Ga naar inhoud


Zappen duurt soms lang


FCU

Aanbevolen berichten


Heb er ook last van die trage zap.

radertjes draaien af en toe bij zappen

met newnigma2 had ik daar geen last van

Heb een 500hd

openpli 3

en weer eens vastgelopen vandaag bij de update

openpli is leuk maar erg onstabiel of ligt dat nu aan mij

Dat ligt niet aan jou, het is inderdaad de laatste tijd erg onstabiel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een swapfile is alleen nodig als je ram geheugen tekort komt. (geen flash geheugen, maar werkgeheugen). Dus als je systeem goed reageert, maar alleen het zappen traag gaat, heeft swapfile geen zin.

Ikzelf heb als oplossing voor te weinig geheigen, onnodige plugins niet installeren, alleen epg importeren die je ook echt gebruikt. Zoveel mogelijk op compactflash of usb geheugen zetten(picons,epg data/crossepg, timeshift, backup, logs).

 

Zou het trage zappen niet kunnen liggen aan niet uptodate image, gebruikte softcam, versie en/of configuratie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ook last van die trage zap.

radertjes draaien af en toe bij zappen

 

Dit was de vraag met gebruik van een OpenPLi 3.0 image.

Duidelijk een te kort aan (werk) geheugen, dus een swapfile op een USB-stick is hier de oplossing,

dan heb je genoeg ruimte voor Plugins, Picons, Rytec of cross EPG.

 

De volledige EPG data zit n.l. in je werkgeheugen, deze wordt maar 1x geladen vanaf de downloadlocatie (b.v. je HDD of USB stick) als je je box opstart, voor de rest doet je box er niets mee.

 

Voor minder plugins en EPG data kiezen op je box is geen oplossing!

 

Grts.

aangepast door mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is je type box die weinig geheugen heeft? Of heeft een bv DM8000 ook geheugen issues met openPli 3.0?

Nooit geweten dat pli hun image zo groot maken, ik kan me herinneren (openpli 2.0 tijdperk) dat hun images altijd zeg maar klein waren door aantal default toeters en bellen te minimaliseren. Dat waardeerde ik altijd wel.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een DM8000 heeft geheugen problemen bij gebruik van Open PLi 3.0, ook al is de image veel kleiner dan de overige images, waarom dat is weet ik ook niet.

De wat oudere OpenPLi 2.1 image had daar minder last van.

 

Geheugen gegevens van enkele boxen:

DM500HD

•64 MByte Flash, 256 MByte RAM (Arbeitsspeicher)

 

DM800HD se

•64 MByte Flash, 256 MByte RAM (Arbeitsspeicher)

 

DM8000

•128 MByte Flash, 256 MByte RAM (Arbeitsspeicher)

 

 

Even terug naar de vraag van @ Joan

Hij heeft een DM500HD en daar zit helemaal geen USB aansluiting op, de mini USB aansluiting is om m.b.v. DreamUp een nieuwe image in de box te laden.

Dat komt er van als je een vraag stelt over een DM500HD in een bestaand topic over een DM800HD se.

 

Grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo groot is het werkgeheugen van een Xtrend ET 9500 nu ook weer niet hoor, we hebben het hier wel over het werkgeheugen en niet over het flash geheugen.

 

Xtrend ET-9500

•8 Gbit Flash geheugen, 512 MByte RAM (Arbeitsspeicher)

 

Het werkgeheugen van een DM7020 HD is net zo groot als van de Xtrend ET9500

DM7020 HD

•1 GByte Flash, 512 MByte RAM (Arbeitsspeicher)

 

Een swapfile voor het werkgeheugen is bij deze boxen niet nodig.

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de 7020hd is dan ook wel even wat duurder dan de ET9500 die exact hetzelfde kan. ;)

Is offtopic, maar om te antwoorden:

Bij een Dreambox heb je geen soldeerbout nodig na verloop van tijd.... (nou niet gaan mopperen over prijzen, ken je de uitspraak goedkoop = duurkoop. Wat denk je dat dat inhoud? Om maar te zwijgen over ontwikkelkosten Enigma2 software/hardware wat alleen Dream heeft gedaan omdat ze het uitgevonden hebben)

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...