Ga naar inhoud


Brief van incassobedrijf gehad


Daan

Aanbevolen berichten

Even een vraag mischien weten een van jullie dit wel,afgelopen vrijdag een brief gehad van een incasso bedrijf, er stond een bedrag open maar deze was niet van mij maar mijn ex waar ik al 15 jaar gescheiden ben die had een nota van februarie 2012 niet betaald dus komen ze bij mij ,ik bel dat bedrijf op leg het uit maar die persoon is zo eigenwijs en onbeschoft ja u bent verantwoordelijk o zeg ik bla bla je komt er niet er tussen ik zeg ik betaal het niet, zeg ze ik zal het noteren en leg het maar uit bij de rechter echt onbeschoft mens grrr,ik vindt niet dat ik verantwoordelijk ben voor iemand die zijn rekening niet betaald.

volgens mij heb ze het flink mis ik ben niet verantwoordelijk voor me ex,die gasten willen alleen geld hebben het kan niet eens hun schelen van wie het komt.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja zonder achtergrond info kan ik geen goed antwoord geven.

 

Het kan zijn dat de factuur van febr 2012 het gevolg is van een overeenkomst uit

de tijd dat jou vrouw nog geen EX was ,dan moet de boedeldeling overeenkomt duidelijkheid

over geven.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je belg bent,ken ik helaas iemand die dit ook heeft gehad.blijkbaar moet je na je scheiding,je ook laten onterven van je ex.

soms komen ziekenhuizen jaren later nog met facturen naar personen,waarvan de ex in het ziekenhuis ligt.

en zoals de op zegt,kijken of het tezamen is aangegaan.ik weet dat incasso bureau's zeer onbeleefd zijn,en ik antwoord altijd,dat ik niks te maken wil hebben met hen,en dat ze het moeten doorsturen naar een advocaat of deurwaarder.die zijn meestal wel vriendelijk en spreekbaar.spreek helaas van ondervinding.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja zonder achtergrond info kan ik geen goed antwoord geven.

 

Het kan zijn dat de factuur van febr 2012 het gevolg is van een overeenkomst uit

de tijd dat jou vrouw nog geen EX was ,dan moet de boedeldeling overeenkomt duidelijkheid

over geven.

 

dit ging om een tandarts rekening en als je gelezen had al 15 jaar !

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het om een oude tandarts behandeling gaat is de vordering

verjaard medici verjaren in 3 jaar (kan zijn dat het ondertussen 5 jaar geworden is)

maar 15 jaar geleden was de verjaring 3 jaar.(als het in nederland is)

verjaren wil niet zeggen dat je van de schuld af bent maar ze kunnen geen

gerechtelijke stappen ondernemen.

MAAR als er ondertussen een vonnis is is de verjaring 20 jaar.

 

zoals gezegd teweinig info

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

dit ging om een tandarts rekening en als je gelezen had al 15 jaar !

 

Niet zo lelijk doen!

Dat van die tandarts rekening schreef je net pas en wat Pukje bedoeld is:

 

Voorbeeld: 16 jaar geleden nam je vrouw een abonnement op een dienst, die ze vervolgens bijna 16 jaar netjes zelf betaald heeft. Als ze nu plotseling de rekening niet betaald, kan die inderdaad bij jou uitkomen, omdat je TOEN wel nog getrouwd was en de overeenkomst TOEN in gemeenschap aangegaan is. In dat geval moeten zoals Pukje correct opmerkt de voorwaarden van de scheiding uitsluitsel geven over wie er verantwoordelijk is voor de rekening.

 

Omdat je net de ontbrekende informatie alsnog gaf, kan je inderdaad stellen dat je de recente tandartsrekeningen van je ex niet hoeft te betalen en daar ook niet verantwoordelijk voor kunt worden gehouden. Je moet sowieso geen zaken doen met een telefonische 'dreigdesk' van een incassobureau. Als ze een probleem hebben, moeten ze je daar maar in schrift over informeren. Dan weet je tenminste ook (op papier) wat ze van je willen en kan je daar op reageren.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo lelijk doen!

