Ga naar inhoud


Samsung R530-ja09 laptop start niet meer op


gerrit B

Aanbevolen berichten

Deze laptop de hele tijd gebruikt alleen niet opgelet dat de accu bijna leeg was.

Na het koffie drinken wilde ik er weer verder mee maar de laptop starte op, toen ik deze open klapte, en ging meteen uit omdat de accu leeg was.

Daarna de 230V aangesloten en de computer weer geprobeerd op te starten maar alleen de blauwe lampjes lichten op en daar blijft het bij.

In het begin zie je ook de led van de HDD oplichten maar die gaat al snel weer uit en dan gebeurd er verder niets

Ook niet als ik een uurtje oid. wacht, er komt geen enkel geluidje uit en het scherm licht ook op geen enkele manier ergens op.

Druk ik even kort op de aan/uit knop dan gaat hij direct uit.

De accu is nu geheel vol en ook als ik de 230V aangesloten hebt gebeurd er geheel niets.

Ik heb al een extra scherm aangesloten maar ook daar zie je niets.

 

Iemand een idee wat ik hier mee kan doen?

Laptop is denk ik van april 2011.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


al geprobeerd.

Ik heb de accu al een hele poos er uit gehad en dan op accu geprobeerd op te starten (geen resultaat)

ik heb de accu verwijdert en alleen 230V aan gesloten (geen resultaat)

de accu verwijdert, een poos gewacht en dan alleen de 230V aangesloten (geen resultaat)

 

overal gezocht naar een resetknopje oid. (niet te vinden)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Accu eruit en stroom eraf (dus alle kabels los) .. Wacht 1 minuut -> accu terug en stroom er weer op?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook al geprobeerd maar helaas ook dan geen resultaat.

Het lijkt net alsof het scherm plots defect is gegaan en de computer staat te wachten op een volgende handeling maar dat kun je dus niet zien omdat het scherm geheel zwart is.

Daarom had ik ook een 2e scherm aangesloten, maar die zul je waarschijnlijk eerst aan moeten melden voordat die beeld geeft en dat gaat dan weer niet omdat het beeld alleen maar zwart is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

als aangesloten bij aanzetten wordt hij meestal meteen herkent... soms helpt een bios reset maar ik weet niet of je makkelijk bij het accutje kan komen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook geprobeerd maar het extra scherm blijft aangeven "geen input" ook als ik op de knop beeldscherm druk.

 

Verder alle klepjes losgedraaid en heb geheugen gevonden, een harddisk en de DVD speler.

Dus even op joetjoep zoeken hoe ik dat ding verder open kan krijgen want ik zie schroeven met ODD, schroeven met KBD, schroeven met H en schroeven zonder tekst.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Uiteindelijk de laptop maar opgestuurd naar Samsung en kreeg hem vandaag terug.

In het briefje wat er bij zat stond dat ze een geheugenmodule hebben vervangen en (ondanks dat ik er bij vermeld had dat ik geen backup had kunnen maken omdat de laptop er plots mee gestopt was) ook maar even HD volledig gewist zodat ik alles opnieuw kan gaan installeren.

 

Maar ik reken maar zo beter een laptop die het weer doet en alles opnieuw installeren dan een laptop die op een blauw lampje na geheel niets doet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...