Ga naar inhoud


na 20h slechte ontvangst van de schotel.


osty

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een raar fenomeen met de schotel ontvangst, schotelgroote 90cm, dubbele LNB

tijdens de dag is mijn ontvangst prima ik AGC 90% signaal en SNR 70%

nu eenmaal het donker is en rond 20h in de avond krijg ik slechter ontvangst ik heb dan maar AGC40% en SNR6%, beeld in blokjes.

 

Ik ben In België aan de kust.

 

Hoe komt dat is dat te verhelpen

 

Bedankt

Osty

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke schotel heb je precies en welke duo-lnb?

Welke kop staat in de klem. Is dat de Astra 19,2 of de 23,5, zie bijlage.

Ik heb de LNB zoals u foto in bijlage

en de A3 zit in de klem.

 

de schotel is opgesteld achteraan de tuin, met vrije zicht naar de satelliet

de ontvanger is natuurlijk in de woonkamer, er worden geen bijkomende apparaten aangezet in de avond

enkel de kabels lopen in de grond in een pvc buis, als er water in zou zitten zou ik toch altijd dezelfde slechte verbinding hebben

 

Osty

 

Osty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste osty

Een CanalDigitaal / TvVlaanderen duo-lnb is gemaakt voor een 60cm-schotel.

Het kan natuurlijk nooit goed gaan als je die op een 90cm-schotel plaatst.

Maar nu weet ik nog steeds niet welke schotel dat je hebt want is die 90cm in de hoogte gemeten of in de breedte? Is het een Triax of een SAB of nog wat anders?

Bovendien geeft je in je eerste bericht aan dat je een SNR van 70% hebt maar is dat op de Astra 1 of 3 en op welke transponderfrequentie dan wel want dat is natuurlijk allemaal verschillend.

Kun je de zender Planeta HD op de Astra 3 ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste osty

 

Een CanalDigitaal / TvVlaanderen duo-lnb is gemaakt voor een 60cm-schotel.

Het kan natuurlijk nooit goed gaan als je die op een 90cm-schotel plaatst.

Maar nu weet ik nog steeds niet welke schotel dat je hebt want is die 90cm in de hoogte gemeten of in de breedte? Is het een Triax of een SAB of nog wat anders?

 

Bovendien geeft je in je eerste bericht aan dat je een SNR van 70% hebt maar is dat op de Astra 1 of 3 en op welke transponderfrequentie dan wel want dat is natuurlijk allemaal verschillend.

Kun je de zender Planeta HD op de Astra 3 ontvangen?

Ik weet niet welk merk de schotel is, gemeten is die 85cm hoog en 80cm breed

Ik heb de slechtere ontvangst op TV Vaanderen nl op vijf tv en vitaya

en ja ik heb Planet HD met goed ontvangst

 

Sorry dat ik niet meer informatie kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, het is dus geen 90cm-schotel, eigenlijk een 80cm-schotel maar sommigen noemen het dan een 85cm-schotel.

Maak eens een paar foto’s van je schotel.

Welk merk coaxkabel heb je gebruikt? Dit staat minimaal elke meter aan de buitenzijde erop gedrukt.

 

Sprietje maakt dit veel uit dan als de topic starter foto's van zijn schotel gaat maken?

Het fijt is dat de ontvangst overdag goed is en s'avonds door 1 of andere duistere oorzaak minder word.Daar zul je volgens mij met foto's van de installatie echt niet achter komen.Ook de coax kabel is overdag dezelfde als s'avonds.Lijkt me dat hij meer in de richting van wat Muppet schrijft moet zoeken of er ergens een storings bron is de het signaal weg trekt.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ook intern zijn...

ofwel we hebben die gezonde elektrosmog van de GSM antennes extern

ofwel we hebben die ellendige spaarlampen en dect telefoons INTERN

ciao

 

en hoe test men dat?

(juist telefoon uit en spaarlampen uit)

aangepast door Tonskidutch

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste rommelaar

Slechte coaxkabel kan stoorsignalen doorlaten tot in de coaxkabel. Mogelijk dat die stoorsignalen overdag niet aanwezig zijn maar s’avonds wel, vandaar de vraag over de coaxkabel. Verder wil ik wel een foto zien van de schotel om misschien zaken te ontdekken die niet in orde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, het is dus geen 90cm-schotel, eigenlijk een 80cm-schotel maar sommigen noemen het dan een 85cm-schotel.

Maak eens een paar foto’s van je schotel.

Welk merk coaxkabel heb je gebruikt? Dit staat minimaal elke meter aan de buitenzijde erop gedrukt.

 

Hier enkele foto's en de coaxkabel is Botelco 75Ohm RGECCS COAXIAL 120db

 

20121202154056.jpg

20121202154112.jpg

 

20121202154133.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn buren klaagden ook, dat gedurende bepaalde perioden van de dag een gedeelte van de programma's niet te ontvangen was.

Na het vervangen van de LNB en het inkorten van de eerste meter coaxkabel waren de problemen opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buren klaagden ook, dat gedurende bepaalde perioden van de dag een gedeelte van de programma's niet te ontvangen was.

Na het vervangen van de LNB en het inkorten van de eerste meter coaxkabel waren de problemen opgelost.

 

Dat kan, ik heb al eens dezelfde LNB moeten vervangen, ik denk dat deze niet van goeie kwaliteit zijn ?

en welke LNB zou ik moeten plaatsen, enig idee ?

 

Osty

aangepast door osty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst maar de F connectors van de lnb af draaien en kijken of alles wel droog en schoon is

en af sluiten met vulkaniserende tape.

Eigenlijk is deze schotel niet geschikt voor een duo-lnb ,de lnb houder is veel te dik, zo

kun je de duo-lnb niet goed af stellen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste osty

De coax is geen Botelco 75Ohm RGECCS COAXIAL 120db maar Botelco RG-6 CCS 120dB. Deze is te koop voor 39 euro voor een rol van 100 meter. Dat geeft bij mij al behoorlijk veel vraagtekens over de kwaliteit van deze coaxkabel.

Ook het waterdicht aftapen van de F-connectors op de duo-lnb ziet er niet best uit. Het zou best kunnen dat er ook vocht in je coaxkabel gekomen is. Als je nog wat lengte hebt, snij de coaxkabel dan eens opnieuw aan. Als de middenader niet zuiver blank meer is, zit er vocht in je kabel.

En eigenlijk heb je een duo-lnb die helemaal niet past op deze schotel maar als je schotel goed op de Astra 23,5 staat uitgericht, zou dat voor de ontvangst van de Astra 23,5 niet uit mogen maken.

Wel zie ik dat je de duo-lnb 18 graden schuin hebt hangen i.p.v. 12,4 graden. Deze afwijking kan er voor zorgen dat je soms slechtere ontvangst heb, dus draai de duo-lnb eens wat minder schuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...