Ga naar inhoud


Welke kosten (en pakketten) bij overname 2/3 kaarten?


theboyk

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist op het forum een compleet setje te koop gevraagd; dus 1 hoofdkaart en daarnaast 1 of 2 2e kaarten.

Hierop hoeven alleen de basiskanalen te draaien...NLD/RTL/SBS etc

 

Aangezien de website van CD zo duidelijk is hier maar de vraag:

 

- Betaal ik bij overname van een complete set 1x een bedrag aan CD (los van abonnement) of per kaart?

- Kan ik ook een oranje kaart als 2e/3e kaart gebruiken?

- Is het nog verstandig om de oude type kaarten over te nemen (Seca2)?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dag Boyke,

 

Je hebt een (oranje) hoofdkaart waarop je abonnement primair is afgesloten.

 

Daarnaast kun je abonnementen op maximaal 2 oranje kaarten nemen. Daarvoor betaal je een extra bedrag per kaart, en de pakketten erop zijn beperkter t.o.v. de hoofdkaart.

Op de extra kaarten kun je wel los apart abonnementen zetten, zoals EredivieLive, of HD.

 

Je kunt oranje hoofdkaarten gebruiken als 2e en 3e kaart.

Er zijn een aantal jaren geleden ook z.g. multiroomkaarten door CDS geintroduceerd met als doel dat ie nooit als hoofdkaart kunnen worden gebruikt. Volgens mij hebben die een grijze kleur.

Het abonnementstarief van de multiroomkaart was ook wat lager dan een hoofdkaart die gebruikt wordt als 2e/3e kaart.

Ik heb de indruk dat de multiroomkaart geen succes is vanwege de extra beperkingen en een stille dood sterft.

 

Een seca2-kaart ontvangt geen HD-zenders, alleen SD. Die moet je dus niet meer aanschaffen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een kaart over neemt, dan kost het je dit: Kosten kaart, Kosten overschijf canaldigitaal(ik meen 24,95 spijker mij daar niet op vast) en dit gaat op voor elke kaart. Dan kun je op het overnamen formulier aangeven, ofen welke abo jij wilt. of geen.

 

Nadien kun je jou kaarten waar je geen abo op hebt activeren als tweede of derde kaart via mijn canaldigitaal.

 

Onzin mails via mijn brievenbus heb ik een hekel aan. Wees een kerel en schrijf je gram hier. Wil je iets vragen buiten de forum om, dan is het best om te mailen.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin mails via mijn brievenbus heb ik een hekel aan. Wees een kerel en schrijf je gram hier. Wil je iets vragen buiten de forum om, dan is het best om te mailen.

Uh, waar gaat dit over? :confused:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie de schoen past, trekt hem wel aan. :D

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Graag on-topic blijven, cryptische boodschappen graag achterwege laten.

 

Hiervoor het SAT4ALL contact formulier gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens canal+nl ben je als je een 2 e hands kaart koopt verplicht hier meteen een abonement op te zetten.het is volgens hun alleen mogelijk om met een nieuwe kaart alleen Nederland 1 Nederland 2 en Nederland 3 hd of niet hd te ontvangen zie onderstaande email die ik kreeg: Geachte heer xxxxxx,

 

 

Bedankt voor uw email.

 

U geeft aan een smartcard over te willen nemen, echter zonder abonnement.

 

Dit is helaas niet mogelijk.

Indien u smartcard overneemt, dient u hierop altijd een abonnement te nemen.

 

Mocht u alleen gebruik willen maken van een kaart zonder abonnement, dan raden wij u aan een nieuwe smartcard aan te schaffen en deze te registeren als StandaardNl-pakket op uw eigen naam.

 

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Klantenservice CanalDigitaal

 

 

Meer informatie of antwoorden op veelgestelde vragen kunt u nalezen op Veelgestelde vragen & antwoorden

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het formulier even bekeken en inderdaad het hokje met geen erachter is verdwenen. Maar een kaart overnemen, betekent niet volgens mij en volgens de wet, dat u verplicht bent om een abo te nemen. Verplichten kan alleen een politie of de wetgever. Niet een instantie die iets aan biedt. Je zou de formulier kunnen invullen en onder aan de lijst zetten bij welke zenderpakket u wilt. Pin mij er niet op vast, want ik heb de voorwaarden niet doorgenomen. Zou een mooie boel worden, je koopt een liter benzine en ze verplichten jou om er een auto bij te kopen. :mad:

 

Ik wil geen abo op deze kaart, alleen overname van deze kaart.

