Ga naar inhoud


Samsung TV tuner instellen in Azie


studiostevus
Ga naar oplossing Opgelost door hvdh,

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben volledig nieuw in de wereld van de schotels en satellieten, en dus ook nieuw op het forum. Ik hoop dat iemand me kan helpen:

 

Ik ben onlangs naar Azie verhuisd. Eenmaal aangekomen hebben we een schotel en ontvanger gekocht om BVN te ontvangen. Deze wordt naar verluidt hier op Thaicom 3/5 uitgezonden.

 

Aangezien de ontvanger tweedehands is, en een beetje een prutsding is, ben ik aan het proberen de ingebouwde satelliet tuner van mijn Samsung tv te gebruiken als ontvanger. De tv is een spikspliternieuwe 46UE6800 met alle toeters en bellen (waaronder een sat tuner).

 

De tv is in Nederland gekocht, en als ik hem probeer in te stellen kan ik allerlei settings voor Europese satellieten kiezen, of 'user sat'. Voor user sat neem ik aan dat ik zelf de instellingen kan zetten, maar daar loop ik dus vast... Als ik de transpondersettings wil instellen (BVN zit op 5150Khz) kan ik op de Samsung niet lager dan 10700kHz.

 

Wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik het wel aan de praat???

 

De Samsung manual geeft (natuurlijk) totaal geen uitleg over de sateliet tuner....

 

Alvast bedankt!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hiervoor heb je een digitale satellietontvanger en een grote C-band schotelantenne met een diameter
van 3,6 meter nodig ,als je die niet hebt zal het ook niet lukken denk ik

De  wetgeving  is daar wel anders dan in nederland om zomaar zoon grote
schotel te plaatsen, ik weet niet  of dat zomaar kan.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het ontvangen signaal in de C band is zal het met in  de samsung tv ingebouwde tuner niet lukken ,deze zijn enkel voor de KU band geschikt,zie DVB -S2,,of er uberhaubt tv's met  een C band tuners.zijn weet ik niet,

De C band word in europa weinig gebruikt,in azie maakt men er meer gebruik van.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook zo als Columbo ook al zegt ,dat de tv een brobleem heeft met C band

Dan zou je het beste  een ontvanger naast de tv  kunnen zetten, die wel met  

de C band om kan gaan ,of een andere tv kan ook nog

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De C staat voor de (digitale) Kabel aansluiting, TV ontvangst via Ziggo, UPC, Delta etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er staat ook T & S2..

Is dus DVB-T en sat.

 

Maar ben bang dat je de C band wel kan vergeten, wat doen die dingen niet.

aangepast door Ronsworld

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Het is wat ongemakkelijk, maar als een satelliet tuner alleen Ku-band LNB's ondersteund is C-band ook wel te ontvangen.

 

De meeste C-band LNB's hebben een 5150 MHz L.O.

Een universele LNB heeft voor Low Band een 9750 MHZ L.O.

 

De hele C-band 3400...4200 is "gespiegeld" terug te vinden in Ku-band 11500...10700 MHz, formule:

14900 - [C MHz] = [Ku MHz]

 

In het voorbeeld met BVN op Thaicom: 14900 - 3640 = 11260 MHz, deze frequentie ingeven op de tuner

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel knap gezien maar raar dat het werkt. Ik zou verwachten dat een Ku LNB de lage 3640 GHz zou uitfilteren.

Ik heb echter in andere fora nog dergelijke zaken gezien. Werkt het met alle LNB's of alleen met oude - lees minder performante?

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel knap gezien maar raar dat het werkt. Ik zou verwachten dat een Ku LNB de lage 3640 GHz zou uitfilteren.

Ik heb echter in andere fora nog dergelijke zaken gezien. Werkt het met alle LNB's of alleen met oude - lees minder performante?

Marc

 

Het is niet raar dat het werkt maar heel gewoon. De ontvanger in de TV weet niet dat de werkelijke ontvangstfrequentie in het C-band bereik ligt. Het werkt met iedere C-band LNC. Oud of nieuw. Vroeger bij analoge C-band ontvangst zou het beeld negatief zijn geweest in verband met de spiegeling van de uitgangsfrequentie.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...