Ga naar inhoud


welke kamer antenne kiezen?


flater

Aanbevolen berichten


Ik heb een Kathrein buitenantenne (flachantenne) binnen op zolder aan de balken hangen, en geen dvb-t antenne die daar tegenop kan.

Als je in het westen van Groningen bijna permanent de Duitse zenders uit Aurich hebt, lijkt me dat wel wat zeggen.

 

Uiteraard zijn buitenantennes de beste optie, maar als dat niet kan, adviseer ik Kathrein.Er zijn zat Duitsers die niet een buitenantenne hebben, dus ga er maar van uit dat de betere Duitse binnenantennes goed presteren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weliswaar geen drs. maar weet desondanks toch waarover ik het heb.

Dankzij de zichttermijn van webwinkels heb ik echt vele types kunnen uitproberen....

Ik deel de mening van collega Ijzerbout dat die bijna zonder uitzondering slecht presteren.

Behalve die foeilijke Technisat (en mogelijke kloons)

 

edit: volgens opgave KPN zou in mijn woongebied DVB-T ontvangst uitsluitend met een buitenantenne mogelijk zijn.

Dit onderstreept de moeilijke ontvangstcondities en des te meer de prestatie van de huidige binnenantenne

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit ervaring weet ik dat al die binnenantennes met een zogenaamde versterking op geen kl.... trekken. Ik heb er reeds zoveel geprobeerd.

De enige binnenantenne die goed werkt is de "bierblik" antenne in combinatie met een breedbandversterker. In mijn geval gebruik ik een Johansson versterkertje. Ongelovelijke prestaties , ik krijg hiermee moeiteloos zenders binnen van +/- 60 km. ver. Die "bierblik" antenne zit bij mij mooi verpakt in een stuk grijze PVC buis ( aan beide uiteinden een zwart afsluitingsdeksel ). Het hangt gewoon opzij de rolluikkast achter het gordijn , is dus onzichtbaar. De antenne kost je heel weinig , enkel een kwartiertje soldeerwerk. Een breedbandversterker heb je al voor 30 à 35 euro. Gewoon doen !

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bierblik antenne werkt perfect, ik heb voor verschilde mensen al 1 gemaakt

ik heb ze zelfs op voorraad ,het is even knutselen ,maar dan heb je ook wat

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerst even vaststellen dat waar geen signaal is, ook geen signaal getoverd kan worden.

Hemelsbreed zit ik ruim 100 km van Aurich/Duitsland.

Volgens de Duitse dvbt-kaart valt mijn woonplaats duidelijk buiten het dekkingsgebied.

Als ik dan toch bijna permanent binnenshuis op zolder ontvangst heb van de Duitse zenders, neem ik toch aan dat de antenne "het niet slecht doet.".

 

Zie:http://www.ueberallfernsehen.de/dvbtdownloads125.pdf

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

.De enige binnenantenne die goed werkt is de "bierblik" antenne in combinatie met een breedbandversterker. In mijn geval gebruik ik een Johansson versterkertje. Ongelovelijke prestaties , ik krijg hiermee moeiteloos zenders binnen van +/- 60 km. ver. Die "bierblik" antenne zit bij mij mooi verpakt in een stuk grijze PVC buis ( aan beide uiteinden een zwart afsluitingsdeksel ).

 

Toevallig wat foto's genomen ? Ik wil het ook wel eens proberen , heb nu niet zo'n goede resultaten met een gekocht exemplaar .

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...