellite Director.
Azbox, Vu+ Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb deze box sinds 1 dag en werkt super,alleen weet ik niet hoe ik naar mijn opnames kan gaan op de box.

Er staat openmips op en bij handmatig scannen vind hij niet alle zenders.

Weet iemand welke instellingen ik het beste kan gebruiken voor 5555 gebied ziggo.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de box ook gisteravond geinstalleerd en ben super tevreden! De box zappt erg snel en het beeld is ook heel mooi.Zi

 

Ziggo werkt perfect. Ik heb de tuner ingesteld

 

'Service Scan Type' = Provider

'Provider to scan' = Netzwerksuche

 

In hetzelfde scherm kan je dan ook het netwerk Id in geven (in mijn geval 9004).

 

Als je dan handmatig kan zoeken kan je de thuisfrequentie in geven (in mijn geval 369) en dan netwerk zoeken 'Yes'. Dat is alles, zo vond hij bij mij alle kanalen. Kaartje erin, OSCAM configureren en gaan met die banaan. De box zapt sneller als bijvoorbeeld de Humax 5050C.

 

Omdat een aantal zenders slecht te ontvangen zijn via Ziggo (signaal tekort) heb ik die zenders voor de SAT variant vervangen (heb tevens een canal digitaal smartcard). Die kunnen in 1 bouquet samen worden gelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het met het zappen van Ziggo HD zender naar een HD zender van een satelliet ( BBC of ZDF of ...) ?

 

Dat is dus geen probleem. Ik heb kabel en SAT HD zenders in 1 Bouquet en de box maakt het niet uit.. Hij pakt de juiste tuner en zapt heel snel tussen de zenders.

 

Tot nu toe absoluut geen miskoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

Ik heb ook sinds kort een GigaBlue HD 800 Quad gekocht.

Heb nog niet veel tijd gehad om alles uit te zoeken, maar tot nu toe vind ik het een super apparaat.


- Mooi design.

- 2 tuners. Opnemen en tegelijk alle zenders kunnen blijven kijken.

- snelle processor.

- Kan resolutie 1080P resolutie aan.

- gigabit netwerkkaart.

 

wat ik wel jammer vind is:

- geen ventilator

- geen HDMI-kabel meegeleverd in de doos.

 

Ik heb even snel een pdf document gemaakt met daarin wat foto's en andere informatie.
Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.

Ik ben nu bezig met het inbouwen van een ventilatortje, omdat ik vind dat de box aardig warm wordt.
 

 

GigaBlue 800 HD Quad.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...