Dat van die tandarts rekening schreef je net pas en wat Pukje bedoeld is:

 

Voorbeeld: 16 jaar geleden nam je vrouw een abonnement op een dienst, die ze vervolgens bijna 16 jaar netjes zelf betaald heeft. Als ze nu plotseling de rekening niet betaald, kan die inderdaad bij jou uitkomen, omdat je TOEN wel nog getrouwd was en de overeenkomst TOEN aangegaan is. In dat geval moeten zoals Pukje correct opmerkt de voorwaarden van de scheiding uitsluitsel geven.

 

Mvg,

 

Michel

 

hahha nee was niet zo bedoeld,daar ben ik het niet mee eens wat je zegt zeg maar de dienst die ze nu afnam is begin 2012 dus naar mijn tijd.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahha nee was niet zo bedoeld,daar ben ik het niet mee eens wat je zegt zeg maar de dienst die ze nu afnam is begin 2012 dus naar mijn tijd.

 

Dan duidelijke zaak lijkt mij, heeft niets met jou te maken.

 

Laat de incasso lekker dreigen en jou voor het gerecht dagen. Zover ik weet daagt een incassobureau ook nooit mensen voor het gerecht en wordt dit gedaan door een deurwaarderskantoor.

 

De rechter zal hoe dan ook jou in het gelijk stellen en de gerechtskosten zullen dan voor de incassobureau/deurwaarder zijn.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of dat bureau bij één of andere beroepsorganisatie is aangesloten. Dien je daar een klacht in.

 

Wat ook helpt is als ze je de volgende keer bellen direct zeggen dat je het gesprek opneemt. Daar wordt de toon ook heel anders van.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet zo zeker van

 

wanneer is de behandeling uitgevoerd waarover die factuur gaat ?

 

Staat toch duidelijk vermeld hierboven: Februari 2012, dus ná zijn tijd ;)

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat toch duidelijk vermeld hierboven: Februari 2012, dus ná zijn tijd ;)

Is niet altijd zo ,heb nog geen antwoord,arts kan 15 jaar proberen geld bij vrouw te halen

zonder sukses en nu probeert hij bij man.

In zo een geval kan wel beroep gedaan worden op verjaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niet altijd zo ,heb nog geen antwoord,arts kan 15 jaar proberen geld bij vrouw te halen

zonder sukses en nu probeert hij bij man.

In zo een geval kan wel beroep gedaan worden op verjaring

 

De topicstarter heeft zelf gezegd:

 

hahha nee was niet zo bedoeld,daar ben ik het niet mee eens wat je zegt zeg maar de dienst die ze nu afnam is begin 2012 dus naar mijn tijd.

 

Volgens mij is dat antwoord op jou vraag, en lijkt het mij toch heel sterk dat de topic starter daarvoor hoeft op te draaien.

 

Zou lekker worden als mijn ex waar ik al 7 jaar bij weg ben morgen naar de tandarts gaat, haar rekening niet betaald en ik hier vervolgens verantwoordelijk voor zou zijn :eek:

aangepast door Greatone

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK stukje overgeslagen "dienst die ze nu afnam is begin 2012"

 

Laat het incasso buro stikken

 

Laat de deurwaarder zonder gerechtelijke opdracht buiten staan (huisvredebreuk)

 

Komt een dagvaarding haal een uittreksel van de gemeente dat je al 15 jaar

niets met je EX te maken hebt.

 

een sterke zaak voor jou

 

Ik kon me niet voorstellen dat die buro's zonder reden zover gaan

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK stukje overgeslagen "dienst die ze nu afnam is begin 2012"

 

Laat het incasso buro stikken

 

Laat de deurwaarder zonder gerechtelijke opdracht buiten staan (huisvredebreuk)

 

Komt een dagvaarding haal een uittreksel van de gemeente dat je al 15 jaar

niets met je EX te maken hebt.

 

een sterke zaak voor jou

 

Ik kon me niet voorstellen dat die buro's zonder reden zover gaan

 

ik heb nog nooit een incassobedrijf aan de deur gehad of een brief voor mijzelf, maar ik weet dat ik gelijk krijg,ik maak me niet meer druk ik was beetje pissig op die dame van dat buro die dacht dat ze me even kon dwingen te betalen.

mooi niet heb ik haar ook duidelijk gemaakt en gezegd betaal geen cent.

aangepast door Daan

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...