Ga naar inhoud


Newbie: DD + Mythtv + TV Vlaanderen


Aanbevolen berichten

Als complete newbie op vlak van sateliet en TV kijken via heb ik een redelijk brede vraag (die misschien niet helemaal in de juiste categorie gezet is :confused: )

 

Ik heb nog steeds de overstap naar "digitale TV" niet gemaakt en ben vele sites en fora aan het afschuimen om zoveel mogelijk te weten te komen over gebruik van sateliet ontvangst.

Ik wil me niet "vastbinden" aan de grote spelers op de markt (Belgacom, Telenet). Door mijn IT achtergrond wil ik totale controle houden over het geheel wat ik niet heb bij Belgacom & telenet. Daarenboven krijg ik de kriebels als ik dingen hoor in de media zoals bijv. de hele discussie rond de prijs van het kunnen doorspoelen van reclame.

 

Dus ik had het volgende in gedachten:

Een voldoende sterke PC die een Mythtv backend kan draaien (op lInux uiteraard) voorzien van een Digital Devices Cine S2 + Duoflex S2 expansion + Octopus (Twin) CI. daarenboven gebruik makend van de Unicable LNB van Digial Devices.

Daarin zou ik (om te beginnen) gebruik maken van een CAM die MTD ondersteund (bijv: Aston SECA DUAL 1.07).

 

De vraag die ik heb is: ik lees hier op sat4all veel over mensen die goeie ervaringen hebben met Mythtv en sat ontvangst, Goeie ervaringen over Linux en Digital Devices en goeie ervaringen over TV Vlaanderen met niet-default apparatuur. maar ik merkt niemand op die de 3 (MythTV, DD app. & TV Vl) samen hebben. IS zo'n setup wel mogelijk?

 

Terug: aangezien ik een newbie ben in deze zaak ben ik misschien overmoedig (?) Zal mijn opstelling in gedachten uberhaupt wel werken? is er iemand anders met dezelfde ervaring/setup? En klopt het dat TV VL. MTD tot 4 tuners toelaat? Zo ja, waar kan ik een CAM vinden die ondersteund is door DD en TV Vlaanderen?

 

Zoals je ziet vele vragen van iemand die aan een nieuw sat avontuur wil beginnen :D

 

Alvast bedankt voor alle tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Zie niet in waarom dat niet mogelijk zou zijn. Die kaart komt immers met linux drivers.

 

Toch wel één opmerking: enkel voor 2.6.x kernels dus je zal bvb een mythbuntu v10 distro moeten installeren of zoiets?

 

Voor mythbackend te draaien heb je geen al te snelle pc nodig hoor. Voor de frontend daarentegen moet je een beetje opletten en zorgen dat ie bvb. van vdpau gebruik kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel, Geek.

 

Ik heb er, na nog wat verder rond te surfen over het onderwerp, beslist dat ik het ga proberen. Moet de Digital Devices stukken wel nog bestellen. 

 

Is se buiten de eigen webwinkel van DD nergens anders (mogelijk goedkoper) aan Digital Devices componenten te geraken?

aangepast door dcallebaut
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...