Ga naar inhoud


Tv Vlaanderen app werkt op smartphone maar wilt niet meer casten naar Chromecast


Orgeldandri

Aanbevolen berichten

Sedert een paar dagen wilt de TV Vlaanderen app niet meer casten. Wel beeld op de smartphone, maar niet op de TV. Enkel wordt op de TV het logo van de zender getoond. Op de telefoon een foutmelding (bv. Voor IOS: P912 de geselecteerde inhoud kan momenteel niet worden bekeken.

Ik probeerde ook al vanaf Android. Zelfde probleem.

Met andere apps werkt de Chromecast normaal.

Ik lees ook dat Canal digitaal gebruikers gelijkaardige problemen hebben.

Wie nog?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iets gelijkaardigs overkwam mij ook wel eens.  Heb dat steeds kunnen oplossen door de app helemaal te sluiten, de chromecast van de stroom te halen en helemaal te laten heropstarten, vervolgens de wifi-router herop te starten en dan opnieuw de app te openen.

 

Zo heb ik het vroeger altijd terug aan de praat gekregen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook niet van mijn iOS apparaten casten via een chromecast.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zomaar een bewuste actie van M7 zijn dat je de app alléén rechtstreeks op een TV of op een extern device kan gebruiken.

Maak het moeilijker en óf met klaagt steen en been óf men accepteert deze tekortkoming uiteindelijk. Ik sta bij hen nergens meer van te kijken.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik de tv stick van xiaomi 4K, of de chromecast met een kort draadje aan.

mijn toestel is een iphone xr ios 16.

disney, yotube etc gaan wel.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/24/2022 at 5:05 PM, sattv4iedereen said:

ik gebruik de tv stick van xiaomi 4K, of de chromecast met een kort draadje aan.

mijn toestel is een iphone xr ios 16.

disney, yotube etc gaan wel.

Ik heb het even geprobeerd. Met mijn android telefoon kan ik zonder probleem de tv vlaanderen app casten naar mijn xiaomi mi box 4 die chromecast functie ingebouwd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Android ja, maar niet met iOS.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen contact gehad met de helpdesk.

Blijkbaar hebben ze een afspraak met Google gemaakt waardoor er maandag of dinsdag een automatische update zou worden verstuurd naar de Chromecast.

Ondertussen lijkt het hier weer te werken. Al leek de verbinding me gisteren niet zo stabiel.

Ik test verder uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...