Ga naar inhoud


tv kopen in duitsland


edmundMol

Aanbevolen berichten


ik woon pal tegen de duitse grens. Tvs met ingebouwde sat ontvanger zijn daar een stuk goedkoper. Bv een samsung ue40es6530. Is zo'n duitse tv te gebruiken voor canal digitaal of is er iets subtiels gedaan om buitenlandse ontvangers te blokkeren?

 

Ik zou eerst eens een vergelijk op kieskeurig maken het kan best wel een leuke aanbiedingen zijn

maar ook vaak oudere modellen

Ik woon ook pal aan de grens maar vind het maar een dure zaak ik kijk er wel eens maar koop er echt niets

 

ceasar

aangepast door CEASAR W
Link naar reactie
Delen op andere sites

"welke tv": deze bijvoorbeeld http://samsung.de/de...XZG/detail.aspx.

 

In nederland heeft deze tv een typenummer dat eindigt op "SXXN" i.p.v. "SXZG". Misschien betekent dat niet meer dan dat er een duitse handleiding bij zit i.p.v. een nederlandse of zo. Maar ik ben een beetje beducht voor addertjes-onder-het-gras. Met al die regio-codes en firmware-per-land wordt het er niet duidelijker op wat de verschillen zijn en of ze gevolgen hebben voor - in dit geval - de mate waarin het wel/niet/eenbeetjeminder samenwerkt met CanalDigitaal.

 

Re ceasar: het scheelt voor deze tv 120 euro op een nederlandse prijs van zo'n 1000 euro. Daarvoor kan ik wel twinting kilometer naar het oosten rijden i.p.v. naar het westen.

aangepast door edmundMol
Link naar reactie
Delen op andere sites

"niet gecertificeerd": klopt, maar de typenummers op die lijst zijn grotendeels modellen van vorig jaar, niet meer leverbaar en opgevolgd door nieuwe. veel ue40d modellen uit de lijst zijn dit jaar ue40es geworden. Met de snelle introductie van nieuwe spullen hebben zulke lijsten helaas maar beperkte houdbaarheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel verstandig om ter plekke in de winkel dat te controleren met CI+ cammetje en kaartje.

Echter vermoed ik dat edmundMol wel een dozenschuiver op het oog heeft Omdat Het Goedkoper Is

 

Het klopt dat de typenummers niet altijd, maar vaak verschillend zijn in de europeese landen om ons heen.

En je ziet in Nederlandse shops veel engelse reimport aangeboden worden die inderdaad qua typenummer afwijken van de in Duitsland beschikbare modellen.

 

Een voorbeeldje is de drie-in-een tuner dvb-s2/dvb-c/dvb-t de zogenaamde multituner. (engelse reimport meestal enkel CenT tuner)

Een ander voorbeeld is bij bepaalde merken en modellen de firmware die erin staat (<<< welke voor de mogelijkheden en opties nog veel belangrijker is)

 

Belangrijk is echter je Garantie, is het een europeese Garantie van het merk OF die van de winkel waar je gekocht hebt?

Men weet dat Bijvoorbeeld een grote consumer electronics winkel de Merk garantie onderbiedt met een eigen Garantie en daarmee de prijs kan drukken... Dus > Moet je wel met het apparaat naar die winkel indien er iets mis is.

De europeese Merk Garantie in de prijs inclusief bijvoorbeeld bij panasonic is aan huis... reparatie en/of afhalen.

Tja dat kan wel eens wat handiger zijn dan je 42" op de achterbank van je auto naar die winkel terug rijden.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans is groot dat de toestellen die in Duitsland verkocht worden andere firmware hebben dan de Benelux versies.

Let vooral goed op dat de Fastscan ondersteund wordt. Vooral met een Samsung zeer belangrijk, want die doet in de Benelux versie alles vol automatisch.

Om een Samsung factory reset te laten doen, EXIT ingedrukt houden. Nadien kan je jouw land kiezen. Bij de keuze tussen kabel of sat zou je ook CanaalDigitaal moeten krijgen. Heb je die optie niet, dan zou ik dat toestel niet nemen, want dan zit je bij iedere frequentiewijziging vast.

Ik weet niet of je die firmware manueel kan overschrijven met de Benelux versie, ik vermoed van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...