Ga naar inhoud


Keuze nieuwe single HD ontvanger


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben op zoek naar een nieuwe HD tuner voor mijn ouders. Ze hebben nu zo'n CD tuner, maar die werkt niet echt lekker. Ook zijn de mogelijkheden veel te beperkt.

 

Nu heb ik 3 ontvangers op het oog:

VU+ solo

ET4000

ET5000

 

Van de VU+ solo heb ik begrepen uit de handleiding dat deze geen ruimte heeft voor een interne harddisk.

Van de ET4000 en ET5000 kan ik zo geen handleiding vinden.

Kan iemand hier meer over zeggen?

 

Verder heb ik geen ervaring met Clarke tech ontvangers. Zelf heb ik een VU+ duo waar ik tevreden over ben.

 

Zijn er misschien belangrijke verschillen om tot een keuze te komen? Volgens mij maakt het namelijk niet zo veel uit, maar ik kan iets over het hoofd zien...

 

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik dacht dat de ET4000/5000/6000 alleen externe hdd kon via usb poort en de ET6500 wel een HDD ingebouwd kon worden, maar die is al zowat 300 euro.

Software/kernel/drivers voor de ET is een stap verder in ontwikkeling, goed uitgekristalliseerd, erg stabiel, en wat vlotter vooral met hbbtv.

Als hbbtv niet belangrijk is maakt het verder niet zoveel uit, ze staan toch niet naast elkaar en  tov een cd box is het allemaal een enorme stap vooruit.

Je zou dan ook nog naar een XP1000 kunnen kijken, heeft usb poorten voor externe hdd, doet geen hbbtv, zit rond 150 euro, kan allemaal gewoon Openpli op, werkt zoals je gewend bent met je duo

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mist het blijkbaar niet hbbtv, dit is internet functionaliteit die via een zender wordt meegegeven zoals uitzending gemist, radio, interactieve tv enz. De huidige receivers zijn wat traag werkend, de vu solo 2 is hierin supersnel maar daar hangt ook wen stevig projskaartje aan en is een duo ontvanger.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat is een functie die ik niet nodig heb.

Als alle drie de ontvangers alleen werken met een externe HDD is het verschil dus niet zo groot.

Dan zal het waarschijnlijk de solo worden omdat ik goede ervaringen heb met VU+

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mist het blijkbaar niet hbbtv, dit is internet functionaliteit die via een zender wordt meegegeven zoals uitzending gemist, radio, interactieve tv enz. De huidige receivers zijn wat traag werkend, de vu solo 2 is hierin supersnel maar daar hangt ook wen stevig projskaartje aan en is een duo ontvanger.

 

kleine nuance: De VU's zijn traag met hbbtv, de solo2 is wat sneller als de Ultimo.

de XTrends zijn met hbbtv gewoon snel, iets vlotter als de solo2, 

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat is een functie die ik niet nodig heb.

Als alle drie de ontvangers alleen werken met een externe HDD is het verschil dus niet zo groot.

Dan zal het waarschijnlijk de solo worden omdat ik goede ervaringen heb met VU+

 

mvg,

The Iron Maiden

Ja, is een logische keus dan,Ik denk dat je ouders er heel erg blij mee zullen zijn,

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alfreddewitt,

 

€339.-- voor een top ontvanger, is dat heden ten dage duur?.

Goed koop is duur koop en dat klopt in geval van een satelliet ontvanger nog al eens.

Achter dit merk, Vu+, staan heel veel gasten, die constant de software up to date houden, met bijv. VTi en PLi.

OK, het is dan geen single tuner ontvanger, maar hier kan dan wel weer een 2½" hdd in en niet los achteraan gesloten.

 

Maar ik laat de keus aan de kijker over.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog maar de vraag in hoeverre de opnamefunctie nu belangrijk is.

Misschien volgend jaar als het WK voetbal weer is, maar op dit moment is daar geen behoefte aan.

Ze hebben ook een DM7000 met harddisk, maar die staat bijna nooit aan. De opname functie wordt nu dus al zelden gebruikt.

 

En als je de opname functie alleen gebruikt om iets op te nemen als je niet thuis bent, is een duo ontvanger ook niet nodig.

 

mvg,

The Iron Maiden

aangepast door The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

@metoo,

 

Je schrijft:

 

"De VU's zijn traag met hbbtv, de solo2 is wat sneller als de Ultimo", dit is een belediging voor een topmerk als Vu+.

 

Ook Dreambox was in het begin trager, maar dat is bij Vu+ snel ingehaald door state of the art processors.

Zeker de Ultimo en Solo2 mogen er zijn, zeker qua techniek, maar ook design.

En ik heb middels een swap-file een goede ervaring met HbbTV en kan er ook op normale mannier o.a.

van "uitzending gemist"  gebruik maken.

En wat kost een USB_stick tegenwoordig nog. Overigens kan de swap ook op de HDD, als je dat wilt.

 

Waarom worden Dreambox en Vu+ gekloond?, alleen om dat ze bewezen hebben betrouwbare ontvangers te maken.

Een merk als bijv. Rebox, wordt niet gekloond, omdat de service slecht is

en de software altijd te laat wordt vernieuwd.

Als Can. digitaal iets verandert, zijn ze er bij Dreambox en Vu+ als de kippen bij, ook de gasten met alternatieve software (PLi, VTi),

zijn constant bezig, dan zijn er genoeg merken, die aan deze twee een voorbeeld kunnen nemen.

En ja, Dreambox en Vu+ zijn niet 100% perfect, maar zitten er wel heel dicht tegen aan.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe weet je dat, en hoe kom je er op? 

Je enige ervaring met E2 is zegge en schrijve 1 VUDUO, waarom zo ongefundeerd ageren dat er helemaal niets anders en beters is dan VU?

 

Je overtuiging begint meer op een geloof te lijken, VU priester?

 

Er is meer als VU, is toch niet erg?

 

dankzij XTrend die een  grote software/kernel/driver voorsprong nam met HBBTV en kernel 3.2 en daarna 3.6 moesten VU (nu 3.1?) en DMM (nu 3.2?) wel volgen anders had je nu nog steeds op de zwaar verouderde kernel 2.6.18 gezeten, dus je zou er blij mee moeten zijn

in mijn ogen is VU maximum selling minimaal software/driver support

 

Je zou blij moeten zijn met sterke concurentie, daar wordt je als consument/eindgebruiker gewoon beter van

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Metoo, jij geeft Emekli het predicaat VU+ priester maar maak jij je daar niet ook een beetje schuldig aan maar dan als een XTrend priester.

Ik lees ook regelmatig in verschillende fora dat jij de XTrend bijna heilig verklaard.

Niets mis mee als je één bepaald merk / type verafgoodt maar laat dit anderen dan ook doen.

Iedereen zijn voorkeur.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in ieder geval jarenlang DMM800HD , DMM500HD, VUduo naast elkaar gehad, en de VUDUO ook nog een poos naast de Xtrends 6000 gehad, voordat die vervangen werd voor de XT9500, dus heb wat vergelijk, en roep niet blind iets.

Alles heeft zijn voor en tegens, ook een DMM is een prima box.

 

Zoals je zegt ieder zijn voorkeur, het ergert alleen dat mensen met alleen maar 1 E2 VU  ervaring, steevast gaan roepen dat een VU het allerbeste is wat je kunt hebben en kopen,  direct in de blinde alles in twijfel trekken/wegzetten wat niet VU is, zonder van de hoed en de rand te weten

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...