Ga naar inhoud


Samsung TV tuner instellen in Azie


studiostevus
Ga naar oplossing Opgelost door hvdh,

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben volledig nieuw in de wereld van de schotels en satellieten, en dus ook nieuw op het forum. Ik hoop dat iemand me kan helpen:

 

Ik ben onlangs naar Azie verhuisd. Eenmaal aangekomen hebben we een schotel en ontvanger gekocht om BVN te ontvangen. Deze wordt naar verluidt hier op Thaicom 3/5 uitgezonden.

 

Aangezien de ontvanger tweedehands is, en een beetje een prutsding is, ben ik aan het proberen de ingebouwde satelliet tuner van mijn Samsung tv te gebruiken als ontvanger. De tv is een spikspliternieuwe 46UE6800 met alle toeters en bellen (waaronder een sat tuner).

 

De tv is in Nederland gekocht, en als ik hem probeer in te stellen kan ik allerlei settings voor Europese satellieten kiezen, of 'user sat'. Voor user sat neem ik aan dat ik zelf de instellingen kan zetten, maar daar loop ik dus vast... Als ik de transpondersettings wil instellen (BVN zit op 5150Khz) kan ik op de Samsung niet lager dan 10700kHz.

 

Wat doe ik verkeerd en hoe krijg ik het wel aan de praat???

 

De Samsung manual geeft (natuurlijk) totaal geen uitleg over de sateliet tuner....

 

Alvast bedankt!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hiervoor heb je een digitale satellietontvanger en een grote C-band schotelantenne met een diameter
van 3,6 meter nodig ,als je die niet hebt zal het ook niet lukken denk ik

De  wetgeving  is daar wel anders dan in nederland om zomaar zoon grote
schotel te plaatsen, ik weet niet  of dat zomaar kan.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites