Ga naar inhoud


Signaalsterkte van TVV signaal laat te wensen over(op 19°)


Jan Ambers
Ga naar oplossing Opgelost door Eduard07,

Aanbevolen berichten

Ik was zojuist even aan het spelen met de kleine campingschotel van 38*30 en was toch verbaasd!

 

Alles op Astra 19°:

BVN(qpsk) 42% SNR en AGC60% (kwaliteit) stabiel beeld

ARD 8psk 42%SNR en AGC 65% (kwaliteit) stabiel beeld

VRT 8psk 42%SNR  en 0%; en AGC 55%(kwaliteit) geen beeld en instabiel signaal: 0 & 42% SNR, (de rest van TVV zenders even slecht)

 

Instabiel signaal alleen op TVV transponder

 

Wat gebeurt er met dat TVV signaal???

Wordt daar ZO GEKLUNGELD?

 

Aan de afstelling kan het niet liggen, max is max; en aan de modulatiemethode ook niet, 8PSK op ARD ZDF enz is wel stabiel, waarom op de TVV zenders niet?   ==>TVV is geen tweede kaart voor MH waard!

 

Natuurlijk met dat campingspul zit men de grenzen af te tasten, maar ik vind de slechte kwaliteit van TVV slaat alles: is klungelarij op hoog niveau???

 

Met de vaste antenne helemaal geen probleem, maar daar valt bij slecht weer eerst de 23° ut en dan later de 19°, maar dan moet het al zwarte wolken geven in het zuiden...

 

De testen zijn gedaan met een VUsolo en VTI-5.1 en QuickSignalInfo als afregelinstrument en Inverto single LNB

 


 

aangepast door Jan Ambers
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed ook dat TVV de signaalsterkte van hun transponders op zowel Astra 1 & 3 heeft verlaagd een paar weken geleden.

 

Ik gebruik al jaren een Triplesat die ook al jaren nagenoeg probleemloos heeft gewerkt. Sinds enkele weken ervaar ik echter problemen vanzodra het ook maar zwaar bewolkt is, laat staan regent.  Bij perfect weer haal ik maar 60-70% meer (Discovery HD eerder richting 60, 2BE eerder richting 70), waar dat vroeger 70-80% was. De schotel stond al maximaal uitgericht; 2 nieuwe uitricht-pogingen gaven amper 2% winst ofzo... Britse zenders op astra 2 blijven echter @ 85-95% binnenstromen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt en vandaag ook weer in de voormiddag geregeld gehele uitval en als je iets vraagt krijg je als antwoord stel Uw schotel beter af.

Wel beste Tv Vlaanderen ik kan U gerust melden dat ik ervaring heb met schotels afstellen lang voor dat jullie ook maar van satelliet tv hadden gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed ook dat TVV de signaalsterkte van hun transponders op zowel Astra 1 & 3 heeft verlaagd een paar weken geleden.

 

Ik gebruik al jaren een Triplesat die ook al jaren nagenoeg probleemloos heeft gewerkt. Sinds enkele weken ervaar ik echter problemen vanzodra het ook maar zwaar bewolkt is, laat staan regent.  Bij perfect weer haal ik maar 60-70% meer (Discovery HD eerder richting 60, 2BE eerder richting 70), waar dat vroeger 70-80% was. De schotel stond al maximaal uitgericht; 2 nieuwe uitricht-pogingen gaven amper 2% winst ofzo... Britse zenders op astra 2 blijven echter @ 85-95% binnenstromen...

 

en waarom zouden ze dat doen.

ik geloof er niks van aan dat TVV hier iets aan kan veranderen.

SES zou dit misschien kunnen maar ik dat dat ze dit helemaal niet kunnen en ik zie het nut er ook niet van in.

of je zend vermogen voor een paar zenders te verminderen.

 

maar ik kan mij vergissen.

maar dan hoor ik het wel.

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal kan de sterkte van de transponder helemaal niet bijregelen en SES-Astra heeft ook geen reden dit te doen, sterker nog, mag dat helemaal niet doen om een huurder minder signaalsterkte te geven.

Het is puur een kwestie van de 8PSK-transponders en het slechte weer.

Tsja, vroeger had je met een 60cm-schotel een flinke regenreserve, tegenwoordig nu CanalDigitaal steeds meer zenders op een transponder willen proppen, heb je een 80cm-schotel nodig om dezelfde regenreserve te hebben als vroeger met een 60cm-schotel. En CanalDigitaal verkoopt nog steeds met droge ogen de Technisat Triplesat van 45cm en zegt dan dat je de schotel beter uit moet richten als het signaal wegvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal kan de sterkte van de transponder helemaal niet bijregelen en SES-Astra heeft ook geen reden dit te doen, sterker nog, mag dat helemaal niet doen om een huurder minder signaalsterkte te geven.

Het is puur een kwestie van de 8PSK-transponders en het slechte weer.

Tsja, vroeger had je met een 60cm-schotel een flinke regenreserve, tegenwoordig nu CanalDigitaal steeds meer zenders op een transponder willen proppen, heb je een 80cm-schotel nodig om dezelfde regenreserve te hebben als vroeger met een 60cm-schotel. En CanalDigitaal verkoopt nog steeds met droge ogen de Technisat Triplesat van 45cm en zegt dan dat je de schotel beter uit moet richten als het signaal wegvalt.

Ik heb kort geleden ook al in dit forum de vraag gesteld of meerdere satters konden bevestigen dat 12722 een zwak signaal afgeeft. Helemaal als je de andere transponders van Astra 1 ermee vergelijkt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Vandaag 6juni'13 al iemand zijn signaalmeter bekeken op A19° en TVV transponder ???

Valt me op dat signaal ruim 10 ptn sterker is dan vroeger, en zelfs sterker dan verschillende duitsers???  Zomaar???

Of zouden ze tss 2 pilskes het juiste knopke gevonden hebben dat Output-Power noemt??? :grin:  :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier niet zoveel verschil op de zwakste zenders,maar t'is inderdaad precies wel iets beter dan anders. Ik weet alleen de vorige waarden niet meer.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...