Ga naar inhoud


Hoe kreeg ik Astra 23.5 op een Philips 2210-22??


sipke41

Aanbevolen berichten

Ik heb in de caravan een Philips 2210 of een 221? staan ik had hier maar een LNB voor dus was het voor mij niet zo belangrijk om ook Astra 3 te ontvangen.Maar nu er ook veel radiozenders over gaan naar Astra 3 is mijn vraag is het nog mogelijk om en hoe maak ik mijn ontvanger zo dat ik ook Astra 3 ontvang als dit al via de computer moet dan graag een goede beschrijving want daar ben ik niet zo goed in (ben 72jaar)

 

Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de schotel niet groter is dan 80 cm dan zou je er een duo- lnb van CD op de schotel kunnen zetten

Is je schotel groter dan 80 cm ,dan heb je een duo-lnb nodig die geschikt is voor grotere schotels

 

met deze lnb  kun je de 23,5 en de 19,2 ontvangen

 

En  het is nog wel mogelijk met deze ontvanger beide satellieten te ontvangen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag is niet hoe maar is het mogelijk om een Philips DRS 2210 of hoger ik weet zo niet welk type. Dus het kan ook zijn dat het een 2211 is of zelfs naar ik meen een DRS 2212 Kan die nog zo gemaakt (geupdate) worden dat ik hier mee Astra 3 kan ontvangen. Ik heb dit thuis wel met een dubbele LNB dus ik weet wel hoe dat werkt. Dat is vroeger toen Astra 3 begon te zenden kon je dat vlgs mij downloaden via de schotel maar ik geloof niet dat dat meer kan

Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sipke41

 

Of het mogelijk is met je ontvanger meerdere satellieten te kunnen ontvangen weet ik niet maar jij zou graag ook de Astra 3 ontvangen.

Voor wat betreft de TV-zenders op de Astra 3, die zijn bijna allemaal in MPEG4, dus daar heb je een HD-ontvanger voor nodig. Alleen enkele regionale zenders en NatGeoWILD kun je nog met een oude ontvanger ontvangen. De radiozenders op de Astra 3 is geen probleem met je oude ontvanger.

 

Ik denk dat je toch een nieuwe satellietontvanger moet aanschaffen om ook nut te hebben van de ontvangst
van zowel de Astra 1 als 3. En er gaan steeds meer zenders over in MPEG4 naar de Astra 3. Voor dit jaar staan er al weer flink wat gepland.



 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de DSR2210/11/12 kan je gewoon elke satelliet ontvangen die je maar wil. Als je je schotel maar uitricht.

Vervolgens moet je op de DSR22xx de kanalen in laten lezen. Deze ontvangers zijn CDS-gecertificeerde ontvangers, en ze halen hun CDS-kanalenlijst van een transponder op de Astra 1 (19.2 Oost).

Echter, het is ook mogelijk om alle kanalen van een satelliet te laten inlezen, zonder gebruik te maken van de kanalenlijst. Op die manier kan je dus ook andere satellieten bekijken.

Echter, je moet daarna wel handmatig de kanalen op de goede volgorde zetten. Dat is een werkje dat op de DSR22xx-bakken wel wat tijd kan kosten.

 

Let er echter wel op dat deze ontvanger al best wel oud is. Zoals hierboven al aangegeven zet CDS steeds meer zenders over op de Mpeg-4 norm, waarvoor je een HD-ontvanger nodig hebt. Ook SD-kanalen kan je dan niet meer ontvangen. Voor radiosignalen geldt dit nu nog niet.

 

Ik heb vroeger tijden lang Astra 1 en 2 (19,2 en 28,2) op mijn DSR2210 gehad. De BBC werd toen nog niet doorgegeven in de zenderlijsten van CanalDigitaal.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren

Ik vraag niet wat ik moet doen. Maar heb waarschijnlijk een ontvanger welke nog niet geschikt is om Astra 3 te ontvangen en het gaat mij ook niet om TV te ontvangen maar eigenlijk alleen om de radio ontvangst om dat heel veel radio zenders zoals R10 Gold en vlgs mij 538 Veronica enz.

allen zijn verhuisd naar Astra 3 Dus mijn vraag is wat moet ik doen om deze ontvanger geschikt te maken voor Astra 3 Kijk boven staande berichten

Toen Astra 3 begon te zenden kon je dat vlgs mij downloaden via de schotel maar ik geloof niet dat dat meer kan

 

Mvrg Sipke41

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle Philips 2210/2211/2212 zijn geschikt om Astra1 en Astra3 te ontvangen. Bij "Kanalen installeren" de optie 6 = Snel kanalen installeren uitvoeren en dan is de ontvanger hiervoor klaar. Je schotel moet wel voorzien zijn van een Duo LNB. De laatste software versie voor 2210/2211/2212 is versie 62.  Deze is op kanaal 498 = Download CDS te downloaden. In het hoofdmenu optie 7 is de huidige versie te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...