Ga naar inhoud


Drukregeling van een hydrofoor


Belsat

Aanbevolen berichten

Viendelijk dank voor alle antwoorden!  Inderdaad is een hangende keerklep ook best mogelijk. Op de manometer zie ik tijdens pompen een gestaag oplopende druk tot +/- 3 bar, waarbij hij afslaat. Dan loopt de manometer in een aantal seconden terug naar 2 bar en de pomp slaat weer aan. Dit herhaalt zich een paar keer, tot hij in één keer definitief op 3 bar blijft staan.

 

Gisteren de druk er helemaal afgehaald en de balg afgesteld op 2 bar. Dit is wat op het vat (60L Varem) staat vermeld. Opvallend was dat deze druk niet terugloopt dus de balg kan nooit erg lek zijn ;-) Daarna weer in werking gesteld maar bovenvermeld probleem blijft, zij het in mindere mate. Er is hierbij natuurlijk ook weer wat lucht in het systeem gekomen, dus ik blijf observeren...

 

Nogmaals mijn dank!   Henk

Deze nieuwe informatie maakt duidelijk dat de keerklep niet goed werkt

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)

Ja, daar lijkt het wel op. Alleen, soms gaat het ook heel snel aan/uit.  B.v. een half uur geleden. Toen bleef het maar doorgaan, tot ik een tik op de keerklep gaf :-)  Toeval? Morgen zal ik wss de klep demonteren en schoonmaken / vernieuwen.

 

Thanks, Ciao  Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK heren, ik denk dat het raadsel is opgelost. De terugslagklep is vervangen en de eerste indicaties zijn goed :-)  Bij inspectie van de oude viel op dat het klepje binnenin soms iets naast de zitting kon komen doordat het geleidebuisje te veel speling vertoonde.

 

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt overwegen om een veerbelast terugslagklepje te plaatsen

die reageren wanneer de druk wegvalt (uitschakelen pomp).

Ik begrijp een beetje uit jouw verhaal dat er een scharnierklepje

is toegepast, die gaat dicht door de druk van het water als het

water terugstroomt.

Veerbelast is sneller en minder gevoelig voor vuil en speling.

 

Maar anderzijds, als het altijd naar tevredenheid heeft gewerkt

dan moet je het zo laten lijkt mij. Maar wilde je dit niet onthouden.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen scharnierklepje maar meer een soort paddestoel waarvan de steel in een buisje heen en weer ging, en daar zat speling in.  Als je begrijpt wat ik bedoel ;-)  De nieuwe heb ik niet eens goed bekeken, de verwarmingsmonteur heeft hem geplaatst. Anyway, het zit nu en ik hoop er de eerste 10 jaar geen last meer van te hebben :-)

 

Ciao and thanx!   Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...