Ga naar inhoud


automatisch schakelen naar hdmi


Daan

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om met een hdmi als je box aanzet dat ie gelijk naar het hdmi kanaal overschakeld als ik een scartkabel gebruikt springt hij gelijk over naar av kanaal met hdmi weer niet is daar een oplossing voor ?

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mijn dreambox gebeurt dat wel op mijn pannie, maar op de andere hdmi-ingangen gebeurt dat niet. Dus je kunt nog een andere ingang proberen. Anders hdmi-cec installeren (en een image die dat ondersteunt)..

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn dreambox gebeurt dat wel op mijn pannie, maar op de andere hdmi-ingangen gebeurt dat niet. Dus je kunt nog een andere ingang proberen. Anders hdmi-cec installeren (en een image die dat ondersteunt)..

 

ik ga daar eens mee aan de slag

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn dreambox gebeurt dat wel op mijn pannie, maar op de andere hdmi-ingangen gebeurt dat niet. Dus je kunt nog een andere ingang proberen. Anders hdmi-cec installeren (en een image die dat ondersteunt)..

HDMI-CEC plugin is nutteloos op een HD ontvanger die DVD-D output heeft. Ik dacht dat dat nu wel bekend was.

 

Wat ik ontdekt heb sinds enige maanden op oe2.0:

Eerst apparaat aan zetten wat aan uiteinde van DVD-D->HDMI kabel zit (de hdmi stekker dus), als deze aan is, dan pas Dreambox aan en de DVI-D output is actief.

Ik heb hierover al eens ticket gemaakt bij dmm, is bekend.

Als je een logitech harmony afstandsbediening hebt(bv one) dan kan je opstart volgorde bepalen bij een aktiviteit als Watch TV.

Laat eerst de tv aan gaan dan pas dm8000. Indien je versterker er tussen hebt zoals hier thuis dan eerst versterker, dan tv , dan dreambox.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ontdekt heb sinds enige maanden op oe2.0:

Eerst apparaat aan zetten wat aan uiteinde van DVD-D->HDMI kabel zit (de hdmi stekker dus), als deze aan is, dan pas Dreambox aan en de DVI-D output is actief.

...

 

dat werkt hier ook al zo op een meer dan 1 jaar oude oe1.6 :confused:

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, tenminste op mijn (paar maanden oude) panasonic. Maar dan geen hotelmode oid, maar gewoon de ingang kiezen waarop mee gestart moet worden. Bij mij is dat tv-digitenne... (omdat m'n partner de dreambox niet snapt :cry::D )

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat werkt hier ook al zo op een meer dan 1 jaar oude oe1.6 :confused:

 

Bij oe1.6 was het hier niet nodig om eerst het beeld weergave apparaat in te schakelen alvorens de dreambox aan ging. DVI-D gaf altijd beeldoutput. Zover ik begreep van dmm zit dit op driver level.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...