Ga naar inhoud


Hoe LBN frequentie bepalen (Low band vs. High Band)


TheSatMan

Aanbevolen berichten

Ik ben in bezit van een Technisat BS4 Professional (zie ook http://www.sat4all.com/forums/topic/329757-technisat-bs4-professional/) en wil enkele nieuwe kanalen toevoegen.

 

Het meeste versta ik, maar bij de keuze Low Band / High Band moet ik gokken en graag had ik geweten hoe ik dit juist moet aanpakken. Hoe weet ik welke LNB frequetie ik moet gebruiken?

 

Ik wil bijvoorbeeld Ned 1 / 2 / 3 toevoegen.

Ik weet de freq 12515, satelliet Astra 1L, de symbole rate (KBaut) 22000, positie: H, maar het blijft gissen of dit nu low of high band is omdat ik de LNB freq niet vindt/weet.

Ik gebruik de website king of Sat om satelliet, de freq, symbol rate en positie te vinden.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


alle freq vanaf 11.700 zijn High-band

 

Je verteld niet met welke receiver je dit wil doen , normaal staat bij de lnb instelling daar de optie "Universeel "

 

Dan hoef je geen High of low te kiezen .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

post-40587-0-49236800-1358785792_thumb.pngook voor die technisat hoef je geen Hi Low te kiezen,alleen de freq in voeren met een laptop.

overigens is de BS24 geen gewone receiver maar een Kopstation voor kabel tv instalaties,hij zet dus 1 sat ch om naar een lage freq.42 ....842Mhz,als je dit nog niet eens weet ,dan zul je er niets aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot zover ik uit de specificaties kan opmaken is dit systeem alleen geschikt voor FTA uitzendingen.

Er staat niets over een decoderings systeem beschreven.

 

Dit zou betekenen dat Ned 1/2/3 op zwart blijven.

 

De gebruiksaanwijzing en software is gewoon te downloaden by Technisat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...