 

Toch kun je zien, dan met overal geld uit slaat, eigenlijk is deze kaart al eens geregistreerd en komt alleen op een andere naam te staan.

 

Canal Digitaal begint behoorlijk irritant te worden, word tijd dat er een tweede aanbieder komt voor sat tv. :angry:

aangepast door Klavervier

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het overname formulier heeft nooit de mogelijkheid gehad om een hokje met "Geen abonnement" aan te vinken.

In de praktijk kan je dit gewoon met de hand geschreven toevoegen en wordt je kaart geactiveert voor alleen de publieke omroepen.

Wil je deze kaart later of meteen gebruiken als tweede en/of derde kaart dan doe je dit door middel van het tweede kaart formulier.

Je kan het overname formulier en het tweede kaart formulier in een envelop ook tegelijkertijd versturen.

Simpel toch, zo is je tweede hands gekochte oranje seca3 kaart in korte tijd je tweede of derde kaart geworden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook netjes op het overname formulier uiteraard vermeld dat ik alleen Nederland 1 2 en 3 wens te ontvangen zonder abonement.. maar kreeg dus bovenstaande email hierop retour...dus als je ned 1 ned2 en ned3 alleen wil moet je een nieuwe kaart kopen .dit even voor mensen die overwegen om een 2 hands kaart te kopen/Dit kan uiteraard prima als je er een abonement op neemt.ik heb daarom voor 35 euro nog een kaart met overname formulier te koop. dus alleen als je een abo eropzet kun je dit doen. stuur me dan maar1pm. Ik hoop dat het nu voor iedereen duidelijk is dat het op 2 e handskaarten gewoon niet kan om de publieke 3 zenders te zetten, je moet daar echt een nieuwe kaart voor kopen Johan, anders zijn er weer menssen die diT zelf moeten ontdekken. Dus alleen als je een abo bij neemt kan het......

aangepast door schans14

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd hoor.

Mij is het recent gelukt om twee oranje seca3 kaarten over te doen als tweede en derde kaart.

 

Vermoedelijk was er op jouw kaart nog een abonnement actief en dan moet je inderdaad het nog lopende abonnement over nemen.

Dus als je een kaart overneemd om als tweede of derde kaart te gaan gebruiken dan moet dat een kaart zijn zonder abonnement die alleen de publieke kanalen doorgeeft.

CanalDigitaal noemd dit het standaard pakket ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp van schans14 dat een 2e-hands Seca3 smartcard niet kan worden geregistreerd als po-kaart zonder abonnement als je die seca 3 kaart niet in de winkel hebt gekocht en 1e eigenaar bent.

 

Ik zou wel eens willen weten waar dit terug te vinden is in de voorwaarden en kleine lettertjes. :confused::sick:

 

Trouwens, op een seca 3 smartcard blijven de po-zenders het wel gewoon doen na afloop van een abonnement.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee Johan er was geen abonement meer actief op de kaart. het abo liep af op 4 oktober. Daarna schakelde c+ de kaart uit, dus ook voor nederland 1 2 en3

 

om nu aan elke gebruiker hier duidelijkheid te geven heb ik de mail van c+ hier geplaatst.

Dit houd dus in dat als je een 2 hands kaart overneemt waar geen abo meer opzit, je een nieuw aob moet afsluiten.

C+ ZEGT HEEL DUIDELIJK DAT JE EEN NIEUWE KAART MOET KOPEN ALS JE ALLEEN NED 1 2 EN 3 WIL.

 

Ik hoop dat het voor jouw ook duidelijk is johan. ook als je er met de pen duidelijk opschrijft dat je alleen de 3 publieke zenders wil krijg je het antwoord wat ik heb geplaats.

 

dus voor een ieder hier hoop ik dat het duidelijk is, koop je een 2 hands kaart, ben je echt verplicht om een bestaand abo over te nemen, of indien er geen abo meer opzit ben je verplicht een nieuw abo af te sluiten.

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, op een seca 3 smartcard blijven de po-zenders het wel gewoon doen na afloop van een abonnement.

 

ik heb de indruk dat men als een abo wordt opgezegd ook ned1 2 en 3 uitzet ,dit is dus ook met de kaart die ik van iemand hier op het forum heb gekocht gebeurd.

 

Het is natuurlijk goed om zo inkomsten te genereren voor c+nl

aangepast door schans14

Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO

DREAMBOX DM500S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...