Ga naar inhoud


Keuze nieuwe single HD ontvanger


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waar zitten al die gedupeerde gebruikers dan? Kom ze niet tegen op de gebruikersforums, wel veel kapotte vuduo's.

En als je ook al dmm's e1 en Vuduo hebt gehad, kun je toch al e en beetje solderen?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben atheïst, kan dus geen priester zijn.

 

Ik baseer mijn gedachten op wat ik op meerdere fora lees, en vergelijk ook met kennissen en vrienden,

die dezelfde ervaring met andere ontvangers als jij hebben.

De meesten gaan uiteindelijk voor Vu+, Dreambox, maar laten Rebox liggen, slechte software en Xtrent vanwege de garantie.

 

Verder dring ik niemand iets op, geef alleen mijn mening, de keus  maak je zelf.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat er zoveel mensen voor een dreambox kiezen...

Als ik in Het Duitse blad "Sat + Kabel" de tests lees , en het testoverzicht wat ik ieder nummer staat, dan merk ik dat bij de kategorie "Bild", beeld dus, de dreambox 8000 HD 14.5 van de 20 punten krijgt, de 7020 HD krijgt er 12 van de 20 en de 800 HD 12.75/20. Ik heb zelf een Technisat HD S2 Plus... en die krijgt 14.74 punten van de mogelijke 20 voor Beeld...  Ik heb dit blad destijds gebruikt voor het maken van mijn keuze... en heb er geen seconde spijt van gehad. Er zijn intussen een paar receivers die beter scoren op beeld-gebied... en dat zijn de Vantage VT-1S, die krijgt 15.75/20, de Hirschmann 2S-HD910 krijgt 15.5/20 en de Kathrein UFS922 spant de kroon met 16/20 punten.

Voor mij is Beeld het aller belangrijkste van een sat receiver... het gaat tenslotte om het TV kijken... Bediening is fijn als dat goed is, maar ook hier is de Dream niet de beste... maar de meeste receivers zitten wel goed...

Ik denk echter dat bij sat receivers er ook een heleboel "gevoel" bij zit... en dat is niet in cijfers uit te drukken... de mogelijkheden om eventuele niet helemaal legale dingen te kunnen doen wil soms ook nog wel eens doorslaggevend zijn bij een keuze, al zijn die features vaak een kort leven beschoren.

 

Mijn keuze is nog steeds de Technisat... al zou ik als ik nu een receiver zou moeten kopen, toch ook eens naar de Kathrein kijken... maar gelukkig is mijn Technisat nog maar een paar jaartjes oud, en hoop ik dat hij het nog een hele poos blijft doen!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige, let wel!!:  in Duitsland doen ze het meestal precies andersom.

1 Is super 2, 3 en verder, wordt minder tot slecht. Dus hoe meer punten, hoe slechter de waardering.

Het geldt ook voor het puntensysteem op school.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige, let wel!!:  in Duitsland doen ze het meestal precies andersom.

1 Is super 2, 3 en verder, wordt minder tot slecht. Dus hoe meer punten, hoe slechter de waardering.

Het geldt ook voor het puntensysteem op school.

Ja, 1 is het beste en 5 is het  allerslechtste... dat weet ik.  Zo werkt het bij Stiftung Warentest ook, en op school  etc ook...

Maar bij de tests in Sat + Kabel gaat het erom punten te verzamelen... zo  kan je bij Ausstattung zelfs meer punten krijgen dan het zgn maximum... omdat voor bepaalde extra goede eigenschappen extra punten verdeeld worden. Een receiver die dus een heel goede editor heeft, veel aansluitingen, internet aan boord etc kan dus bijvoorbeeld 42 van de 35 punten krijgen voor dit onderdeel.

 

De boel wordt ook gerangschikt op het totaal aantal punten... en de beste receiver heeft ook gewoon de meeste punten van de mogelijk haalbare punten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat er zoveel mensen voor een dreambox kiezen...

