Ga naar inhoud


Led-kerstlampjes laten opstarten in stand Permanent Branden


a33

Aanbevolen berichten

Het blijkt een gewone lichtslang te zijn , geen leds .

In het kastje geen trafo wel 4 diodes in brug , een IC en 2 kleine thyristers welke 200v = op de slang zetten .

Bij overbruggen van die 2 thyristers brand de slang constant .

 

Kun je een foto van jouw kastje / printplaat laten zien ?

post-30993-0-93274200-1355344719_thumb.jpg

post-30993-0-73486000-1355344885_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit weekend zowel aan de primaire kant, als aan de secundaire kant van de trafo mijn relais aangesloten gehad.

Maar helaas: geen van beiden leverde een goede oplossing.

 

@trust:

Mijn kastje zit helemaal dichtgelast/dichtgelijmd, lijkt het. Hij is ook voor buitengebruik, namelijk. Ik ben bang dat hij alleen met breekwerk open te krijgen is.

Het was al gedoe om het klepje bij de draadjes los te krijgen; ook daar zat een berg lijm in.

Ik heb wel twee fotoos van de buitenkant gemaakt, maar kan het USBkabeltje van mijn telefoon even niet vinden. Dat wacht dus nog even.

 

Ik heb inmiddels op het internet van alles over contactdender of in het engels 'contact bounce' bekeken. Aan de wisselspanningkant is dat nauwelijks op te lossen, lees ik; behalve met een solid-state-relais (wat trust aangaf), of met meerdere parallelle schakelcontacten (dat compenseert dan het gedender van de andere contacten).

Meer kans van slagen dus inderdaad aan de kant van het kastje, bij de gelijkspanning.

 

Wordt vervolgd....

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier ook zo'n kerstverlichting in de boom zitten met diverse standen.

verlichting zit hier achter een klikaanklikuit module, en start iedere dag hetzelfde op.

 

het zijn 2 sets, waarvan er een constant aan is, en een langzaam aan en uit gaat.

 

mvg,

Dreambox 600PVR * OpenPLI *
wavefrontier T55 * astra 1/2/3/hotbird *
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

@trust: Ik ben bang dat hij alleen met breekwerk open te krijgen is.

 

 

Hoe denk je dat ik de mijne open heb gekregen ? :)

 

Ik vrees dat het ruiter contact van jouw mechanische schakelklok de boosdoener is , ik zou zo'n digitale schakelklok nemen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe denk je dat ik de mijne open heb gekregen ? :).

Nou, op de geposte foto's van jou zag het er heel netjes uit! Maar misschien had ik niet precies genoeg gekeken...

 

@strongetje: Ja ik had mijn verlichting ook eerst op een doorsteek-stekker-schakelaar zitten, daar deed-ie het ook perfect. Maar dat geldt kennelijk dus lang niet alle schakelaars!

 

@trust: één zo'n electronische tijdschakelaar heb ik al geprobeerd, maar zonder succes. Daar zit ook (hoorbaar) een gewoon relais in, met het bekende probleem.

 

Hierbij mijn fotoos. (Hé dat gaat makkelijker dan ik dacht, bijlages bijvoegen!)

Niet helemaal scherp en er zit stof achter het lens-glaasje van mijn telefoon, zie ik, maar het geeft een indruk.

 

groet, A33

post-40446-0-84934100-1355831813_thumb.jpg

post-40446-0-12739100-1355831826_thumb.jpg

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrolijk kerstfeest allemaal!

 

Ik wil niet te vroeg juichen, maarruhhhh...

Ik heb binnen de familie wat andere tijdschakelaars geprobeerd, en het lijkt erop dat ik nu een electronische (digitale) tijdschakelaar heb gevonden die het vlekkeloos doet:

Hij start steeds op met permanent branden.

 

Even afwachten natuurlijk of er toch niet een keer schakelen met gedender tussen zit, maar dit lijkt opgelost :) .

 

Met dank aan iedereen voor het meedenken!

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is de kerst nog niet voorbij :D

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Follow-up:

 

Nadat 1 keer door een (korte) stroomstoring, en een andere keer zomaar(?) opnieuw het knipper-probleem optrad, heb ik nog eens nader aan het schakelboxje gemeten.

 

De gelijkgerichte wisselspanning wordt klaarblijkelijk niet afgevlakt. (Gemeten door een elco aan te koppelen, met losgekoppelde LEDjes natuurlijk.)

 

Vanmiddag heb ik daarom alle draden van het kastje losgekoppeld, en via een brugcel-gelijkrichter aangesloten.

Spanning en stroom op de LEDjes zijn nu iets lager dan met het boxje, maar dat is natuurlijk geen probleem. (Liever zo, dan andersom).

 

Zo ga ik het dus maar definitief aanleggen, denk ik.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...