Ga naar inhoud


triple van TV Vlaanderen


odul

Aanbevolen berichten


Heb de combinatie triax 78+ triple kop.

 

Ben zwaar teleurgesteld. Voor alle zekerheid de zaak door mijn satelliietboer goed later (her)uitrichten, maar de signaalsterkte is veel lager dan mijn vroegere dualkop. Voorheen mocht het als zwaar regenen tot bijna onweren eer ik er iets van merkte, nu krijg ik al fouten van zodra het wat defig begint te regenen....

 

Ding gaat er één dezer weer af. Ga de BBC's missen, maar ik moet teveel toegeven op kijkkwaliteit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, TimDem, ik denk dat jij het beste een Triax 88 met 3 losse Inverto Black Ultra’s kan nemen. Dan heb je pas echt regenreserve en hoeft er niet gesjoemeld te worden met lnb-afstanden.

 

Zou een goeie oplossing zijn, maar met 4 ontvangers in huis wordt het een ingewikkelde bedoening: 4LNB(quad) = 16 coaxkabels naar 4 Disecq ....

 

@ringlord: het verschil was direct merkbaar toen ik mijn duokop verving door de triple... De signaalsterkte is er wat op achteruit gegaan (van 90 à 100% naar 75 tot 80%, maar de signaalkwaliteit is echt bedroevend te noemen op sommige zenders ("hoofdzenders" Een(hd), canvas, vtm, etc niet direct een probleem, maar Acht bvb is niet meer om aan te zien als het zwaar bewolkt is.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

TimDem, vreemd ik vraag me dan ook af of de schotel wel optimaal afgericht staat op de 23.5. Ik heb dezelfde setup als jou en ze komen allemaal binnen met snr rond de 90%. Enkel de 19.2 is iets minder, de mpeg4 kanalen komen er slechter door. Afstellen doe je altijd op signaalkwaliteit, signaalsterkte is niet relevant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de combinatie triax 78+ triple kop.

 

Ben zwaar teleurgesteld. Voor alle zekerheid de zaak door mijn satelliietboer goed later (her)uitrichten, maar de signaalsterkte is veel lager dan mijn vroegere dualkop.

 

Dan zou ik toch eens op zoek gaan naar een andere satellietboer.

Hier ook zo`n opstelling, is gewoon helemaal perfect.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

op satellietforum in Nederland is behoorlijk wat te lezen over het plaatsen van een triple op een triax 78

http://www.satellietforum.com/showthread.php?t=22241

Alls ik het goed heb begrepen moet 23,5° in het midden worden geplaatst en liefst iets hoger dan waar men maximale signaalconcentratie meet.(iets hogere elevatie) De buitenste lnb's (19,2° en 28,2°) van de triple door te kantelen een balans zoeken voor een ongeveer gelijkwaardig signaal. Gezien 23,5° in het midden staat van een grotere schotel is er behoorlijk wat signaalwinst en het is net van deze satelliet dat we  het meest signaal nodig hebben.

Ik heb me een tweedehandse Triax 78 aangeschaft en zal hem eerstdaags plaatsen als het weer wat meezit. Mijn Triple staat nu op een Triax 64 en heb behoorlijk wat problemen bij regenweer. (staat waarschijnelijk ook niet perfect uitgericht)

mvgn, Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...