Ik denk echter dat bij sat receivers er ook een heleboel "gevoel" bij

zit... en dat is niet in cijfers uit te drukken... de mogelijkheden om

eventuele niet helemaal legale dingen te kunnen doen wil soms ook nog

wel eens doorslaggevend zijn bij een keuze, al zijn die features vaak

een kort leven beschoren.

 

Mijn keuze is nog steeds de Technisat... al zou ik als ik nu een receiver zou moeten kopen, toch ook eens naar de Kathrein kijken... maar gelukkig is mijn Technisat nog maar een paar jaartjes oud, en hoop ik dat hij het nog een hele poos blijft doen!

vreemd hoor want de meeste sat-kassies zijn al 3 jaar en meer op de markt en dus compleet gedateerd.

niet dat je Technisat geen mooi beeld levert, maar meer dan inschakelen-kijken-uitschakelen kun je er niet mee :cool:

 

daar gaat het enkelen om, dat je toch meer kunt.

 

je maakt een punt over illegaal bezig zijn, dat is echt enkel die paar gebruikers aan te rekenen.

die ingerichte en heel komfortabele receiver kan daar niet de schuld van krijgen.

 

het mooie is van die nieuwe kassies (zie specs) ik kan ze in een satellietschotel omgeving gebruiken net zo als in een kabel omgeving en heb het volle gemak van de alternatieve programmatuur.

 

het aller mooist is dat die nieuwe kassies met een dual-tuner ook een echte opwaardering kunnen krijgen

 

{verwisselbare insteek tuner modules in Uno- Ultimo en straks DUO2}

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel  je nou precies met dat mijn Technisat gewoon is om aan en uit te schakelen , en dus TV te kijken... en dat de dream 'meer' kan???  Ik ben nou echt benieuwd wat er dan zo anders is, wat precies die 'meerwaarde' is.

Ik wil niet 'dom' overkomen hoor... maar ik heb een satelliet receiver om tv te kijken... ik heb een zweeds abo voor de zweedse zenders die ik graag wil zien, en dan via een 2e schotel die op de Astra 19 oost staat, kijk ik Duitse tv. 2 tuners... ja, dat heb je nodig, om ook nog iets op te kunnen nemen terwijl je naar wat anders kijkt.  Als ik wil kan ik een opname naar de computer sturen en op een dvd branden... maar dat heb ik nog niet vaak gedaan,omdat ik er niet echt behoefte aan heb. Ik had vroeger ook geen grote verzameling videotapes... ik gebruikte de recorder toen ook om naar iets te kijken wat op dan moment gewoon niet kon.

 

Dat je in die VU ultimo modules kan stoppen (als er een kapot gaat of zo) is handig... maar dat de tuner het begeeft heb ik eigenlijk nog nooit gehad... meestal gaan er andere dingen kapot, zoals de voeding oid.

 

Ik ben echt benieuwd wat er dus zo speciaal aan die receivers is...  maar wat in hemelsnaam zou een mens anders willen doen met een sat receiver dan gewoon tv kijken?

Kabel tv is zeker in Nederland voor mij geen optie, omdat er in mijn ogen geen goede zenders doorgegeven worden die een meerwaarde hebben tegenover de satelliet, dus een combo receiver heb ik niet nodig.

 

alvast bedankt voor je reactie!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sverige,

joh, dat die receiver van jou met een CI-module erin mooi beeld geeft, dat staat niet ter discussie, dat geloof ik jou zelfs 100%

 

maar er kan echt meer pret en plezier uit een linux receiver komen, MITS je dat nodig hebt !!!!!

en dat ontdekt men dan pas als er een in de woonkamer staat

en dat heeft niets met illegaal getinte kwesties te maken zoals enkele denken, maar dat heeft met de hoeveelheid comfortabele plugins te maken. (en het principe van een receiver als netwerkcomputer, want dat is die receiver in jou LAN)

 

ciao

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of Technisat "Linux" ontvangers maakt, maar dat is nu net het geheim van de goede echte ontvanger.

