Ga naar inhoud


0% kwaliteit na plaatsen duo LNB kop


Roy R
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Kijk je op 23 graden wel naar een bestaande transponder?

Is deze transponder aangepast aan de eventuele verandering van uitzend norm?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze wat foto's. Had de kop er al uit dus even voor het oog zoals het zat. Ik had dus op de Astra 1 wel gewoon ontvangst al twijfel ik nu hoe de transponder stond en Astra 3 gewoon 0% kwaliteit.

post-56409-0-14768700-1367322780_thumb.jpgpost-56409-0-48420900-1367322787_thumb.jpgpost-56409-0-81532600-1367322797_thumb.jpgpost-56409-0-29398900-1367322803_thumb.jpg

 

Ik plaats de duo-lnb bij een Triax 78cm altijd in de 19'2 hals en bij een Triax 64cm altijd in de 23'5 hals.

 

Heb je niet toevallig de steun/paal zo erg uit het lood staan dat ontvangst van astra 23'5 onmogelijk is?

Paal is waterpas en zit dus met mijn 70cm er net tussen in.

 

Kijk je op 23 graden wel naar een bestaande transponder?

Is deze transponder aangepast aan de eventuele verandering van uitzend norm?

 

Euh... zie foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer die "alles" gaat zoeken, kijkt hij nog steeds naar de transponderlijst, de ontvanger heeft geen blindscan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste RoyR


Op de foto’s zie ik geen fouten. De duo-lnb staat goed en ook de instellingen in je menu staan goed. Maar wat ceesv ook al schrijft, kijk je wel naar een bestaande transponder die ook te ontvangen is op de Astra 23,5.
Als het goed is kun je in het menu ook de transponderlijsten oproepen. Mogelijk is de eerste transponder van de Astra 23,5 een transponder die niet meer bestaat of waarvan de instellingen zijn veranderd.
Vaak wordt de signaalweergave zoals jij die van de Astra 23,5 laat zien weergegeven van de eerste transponder die in de transponderlijst staat.
Zoals je in deze bijlage kunt zien http://www.lyngsat.com/Astra-3B.html , is de eerste transponder voor consumentengebruik 11739 MHz Verticaal is met de instellingen DVB-S2, modulatie 8PSK, Symbolrate 27.500, FEC 2/3.
Gooi alle transponders met een lagere frequentie dan deze transponder uit de transponderlijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat hij alles vanzelf wel zou pakken. Of tenminste... de eerste die werkt.

 

De eerste in de lijst als ik hem open is 10758 (V) 22000 7/8, maar dan zou ik 12525 (V) 27500 3/4 moeten aanklikken? Uit de lijst halen kan ik volgens mij niet.

 

En geldt dat voor de Astra 1 ook?

 

En volgens mij blijft die geselecteerde transponder niet staat. Als ik uit het menu ga en weer terug staat hij weer op "alles".

aangepast door Roy R
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga anders naar het menu handmatig zoeken o.i.d.

Daar kan je een frequentie of transponder invoeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh... vreemd. Ook als ik het invoer en op opslaan druk blijft het niet staan als ik daarna de Astra 1 wil instellen. Of moet ik het instellen en dan gelijk kanalen zoeken en maakt het daarna niet meer uit?

 

Astra 3 = 11739 MHz Verticaal is met de instellingen DVB-S2, modulatie 8PSK, Symbolrate 27.500, FEC 2/3

Astra 1= ??

aangepast door Roy R
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ladies and gentlemen... We got him!

 

 

100% kwaliteit op zowel Astra 1 als 3! Astra 1 kon hij gewoon op "alles" blijven staan en voor Astra 1 was het idd de truck van de frequentie.

 

Dan was misschien die budgetkop toch ook gewoon goed :P

 

Astra 3 kanalen zijn gezocht en gevonden en Astra 1 is nu bezig. Zo nog ff kijken of ik ook daadwerkelijk beeld heb :)

aangepast door Roy R
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi, en voor wat betreft de budget kop zou je zo maar gelijk kunnen hebben.

 

Veel kijkplezier.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...