Ga naar inhoud


test opstelling Philips DSR2211


SjongeJonge

Aanbevolen berichten

Ik kan een oude opstelling van iemand gebruiken. Gewoon als test hoe de ontvangst hier is. Is dit geschikt voor Astra 2 bbc?

 

Philips DSR2211, MAAR ZONDER KAART

 

schotel 78cm

 

monoblock LNB    UN 5121

FREQ RANGE 10.7  12.75ghz

lo 9.75/10.6 ghz

nf 0.5db

diseac 2.0 EUTELSAT

post-68027-0-11206700-1372759140_thumb.png

 

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites


NB

Geen idee of het nodig is voor het afstellen maar de Philips DSR2211, heeft ook geen afstandsbediening.

Zogezegd is het voor test.

 

Het monoblock heeft  2 LNB

aangepast door SjongeJonge

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SjongeJonge

 

Het monoblock wat jij laat zien is voor een 80-85cm schotel voor de ontvangst van de Astra 19,2 en Hotbird.


Als je er alleen de Astra 2 op 28,2 oost mee wilt ontvangen, dan kan dat maar niet in combinatie met een andere satelliet.
 

Omdat niet duidelijk is welke kop diseqc A heeft, kan het dus zijn dat bij gebruik zonder diseqc 1.0 instelling op je satellietontvanger, of de linker of de rechter kop signaal geeft. Hierdoor kan ik ook niet aangeven welke kop in de klem moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Omdat niet duidelijk is welke kop diseqc A heeft, kan het dus zijn dat bij gebruik zonder diseqc 1.0 instelling op je satellietontvanger, of de linker of de rechter kop signaal geeft. Hierdoor kan ik ook niet aangeven welke kop in de klem moet."

 

Sorry maar dit kan ik niet volgen :crazy::mellow:

Ik kan wel eea openschroeven en fotograferen, wordt JIJ daar dan wijzer van? ( en vervolgens ik weer)

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste SjongeJonge


Bij een duo-lnb Astra 19,2 en 23,5 heeft de Astra 19,2 altijd diseqc 1 of A en de Astra 23,5 altijd diseqc 2 of B.

Bij een monoblock Astra 19,2 en Hotbird die jij hebt, is dat verschillend. Er zijn merken die de Astra 19,2 op diseqc 1 of A hebben zitten maar er zijn ook merken die de Hotbird op diseqc 1 of A hebben zitten. De fabrikant van jou monoblock geeft dat niet aan dus weet je ook niet welke kop is ingeschakeld als je geen diseqc 1.0 hebt ingesteld in je ontvanger.

Openschroeven heeft geen zin.

Omdat je met dit monoblock toch geen twee satellieten kunt ontvangen op jou schotel, kun je beter een

enkele lnb hebben. Wil je die niet aanschaffen, dan zul je moeten uitproberen welke kop signaal geeft.


Veel fabrikanten hebben de Hotbirdkop op diseqc A zitten, dus begin maar eens te proberen om de kop van de Hotbird in de klem te zetten. 

post-60869-0-42825600-1372778293_thumb.gif

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan mij vergissen en het kan misschien software versie afhankelijk zijn maar zonder (verlopen) smartkaart geeft deze ontvanger geen beeld, ook geen FTA zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij vergissen en het kan misschien software versie afhankelijk zijn maar zonder (verlopen) smartkaart geeft deze ontvanger geen beeld, ook geen FTA zenders.

HAHAHA Kijk dat is natuurlijk heel belangrijk om vooraf te weten! :)

Daarom heb ik dit topic in dit forum gezet,

Wie weet daar het fijne van?

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, met oude, verlopen kaart kan je fta programma's kijken.

Van de Nederlandse zenders kan je dus BVN ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Let erop de de meeste zenders op 22000 MSym en 5/6 FEC zitten. Dat moet wel even ingesteld worden samen met de NIT transponder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is nu echt een ongelukkig setje om astra2 mee te ontvangen. 

Als het tegen zit heeft deze 2211* alleen de CanalDigitaal snel kanalen zoeken optie in het menu en kan je het verder wel vergeten wat de astra2 betreft.

 

* Afhankelijk van de geïnstalleerde software.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was nog niet met de test van de Philips DSR2211 begonnen. Nu kan ik een Topfield TF4000PVR krigen. Welke van beide apparaten zal het makkelijkst zijn om met 1 LNB Astra 3 op te installeren?

Ik moet me in beide apparaten nog verdiepen.

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Topfield TF4000PVR is prima geschikt .deze ontvanger is geschikt voor meerdere satellieten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Topfield TF4000PVR krijg ik pas maandagavond... :/

 

Ik wil zo langzamerhand toch iets concreets gaan doen: het dak op!

 

Valt de Philips DSR2211 nog van andere firmware te voorzien? Waar vind ik die en hoe gaat dat???

Topfield 4000PVR, 82 * 72 cmOffsetschotel, 1 LNB, Daewoo buis tv.

Schotel op Astra2 gericht. DVB-T via verlopen Digitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De DSR 2211 is niet van een andere firmware te voorzien, helaas.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...