Ga naar inhoud


0% kwaliteit na plaatsen duo LNB kop


Roy R
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik heb weer eens aan mijn schotel gezeten en het werkt gelijk niet zoals het hoort :P

Ik heb een Humax HD Ci2000 ontvanger en heb net een duo LNB op de schotel gezet.

De kop is een BEST HQDL MT 43, Frequency 10.7 - 12.75 Typ 0.1

 

Ik heb de kop iets gedraaid erin gezet (de Astra 1 zit in geklemd) met behulp van onderstaand plaatje.

Op de ontvanger heb ik de Astra 1 ingesteld op DiSEqc A en Astra 3 op diverse geprobeerd.

 

Op de Astra 1 heb ik en sterkte van 58% en een kwaliteit van 92% en gewoon beeld met de normale zenders.

Bij de Astra 3 68% sterkte maar 0% kwaliteit?

 

 

Suggesties? Ik heb wel een signaalzoeker, maar die zal dan het signaal van de Astra 1 zeker pakken en niet die van de 3?

 

 

 

post-56409-0-75117500-1367080195_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welk merk is het en welke diameter (breedte en hoogte)?

En in welke rigio staat die?

 

Ah! Hij is 70 breed bij 80cm hoog en staat in de Achterhoek (omgeving Doetinchem) - Gelderland

 

 

Budget lnb kop :whistle:.

 

Prima... dan was hij ook niet duur.

aangepast door Roy R
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan past die duo-lnb redelijk bij de schotel.


Wat Ventura al opmerkte is dat het een lnb is met matige tot redelijke prestaties maar het moet werken als hij niet defect is. Deze duo-lnb wordt onder vele merken verkocht en het komt nogal eens voor als je hem nieuw koop hij al niet goed werkt. Met name de ingebouwde diseqc-switch geeft regelmatig problemen omdat die niet werkt bij bepaalde merken tuners.
 

Omdat de afstand tussen de twee koppen niet helemaal precies op de schotel past, raad ik je aan de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en de schotel op de Astra 23,5 uit te richten.

De duo-lnb moet inderdaad volgens de schuine lijn die jij al aangaf ingesteld worden.


Astra 19,2 moet op diseqc A staan, de 23,5 op diseqc B.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, dan heb ik de ontvanger nu goed staan. En van de Astra 19.2 heb ik gewoon ook nog steeds beeld. Zal morgen de kop er eens "andersom" inhangen en kijken of dat werkt. Nu een BBQ, prioriteiten stellen hé?

 

Alvast bedankt en ik laat het nog even weten of het gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de kop met de andere LNB in geklemd en het signaal van de Astra 1 die ik eerst wel had is nu ook weg.

Astra 1 sterkte 50% en 0% kwaliteit en Astra 3 nu 77% sterkte en ook 0% kwaliteit.

 

Dus lijkt erop dat de schotel nu weer niet goed staat. Maar met de enkele LNB had ik prima ontvangst en met de duo LNB met de Astra 1 ingeklemd had ik ook nog steeds gewoon ontvangst?

 

Zal nu met de signaalzoeker ertussen nog eens gaan zoeken. Kan er niet ver vanaf zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Roy R


Ja dat gaat natuurlijk ook niet lukken door alleen maar de andere kop in de klem te zetten. Je zult de

schotel 5,2 graden naar het oosten moeten draaien en de elevatie van de schotel 1 graad lager moeten instellen.

Je doet er verstandig aan eerst alles te markeren zoals het nu staat.

Zet met potlood of een dunne viltstift een markering op de pijp en de schotelklem.

Draai de onderste schotelklem los zodat deze net niet meer klemt op de pijp.

Draai de bovenste schotelklem voorzichtig los totdat je hem net kunt draaien.

Gebruik de meegestuurde tabel om te kijken hoeveel je de klem over de pijp moet verdraaien.

post-60869-0-48893600-1367220096_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Signaalsterkte zegt niets. Het is een indicatie dat de lnb’s voedingsspanning van de satelliettuner krijgen en dat de bekabeling dus is aangesloten. Het gaat om de signaalkwaliteit.


En als je de juiste stand van de schotel gevonden hebt, de (vleugel)moeren kruislings met telkens een kwart slag aandraaien, dus links boven, rechts onder, rechts boven, links onder enz. om te voorkomen dat de schotel weer vergaat bij het vastzetten.

 

Oh, je hebt inmiddels een bericht geplaatst. Ontvang je nu de Astra 1 op de vrijhangende kop?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...