Ga naar inhoud


Nickelodeon naar rampzalige, oude frequentie MTV-NL


Eduard07

Aanbevolen berichten

Het blijkt naar Nickelodeon verhuist naar de frequentie op Astra 1 die MTV-NL onlangs heeft verlaten.

Dat is transponder 11973/V, een transponder waarop zenders zodanig worden afgeknepen dat het beeld wazig is: 504 x 720

Tekst is amper te lezen.

Schandalig dat een goedbekeken zender als deze in deze kwaliteit wordt aangeboden. Niet om aan te zien!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet hoe het zit, maar het is ook zeer waarschijnlijk het geval dat de mensen die Nickeleodeon Nederland maken niet eens op de hoogte zijn van deze wijziging. Dat is dan ook een zeer effectieve plaats om te klagen: Die mensen worden namelijk afgerekend op de hoeveelheid reclame die ze verkopen. Als klanten die niet kijken omdat het beeld slecht is zijn een regelrechte bedreiging voor hun boterham.

 

Als je bij Canal Digitaal gaat klagen, kom je niet verder dan een standaarde-mail die ze al klaar hebben liggen op de helpdesk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me niet voorstellen dat Viacom niet op de hoogte zou zijn van een zender die op hun eigen transponder terecht komt. simpelweg omdat die zender ook van viacom is.

 

Trouwens: Nickelodeon Austria (FTA) heeft deze beroerde resolutie ook: 544x576. Zelfs voor een reclame-dia met tekst niet geschikt. Het info-kanaal van CDS is immers ook amper leesbaar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bitrate is wel goed...

 

 

Het is nog erger: 544x576

 

Het was 704x576.

 

 

dat wil niet zeggen dat het beeld slechter is dan op de oude plek... op de audo plek zag ik de laatste tijd steeds meer compressie artifacteb,,,

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk op de ikverhuismee site, daar staat NIETS. Dat het verborgen staat bij de vragen van de CD site tja de meesten zullen dat dus niet lezen. en daarnaast geeft dat lijstje totaal geen duidelijkheid van wat er nu echt gaat gebeuren.

 

In ieder geval weet ik nu dat ik 12 maart pas actie hoef te ondernemen in mijn zenderlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bitrate is wel goed...

 

 

dat wil niet zeggen dat het beeld slechter is dan op de oude plek... op de audo plek zag ik de laatste tijd steeds meer compressie artifacteb,,,

Ik vergelijk beide signalen op de Dreambox en zie overduidelijk verslechtering op de Viacom-transponder.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wanneer ik de nieuwe frequentie e.d. invoer lukt het me met geen mogelijkheid om Nickelodeon te ontvangen. ook met een totaal scan niets.

Help wat doe ik verkeerd. Ik heb een dreambox 7020HD

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...