Ga naar inhoud


NED 3 HD - slecht ontvangst


Wolkje

Aanbevolen berichten

In heb een Rebox 8000. Sinds een tijdje heb ik last van een vreemd fenomeen.

Na het opstarten van de rebox doet de zender 'NED 3 HD' het niet. Een half tot uurje later wel. Heel langzaam wordt het beeld en geluid beter.

Ik heb de laatste firmware er op staan (1.11.16) bij de vorige vesie deed ie dat ook al, vanuit het niets. Ik zit bij Canal Digitaal.

De SD variant doet het wel, inclusief alle andere HD zenders.

 

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

       

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Na de migratie wordt er een modulatie voor deze transponder gebruikt, die wat kieskeuriger is met het aangeboden signaal.

 

Er zijn een paar mogelijkheden.

Je schotel staat niet optimaal uitgericht, de LNB in het brandpunt van de schotel en de skew van de LNB kunnen het probleem oplossen.

 

De stabiliteit van de Local Oscillator kan onvoldoende zijn, waardoor het even duurt voordat de ontvanger een lock op het signaal kan maken.

 

De ontvanger vco is instabiel en heeft problemen met het locken op het signaal.

 

Door vocht en corrosie is er een slechte verbinding van de kabel en bijvoorbeeld de LNB, waardoor de voedingspanning op de lnb op het randje is.

 

Door trial en error zal je moeten vaststellen wat voor jou de oplossing is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees eens hierboven en op andere plaatsen van dit forum hoe je dit kan oplossen.

 

Meestal blijkt de schotel en LNB niet nauwkeurig genoeg uitgericht te zijn, waardoor er net te weinig signaal naar de ontvanger gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de tip ... echter heb ik, voor mijn idee, alles al geprobeerd om dit op te lossen.

 

Schotel opnieuw uitrichten, van 82% naar 93% signaal gegaan. Alles opnieuw nagekeken op de kabels, en weer geisoleerd ... nieuwste loader ... andere octagon firmware ... fabrieksherstelling ... 5 x nieuwe fastscan met herstelling, box minuten van stroom af, kaart eruit etc. Maar als iemand nog tips heeft hou ik me nog steeds aanbevolen ... maar heb nog steeds op NL3 - RTL5/7/8 etc blokjes in beeld.

Rebox RE-9000 1.54 / 1.9.9 - Triax 88cm - WNC duo LNB Astra 1/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt echt aan de Rebox. Hier heb ik alles geprobeerd, maar niets helpt.

Het is een bug die niet verholpen wordt, inmiddels staat er een vu+ solo 2 in de huiskamer.

Die geeft alles perfect door via dezelfde schotel.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt echt aan de Rebox. Hier heb ik alles geprobeerd, maar niets helpt.

Het is een bug die niet verholpen wordt, inmiddels staat er een vu+ solo 2 in de huiskamer.

Die geeft alles perfect door via dezelfde schotel.

 

Mmmm, ga ik toch even proberen een paar firmwares terug te gaan. Zal laten weten of dat helpt!

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

OPGELOST!!

 

Terug naar firmware 1.08.75 en NED HD 3 doet het nu wel weer meteen. Dus ligt dus inderdaad aan Rebox.

Ook een ander hindelijke fout is opgelost. Omdat deze versie geen NTFS accepteert HDD geformateerd en nog doet ie niet iedere keer een HDD chk (duurde minuut) meer.

 

Jammer dat er bij nieuwe firmware upgrades toch weer nieuwe foutjes ontstaan. Hoedanook, dit is weer opgelost. Nu even aanzien hoe stabiel deze versie is. 

  • Like 1

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt voor je terugkoppeling, ik denk dat meer mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.

 

Ik zelf gebruik nog steeds SW versie 1.09.90 omdat daarmee mijn ontvanger prima werkt en ik geen aanleiding heb om de ontvanger te updaten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah, te vroeg gejuicht!
Rebox naar een paar uur weer aan, en ....helaas, toch weer mis.......pffff.

Verder zoeken dus.

 

OPGELOST!!

 

Terug naar firmware 1.08.75 en NED HD 3 doet het nu wel weer meteen. Dus ligt dus inderdaad aan Rebox.

Ook een ander hindelijke fout is opgelost. Omdat deze versie geen NTFS accepteert HDD geformateerd en nog doet ie niet iedere keer een HDD chk (duurde minuut) meer.

 

Jammer dat er bij nieuwe firmware upgrades toch weer nieuwe foutjes ontstaan. Hoedanook, dit is weer opgelost. Nu even aanzien hoe stabiel deze versie is. 

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...