Ga naar inhoud


triple van TV Vlaanderen


odul

Aanbevolen berichten

allen , zag dat de triple op een schotel van 64 werkt . Zou deze triple ook op een schotel van triax van 95 cm hoog en 76 cm breedte werken vroeg ik mij af ?

Wie heeft hier reeds ervaring mee ?

Dank voor de reactie(s) en groeten.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste odul

 

Triax schotels bestaan er in verschillende maten maar de maten die jij opgeeft, bestaat niet.

Een Triax 78 is 70cm breed en 78cm hoog.

Een Triax 88 is 85cm breed en 95cm hoog.

Dit is op de spiegel gemeten dus zonder rand.

Mag ik aannemen dat het om een Triax 88 gaat?


Op een Triax 78 kun je de Triple-lnb nog wel gebruiken zij het dat je daar wel enige moeite voor moet doen om die goed afgesteld te krijgen omdat het niet precies past.
Een Triple-lnb op een Triax 88 kun je wel vergeten. Dan klopt de afstand tussen de twee koppen absoluut niet.
Gaat het om ontvangst in België?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje , dank voor je antwoord , je hebt meer dan 100 % gelijk. Het gaat hier over de triax 88. Het is ook voor ontvangst in België. Dan maar gelijk een ander voorstel : de worldsat waar ik in bijlage een foto zal van insturen , zou op deze schotel de triple kunnen werken ? Ik zie dat de aansluiting met de lnb voor problemen zou kunnen zorgen. Het is een vijs die je moet vastzetten en geen plastic noppen die je moet indrukken en alzovastzetten ...

als je begrijpt wat ik bedoel.De bestanden van mijn foto's zijn groter dan 5 mb , dus ik kan ze niet uploaden.

Groeten en dank voor je reactie.

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je de afstand eens op kunnen meten van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de hoogte van de schotel gemeten vanaf de onderzijde. Dan kan ik wel bepalen of je die schotel kunt gebruiken wat betreft afmeting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Sprietje, volgens mijn opmetingen : 54 cm . Deze schotel heeft de volgende afmetingen : 80 cm hoog en ongeveer 74 breedte.

Hoop dat dit voldoende info is.

aangepast door odul

Geel , Stad in de Kempen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik hoop dat je de maat hebt opgemeten zoals ik aangegeven heb. Als voorbeeld heb ik een foto
meegestuurd van een andere schotel waarbij de maat tot midden lnb-klem 83cm is.

Met een maat van 54cm is de Triple-lnb prima te gebruiken op deze schotel.

 

Ik weet natuurlijk niet of de lnb-klem geschikt is om de Triple-lnb op te monteren. Daar zul je dan toch
even een foto van moeten maken

Als je bestand te groot is, kun je op je fototoestel de bestandsgrootte anders instellen of anders zijn er
voldoende programma’s waarme je bestanden kunt verkleinen zodat je het wel kunt opsturen. Een JPG-bestand van 300 kB is ruim voldoende.

post-60869-0-23692000-1367868164_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, met deze lnb-klem gaat het niet lukken. Je zult iets moeten verzinnen. De uitsteeksels waar de schroeven in zitten, zitten in de weg. Misschien die uitsteeksels afzagen en de bovenkap met ijzerdraad aan de onderste helft aan elkaar trekken.

Een triple-lnb is wel mooi in balans. Ik denk dat het moet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

het gaat wel vrij krab zijn.

een trippel LNB op een 64 cm schotel.

 

Het blijkt te werken, maar regenreserve ga je niet veel meer hebben.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jeevanhoof

 

Een schotel die te krap van maat is, is de Technisat Triplesat met afmetingen van 45x45cm. Een schotel van 60x65cm voldoet onder de meeste omstandigheden. Je kunt wel een iets grotere nemen, maar dan staan de twee buitenste lnb’s ook weer niet op de juiste plaats en verliezen ze weer aan de extra versterking die je met een grotere schotel hebt. Alleen de Astra 23,5 geeft met een grotere schotel duidelijk meer signaal.

De schotel die hij nog heeft liggen van 74cm breed en 80cm hoog is prima voor de triple-lnb. Hij gaf 540mm focuslengte op tot aan de klem, dat is 490mm tot aan voorzijde lnb. Dat is 27mm minder dan bij een Triax 78, prima dus.


De verloopring van 23x40mm vastlijmen aan de triple-lnb en dan de bovenkap met ijzerdraad vastmaken aan de onder helft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

 

je hebt gelijk, maar hij spreekt nu van een 64 cm schotel.

 

Ik weet wel dat de LNB gemaakt is voor deze schotel, maar het is toch maar nipt en de schotel moet goed uitgeregeld staan.

Zeker met de zwakke transponders van TVV

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien met de Triple LNB je de Astra1 in primary focus zet mag die transponder geen probleem zijn.

De LNB is gemaakt voor een 64cm schotel van Triax. Ik zou hem dus zeker niet op een 78cm plaatsen. Die LNB is ontworpen voor gebruik in de BeNeLux, in andere landen zou ik die niet aanraden, want daar zal het signaal van Astra2 te zwak zijn.

 

De skew voor de Triple LNB is 15°. Dus geen 11° zoals bij de Duo LNB.

aangepast door redneck eyeball
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste redneck eyeball

 

Bij een triple-lnb staat niet de Astra 1 in primary focus maar de Astra 23,5.

Ik heb het van het begin af aan al berekend dat de triple lnb ook op een Triax 78 te gebruiken is en als je ook op andere forums leest, dan zijn er al heel veel mensen die een triple-lnb naar volle tevredenheid op een triax 78 hebben staan. Vooral de Astra 23,5 die ook het meeste signaal nodig heeft krijgt hierdoor meer signaal, de twee buitenste slechts iets meer dan op een Triax 64.


En waarom zou de triple-lnb niet in andere landen te gebruiken zijn?

Op de 28,2 graden oost positie staat behalve de Astra 2 ook de Eutelsat 28A op 28,5 graden oost en ook de Astra 2 heeft behalve een spotbeam ook een Europa-beam die in heel europa te ontvangen is. Dus buiten de spotbeam van de Astra 2, zijn er nog tientallen andere ongecodeerde Engelse zenders te ontvangen.


De triple-lnb is prima te gebruiken van Zweden tot Zuid Frankrijk alleen niet voor de spotbeam. Lees maar vanaf bericht 11 van dit draadje: http://www.sat4all.com/forums/topic/329834-testen-of-28-kan-ontvangen-zonder-al-een-trisat-te-kopen/?do=findComment&comment=2156978

En de skew voor de triple-lnb is in Nederland geen 15 graden. In Groningen bijv. is dat maar 10,8 graden, in Vlissingen 13,3 graden.

In de Panne in België, moet die 14 graden schuin staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...