 

Het hangt van het merk af, maar o.a. Vu+, ondersteunt HbbTV, ( http://www.hbbtv.de/pages/about_hbbtv/hbbtv_examples.php ),

en via ontelbare plug-ins, kan je gebruik maken van You Tube, weerberichten, web cams, etc.

Je kunt zelf, d.m.v. zogenaamde "skins" het uiterlijk veranderen van wat je als menu en infobalk op het scherm krijgt.

Kan je gewoon elke dag veranderen, heb je iedere dag een "nieuwe" ontvanger.

 

Verder zit er een niet onaardige mediaplayer in, d.m.v. Dreambox Control Center, heb ik al mijn mp3 muziek en

MP4 videoclips op de interne HDD gezet en hoef niet meer naar een kastje te lopen om een schijfje te vervangen.

Hier alles onder een knop.

Ook al mijn foto´s staan op dezelfde HDD en met de vooraf geïnstalleerde plug-in Photoplayer,

kan je die ook op je TV zien.

Dit gaat natuurlijk ook met een diaprojector, maar dat is zo 80-ties.

 

Resumé, als je het niet kent, mis je het niet, heb je het, wil je niet meer zonder.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het inderdaad niet... maar ik 'mis voorlopig niets.

Dat met die verschillende skins vind ik persoonlijk onzin. Met de computer kan je voor je browser ook skins installeren... dat doe ik niet, ik vind het geen meerwaarde... doe mij maar no-nonsens. Gewwon helder en duidelijk, zoals Technisat de dingen aanlevert is OK.

Plug ins...  ja, maar als je dan youtube filmpjes wil kijken, moet je toch ook nog op een of andere manier kunnen zoeken... dan heb je weer een keyboard nodig etc... ik kijk wel youtube op de laptop... Foto's kan ik ook op mijn tv zien (heb ik al wel eens een paar keer gedaan) en muziek beluister ik via mijn Logitech squeezebox... maar eigenlijk alleen internetradio, geen mp3's. MP3's gebruik ik in de auto, omdat ik hier mijn keuze niet vind op de normale radiozenders.

 

Wat ik op zich wel interessant vind is dat je blijkbaar met die linux ontvangers makkelijk je zenderlijsten kan sorteren op een computer... bij technisat is dat onbegonnen werk, en gaat het moeizaam.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al die extra's hoeven niet noodzakelijk in de sat. ontvanger te zitten.

Bij mij zitten ze al standaard in de (Panasonic) Viera ontvanger.

Die heeft een ingebouwde sat. tuner, maar die ondersteunt geen diseqc 1.1

Daarom gebruik ik daarvoor een losse tuner.

 

Ik heb mijn ontvangers altijd op beeldkwaliteit aangeschaft, in mijn geval is dit een Rebox.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sverige, dat met de zenderlijsten had ik nog vergeten.

Je kunt boeketten aanmaken, zoals Film, Documentaire, Muziek en noem maar op.

Als je dan over de 2000 zenders ontvangt, net als ik, dan is het makkelijk terug te vinden.

Alles staat bij mij op alfabet per land binnen een continent.

Dus NHK (Japan), vindt ik onder Azië.

Hier een voorbeeld van Arabische zenders, waar ik het land niet bij kon vinden.

 

screenshot_2013-03-16_12-47-47.bmp

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeketten etc is misschien wel handig, maar ik heb in favoritenlijst 1 de voor mij belangrijkste zenders op volgorde staan... vanaf nr 1 tot 15 heb ik Zweedse zenders, en op 16 Das Erste en zo verder tot ergens in de buurt van de 60 alle belangrijke duitse zenders... daarna wat Oosteuropese muziekzenders waar ik wel eens graag naar luister/kijk... op de andere favoritenlijsten heb ik de wat meer exotische dingen die ik niet vaak, maar zo nu en dan eens bekijk, zoals Servische, Poolse etc - zenders.

 

Mijn bedoeling was het eigenlijk om die lijsten makkelijk te kunnen sorteren... maar bij deze technisat is dat niet zo makkelijk...

Ik kies mijn receiver ook uit op beste beeld, omdat dat toch het allerbelangrijkste blijft vind ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...