Ga naar inhoud


Visiosat met een B5 steun


robsim32

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen ik ben nieuw hier, maar ik heb volgens mij heel grondig gezocht. Dus mijn excuses als dit onderwerp al is behandeld. Ik heb op mijn Visiosat een B5 steun gezet zodat ik nu 4 satellieten kan ontvangen. Dat alles  gaat goed op de Hotbird, Astra 1 en Astra 2. Maar op Astra 3 ontbreekt er signaal op verschillende transponders. Het geke is dat ik b.v. wel omroep Friesland ontvang, Maar op de transponder 12344Mhz waar de Nederlandse zenders moeten zitten heb ik totaal geen ontvangs. Ik snap er ondertussen helemaal niks meer van. Heeft iemand een oplossing die mij zou kunnen helpen.

 

Bedankt voor jullie tijd en moeite

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de transponderinstelling wel goed staan: 11739 V, DVB-S2, 27.500, 8PSK FEC 2/3

 Dat is nu net het gekke. Alles staat goed alleen heb ik op verschillende transponders 0 uitslag. Totaal geen ontvangst. Ik heb op de binneste satellieten 19,2 en 23,5 gr twee alps LNB's zou het kunnen   dat ik de LNB van Astra 3 moet vervangen voor een gewone i.v.m. de opening van de LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robsim32 schrijft:


“Maar op Astra 3 ontbreekt er signaal op verschillende transponders. Het geke is dat ik b.v. wel omroep Friesland ontvang, Maar op de transponder 12344Mhz waar de Nederlandse zenders moeten zitten heb ik totaal geen ontvangs.”

Later verander je transponder 12344 in 11739V. Maar op 11739V zit alleen maar Ned.2 HD en helemaal geen Ned.1 en 3 HD. Ned.1 HD zit op 11856V en Ned.3 HD zit op 12188H.


Ik denk dat jij eens een fabrieksreset moet doen en alle zenders en transponders eens opnieuw moet inladen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor type lnbs heb je. Ik heb bij enkele visiosats met quad lnbs mbv een staalkabeltje de beugel moeten ondersteunen omdat hij iets te ver doorhangt ivm gewicht. Daarna was het probleem met enkele transponders op de a3 verholpen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor type lnbs heb je. Ik heb bij enkele visiosats met quad lnbs mbv een staalkabeltje de beugel moeten ondersteunen omdat hij iets te ver doorhangt ivm gewicht. Daarna was het probleem met enkele transponders op de a3 verholpen.

 

Ik gebruik single LNB's. Maar misschien is het een idee om hem even goed te versterken.

 

THX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Robsim32 schrijft:

“Maar op Astra 3 ontbreekt er signaal op verschillende transponders. Het geke is dat ik b.v. wel omroep Friesland ontvang, Maar op de transponder 12344Mhz waar de Nederlandse zenders moeten zitten heb ik totaal geen ontvangs.”

 

Later verander je transponder 12344 in 11739V. Maar op 11739V zit alleen maar Ned.2 HD en helemaal geen Ned.1 en 3 HD. Ned.1 HD zit op 11856V en Ned.3 HD zit op 12188H.

Ik denk dat jij eens een fabrieksreset moet doen en alle zenders en transponders eens opnieuw moet inladen.

 

Dit ga ik zeker ook proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste robsim32

 

Wat bedoel jij met “Maar misschien is het een idee om hem even goed te versterken”.

Wil je er een versterker tussen zetten?

 

Nee ik ben niet van plan om er een versterker tussen te zetten. Ik bedoelde het versterken van de arm waar de lnb's aan gemonteerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...