mdu Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Ik heb al een paar jaar een schotel met rotor op dak staan. Hierop zit een 100cm Triaxx schotel en no-name rotor. Deze heb ik destijds uitgericht op 0 graden en Eutelsat 7E. Dus als ik op mijn receiver zeg, draai naar 0,0 graden dan heb ik TRT van Digiturk in beeld. De laatste tijd ontvang ik StarTV op 10.0db en vaak geen blokkerig beeld, verrekte wind ;-) Nu wil ik een Inverto Black Ultra aanschaffen en de rotor draaien naar 42,2E, waarna ik op deze satelliet wil uitrichten op de east-beam, werkt dat? Ik heb het gevoel dat als ik hier een redelijk tot goed signaal heb, dat alles vanaf 42E tot 7E redelijk tot goed moet werken. Klopt mijn theorie of toch weer op 7e uitrichten? Vanaf 0 tot 15W ontvang ik vrijwel toch niet ivm bos langs mijn huis, dus die heb ik eigenlijk niet nodig. Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel
minplus Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Altijd op nul uitrichten op wat bij jou pal zuid is (verreweg het mooist) of wat er vlak bij staat. In West-Nederland is dat laatste op 5, in Oost- Nederland op 7 oost. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Sprietje Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 Beste mdu Zoals minplus ook al schrijft, richt je een draaibare schotel uit op het zuiden. Ik heb er drie PDF-files bijgedaan waarin op verschillende manieren uitgelegd wordt hoe je een draaibare schotel moet afstellen. Misschien dat je nog wat winst kunt behalen door optimale afstelling. handleiding SG2100.pdf SG2100 easy manual.pdf Installeren van een draaibare schotel.pdf
Spotvogel Geplaatst: 22 maart 2013 Geplaatst: 22 maart 2013 East beam op 110cm? Hum........ Misschien als je heeeeel erg oostelijk zit?
mdu Geplaatst: 4 juni 2013 Auteur Geplaatst: 4 juni 2013 Ik zit heel oostelijk en het heeft gewerkt. Eerst uitrichten op 7e, slechtste signaal (StarTV) uitrichten tot maximum is bereikt. Daarna draai ik naar 42E pak een Eastbeam zender (StarTV alweer) en ook hiermee uitrichten tot maximaal signaal. Daarna terug naar StarTV op 7E en kijken of deze nog werkt. StarTV van 7E werkt dan nog maar met iets minder signaal als voorheen, maar wel maximaal op 42e. StarTV 42e komt bij mij binnen met 8 a 9 db. Geen BER, zelfs met regen ontvangst. whoehaha... Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen