Ga naar inhoud


Zoek een ontvanger met goed beeld en die kan opnemen op harde schijf


indieke

Aanbevolen berichten

Las net, wat verder naar boven, "Ben er vrij tevreden over...".

 

Dat is het dus ook niet, je moet volledig tevreden zijn en dan past in dit geval de Vu+ Solo2.

 

Simpeler kan het niet.

 

Zie ook:  http://vuplus.com/productSolo2.html

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gezien dat mijn 2 e sat binnen komt via een andere kant, en dat dire lnb's en herpositionering, me meer gaan kosten, is een nieuwe ontvanger ècht de enige mogelijkheid.

 

Mijn huidige, heeft wel een 2 e ingang, maar dat is enkel voor het opnemen.  Het is een

 

Technisat  Digicorder Hd S 2.  Jammer had liever die 2 e ingang gebruikt voor de 2e sateliet, maar dat gaat dus niet.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gezien dat mijn 2 e sat binnen komt via een andere kant, en dat dire lnb's en herpositionering, me meer gaan kosten, is een nieuwe ontvanger ècht de enige mogelijkheid.

 

Ik snap deze conclusie niet.

In bericht #15 staat toch een manier om het wel te koppelen, als het signaal van 19,2 en 23,5 van een andere kant komt?

 

Één extra switch en wat kabeltjes en een koppelstukje nodig, dat is niet duur.

Al ken ik de Technisat  Digicorder Hd S 2 niet, en weet ik dus niet wat je al of niet met een TWEEDE ingang nog kunt.

Maar voor de koppeling van 19,2 en 23,5 met 28,2 is dat dus niet interessant; dat kan gewoon op de aangegeven manier.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De technisat HD S2 Plus is een van de beste receivers die er zijn...

De 2e antenne ingang is dus inderdaad alleen om de 2 ingebouwde tuners van een identiek maar onafhankelijk signaal te voorzien, zodat je beide tuners ter beschikking hebt voor opname of kijken + opnemen... dit is volgens mij bij alle receivers wel zo...

Je kan bij het kijken gewoon niet kiezen via welke tuner je kijkt, de receiver kiest dat afhankelijk van de situatie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb een VU duo receiver met 1terrabite hardeschijf twee sateliet ingangen een voor het kijken en een voor op te nemen en een duo lnb met 4 aansluitingen waar overal signaal op zit maar als mijn recorder opneemt schakelt hij naar de tuner waar ik mee kijk weet iemand hoe dat voorkomen kan worden

aangepast door Danger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...