Ga naar inhoud


Hoe inladen picons van Dreambox


Geuze

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik weet het niet meer hoe ik de picons van de Dreambox in mijn Dreamedit kan copieëren.

Mijn favorietenlijst geeft geen picons meer aan.

Wie wil mij de stappen vertellen om dit goed te krijgen.

 

Groet Hans

 

 

 

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo icesat

 

Ik heb alles nagekeken wat je hebt gezegd. Alles was goed ingesteld. Wat ik zie is dat de Dreameditor de map met de picons niet ziet. De picons zitten wel in de map. Dit hebt ik gecontroleerd.

Bij het bladeren zie ik de map picon staan maar bij opnieuw opstarten Dreamedit komen de picons niet mee.

Ik weet het niet om dit op te lossen.

 

Groet Hans

 

 

 

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo icesat

 

Het wilt niet lukken. Hier een afbeelding hoe ik de instellingen heb gemaakt.

Eén regel met de map op de Dream en één map op mijn compouter.

Misschien kan jij er wat aan zien.

 

Hans


post-41365-0-41061600-1365360801_thumb.png

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo de Beek en icesat

 

Hier een afbeelding van mij wat jij bedoelt.

 

Hans

post-41365-0-11811500-1365395134_thumb.png

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staan er wel picons in de map waar jij naar verwijst?
Gebruik je wel picons met de juiste kanaalreferentie?

Probeer picons in een andere map te zetten

(neem een kortere locatie: bv: D:\picon)

 

Ik kan de fout niet reproduceren. Heb van alles geprobeerd en toch blijft het werken bij mij.
Heb zelfs geprobeerd met verwijzing naar 10 mappen verder; ook de map picon eender welke naam gegeven.
Zolang ik maar naar de juiste map met picons verwijs blijft het werken.
Misschien dreamboxEDIT 5.2.0.0 eens opnieuw installeren (probeer de setup versie).

aangepast door icesat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren via Teamviewer gekeken bij Hans, maar omdat ik weinig tijd had heb ik dit zo gelaten maar het zijn picons die in de pli feed staan en deze zijn gewoon gekopieerd naar de Hdd van de pc zoals ieder het doet. alleen wordt door deze Dreamboxedit de picons niet gezien. wat ik bijzonder vreemd vind, ze staan er gewoon in de map Picon. En die zelfde map wordt ook gekozen in het voorbeeld foto van hans. Ook mij is onduidelijk waarom de picons niet geladen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Raar vind ik dat het altijd heeft gewerkt.  Ik werk heel veel met Dreamedit medunkt dat ik toch wel weet hoe ik er mee om weet te gaan.

Maar desondanks krijg ik het niet aan de gang. Dit is in principe niet zo erg geen picons, maar toch is het leuk dat het werkt.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sjaak

 

Ik heb op mijn Dreambox 7020 HD en op mijn 800 Hd se de laatste picons zitten. Ik kan dat zien aan de picon van RTL 5. Dit is een nieuw model. Deze picon is met de updates ingeladen en werken alle.

 

Hans

Visiosat Big Satellite schotel met 10 quad LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost; 1 Spaun 4-v. uncom. disecqschak. + 3 Spaun 4-v. disecqschak.; 1 Spaun 2-v. uncom. disecqschak. + 2 Spaun 4-v. disecqschak; 2 losse Spaun 4-v. disecqschak. Visiosat schotel 64 cm met duo LNB voor Astra 1 en 3; Triax prime focus 1.40 m. schotel, draaibaar met Echostar DVR 7000.

VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en harde schijf en ET7500 met SSD schijf, dit alles op Openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Hans het was maar een vraag anders zit je misschien naar iets te zoeken terwijl het in je ontvanger al niet werkte.

Heb je wel al een keer een lijst uit je ontvanger getrokken want het zou kunnen dat DBE geen goede verbinding met je ontvanger heeft dan kan hij de picons ook niet laden.

Hier bij mij werkt het wel gewoon ik heb de picons op een usb stick staan dan hoeft de HDD niet te draaien als je zapt, maar die keus is aan jouw omdat ook zo te doen. ;)

Hans heeft zo'n nieuwe SSD Hdd zonder draaiende delen. :P .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k)

 

Het zit namelijk zo, de picons die zowel op de dm800 als op zijn Dm7020 staan werken gewoon zoals bij jou en bij mij daar is niks mis mee. nu is het zo dat deze picon map van b.v.b dm800 naar de pc is gekopieerd, en nu leest de Dreamboxedit laatste versie deze picon map gewoon niet in ook al geef je het juiste pad op ze worden niet weer gegeven in DreamboxEdit. dat is het punt waar Hans tegenaan zit te kijken. m.a.w  Hoe kan dit van het ene op het andere moment niet meer werken?post-33346-0-47953700-1365602634_thumb.png Bij Hans zie je dit niet wat ik rood omlijnd heb.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...