Ga naar inhoud


Welke lnb tegen regenstoringen.


georges

Aanbevolen berichten

Beste georges

Toets maar eens op Google in: testberichte lnb’s

Je vindt dan een zeer grote test van meer dan 200 lnb’s.

Op bladzijde 1 bij nr.6 staat de Inverto premium.

Die heeft 1,2 punten gekregen. In deze test is 1 de allerbeste score.

De Alps-lnb staat op blz.5 onder Kathrein Citycom-lnb.

Deze heeft 1,3 punten gekregen

De Inverto Black Ultra heeft 1,1 punten gekregen.

Vergaap je maar eens aan deze test van 11 bladzijden lang. Je zult zien dat Inverto als kwaliteitsmerk op alle fronten zeer goed scoort. Er zijn ook hopeloze merken bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier ga ik eens werk van maken.

Ondertussen lees ik dit nog, is dat nog van tel want het dateert van 2006.

 

Je hebt twee soorten LNB's met 4 uitgangen: quattro en quad. Op de ene sluit je een multiswitch aan en op de andere een diseqc switch of rechtsreeks de LNB.

 

Vaak worden in situaties als de jouwe quattro LNB's gebruikt omdat een multiswitch het geheel beter kan aansturen dan 4 losse diseqc switches die elkaar mogelijk kunnen beinvloeden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een quad-lnb is een lnb met vier uitgangen waar je dus 4 ontvangers op aan kunt sluiten. Wil je bijv. 12 ontvangers aansluiten, dan moet je wel een quattro-lnb nemen die je op een multiswitch aansluit. Je kunt dus een ontvanger nooit op een quattro-lnb aansluiten. Maar gebruik je een multiswitch, dan hoef je per sé geen quattro-lnb te nemen, dan mag ook een quad-lnb zijn echter, quad-lnb’s zijn een stuk duurder dan een quattro-lnb dus meestal zal dit niet gedaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heren, ik heb bijna 30 jaar op grondstation Burum gewerkt. En kijk zelf al vanaf 1986 sattelliet en ben er mee bezig. Het enigste waar ik spijt van heb, dat ik mij niet meer heb vediept in de linux ontvangers, het zij zo. Dus ook ik weet wel waar ik over lul. Dan nog het meet apparatuur, ik heb die dingen dagelijks in handen gehad. Maar de doe het zelf pakket is iets anders als het prof gebeuren en toch........het lijkt wel verdomd veel op elkaar.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Nu heren, ik heb bijna 30 jaar op grondstation Burum gewerkt. En kijk zelf al vanaf 1986 sattelliet en ben er mee bezig. Het enigste waar ik spijt van heb, dat ik mij niet meer heb vediept in de linux ontvangers, het zij zo. Dus ook ik weet wel waar ik over lul. Dan nog het meet apparatuur, ik heb die dingen dagelijks in handen gehad. Maar de doe het zelf pakket is iets anders als het prof gebeuren en toch........het lijkt wel verdomd veel op elkaar.

 

Hoi,

Neem het de onwetenden niet kwalijk , mensen zoals jij en drz Ijzerbout die uit het vakgebied komen hoeven wat mij betreft niks te onderbouwen, laten wij als hobbyisten blij zijn dat jullie de kennis die je hebt opgedaan met ons wilt delen...komt soms arrogant over maar laten de mensen die dit als hobby beoefenen eens nagaan wat als er iemand anders eens wat gaat vertellen over jou specifieke vakgebied...ik kan daar wat betreft mijn vakgebied over mee praten kom ook erg veel leken tegen die het beter menen te weten als iemand met meer dan 30 jaar ervaring...ook ik laat ze lullen voor wat het waard is......

 

Groetjes..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ topic starter , ik bemerkt in je aanvullingen dat een een tvv dubbele kop hebt , dus vermoedelijk een kleine wok van < 64 cm , mogelijks is dit je probleem , ik geef altijd de raad om een wok van > 78 tot 88 te nemen mits natuurlijk een lnb die er voor geschikt is ( die van tvv is voor max 64 cm )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de koude getrotseerd om de nodige veranderingen door te voeren aan mijn parabool. ik plaatste een inverto ultra quad voor astra 3 en een premium quad voor de astra1.Dat heb ik samengebracht met Spaun SAR411f Alhoewel ik nu een signaal van 16,2DB haal,100% geeft de ontvanger aan, is de kwaliteit nog niet ok, 83%.Het beeld lijkt ok, maar teletext op 888 geeft nog fouten .ik moet er wel bij vertellen dat ik wegens duisternis gestopt ben. Op verschillende forums lees ik ook verschillende raadgevingen. Ik ben begonnen met fijn regelen op de astra 3, zoals meermaals aangeraden wordt. Bij de firma waar ik alles aankocht vertelde men dat de LNB-houder van TRIAX hetzelfde doet als die van SAB(die waarschijnlijk niet in voorraad is). Groot verschil zal dat toch niet geven, denk ik. Eventueel ga ik er een andere halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, ik heb dat allemaal al in een ander draadje gegoten en je hebt mij prima wenken gegeven. Maar omdat ik zo goed mogelijk gewapend zou zijn heb ik dit draadje geopend. Ik ga deze namiddag nog eens proberen fijn te regelen op astra3. je kan nooit weten. Toch bedankt voor den bereidwillige medewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...