Ga naar inhoud


Afstellen en Graden van een schotel.


OpaSatje

Aanbevolen berichten

Toch nog even een vraagje beste mensen.

Kan iemand mij vertellen, nu ik mijn schotel berekeningen heb gemaakt, kom ik uit op Elevation 30.46 voor de hotbird.

Maar hoeveel voorbij de 30 is dat nu eigelijk ?

Vriendelijk bedankt.

aangepast door OpaSatje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch nog even een vraagje beste mensen.

Kan iemand mij vertellen, nu ik mijn schotel berekeningen heb gemaakt, kom ik uit op Elevation 30.46 voor de hotbird.

Maar hoeveel voorbij de 30 is dat nu eigelijk ?

Vriendelijk bedankt.

 

Midden tussen de 30 en 31

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor welke schotel vraag je deze informatie? Het is toch niet voor de zelfzoekende schotel die bij de camper staat in je Avatar?

Is het daar niet voor, dan is het afhankelijk om de hoeveel graden er een streepje staat van de schotel. Er zijn schotel zonder schaalverdeling, met elke 10 of 5 graden een streepje en de Triax met elke graad een streepje.

Als je het er erg moeilijk mee hebt om de elevatie van een schotel af te lezen, zou je ook gebruik kunnen maken van een hoekmeter, zie bijlage 1 en 2. Die kost ongeveer 10 euro.

Er bestaan ook electronische hoekmeters, die kosten ongeveer 40 euro, zie afbeelding 3.

Je moet dan wel de offsethoek van de schotel weten want die moet je bij de gemeten waarde optellen.

post-60869-0-06051500-1357497399_thumb.jpg

post-60869-0-50339700-1357497445_thumb.jpg

post-60869-0-99056200-1357497473_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpaSatje schrijft:

 

“Heb het idee dat hij veel zenders overslaat met kanalen zoeken, in het begin is het veel 0%, daarna 70% 80% vandaar dat ik maar een kleine zenderlijst heb.”

 

Dat komt omdat jij een SD-ontvanger hebt. De zenders die in MPEG4 uitzenden kan hij niet ontvangen, daarbij geeft hij 0 procent ontvangst aan en dat zijn er tegenwoordig best veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...