Ga naar inhoud


San Francisco , crash Boeing 777.


Gene 1225

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Alles overziend is het verbazingwekkend hoe (relatief) goed dit is afgelopen voor de passagiers en bemanning.

 

Of dit veroorzaakt zou kunnen zijn door wind shear?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet zeker of dit waar is, volgens mij loopt het onderzoek nl nog.

Maar het deed mij wel heel sterk aan de Final Destination films denken.  :eek:

 

"De twee overleden Chinese tieners werden na de crash teruggevonden op de landingsbaan. Waarschijnlijk zijn ze uit het vliegtuig geslingerd tijdens de crash. Eén van de meiden overleed niet door de crash maar zij bleek overreden te zijn door een brandweerwagen."

 

Al met al heel triest natuurlijk...  :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je deze amateur-video bekijkt is er slechts nipt een tweede Tenerife-ramp vermeden: 

een vertrekkend vliegtuig was net op de parallel-baan ter hoogte van de rampplaats.

 

http://video.news.com.au/2395960796/Amateur-footage-of-San-Francisco-plane-crash

Heb jij enig idee wat de afstand was tussen deze twee vliegtuigen?

In de berichten hierover hoor ik daar over niets.

In de de beelden lijkt het inderdaad dat het ene de andere gaat "pakken".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De taxiway ligt ongeveer 150 meter verwijderd van de runway.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij enig idee wat de afstand was tussen deze twee vliegtuigen?

Daarom had ik eerst even op Google-maps gekeken: dan wordt er al veel duidelijk: het vliegtuig heeft de zeewering geraakt, terwijl die niet eens veel hoger dan de zee is en dat verklaart het afbreken van het staartstuk: het moet dus veel te laag aangevlogen hebben of, zoals 

ceesv reeds aangaf, er was een windshear in het spel. Volgens de huidige gegevens lag ook de aanvliegsnelheid te laag en is het vliegtuig daardoor misschien uit de lucht gevallen ? 

 

http://goo.gl/maps/UAbz4

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het blijft op dit moment gissen, technisch leek de kist in orde, de bemanning was ervaren.

Wind shear zorgt voor een plotselinge headwind, waardoor je de airspeed raat reduceren door motor vermogen terug te nemen.

deze headwind verandert plotseling in een zeer sterke neerwaartse stroming gevolgd door een sterke tailwind, waardoor je plotseling snel hoogte en snelheid verliest.

 

Voor diegenen die het verloop van het onderzoek willen volgen... http://www.ntsb.gov/investigations/2013/asiana214/asiana214.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men heeft het altijd over de piloot, maar er zitten 2 vliegers in het toestel, waarvan afwisselend een het commando over het toestel heeft.

Anders als in auto's heeft een vliegtuig dubbele besturing.

Wanneer een vlieger het commando heeft zal de andere vlieger onder meer de verrichtingen van de pilot in command in de gaten houden,

 

Een van de vliegers zou volgens de berichten inderdaad pas 40 vlieguren hebben op de 777, maar hij had wel 9.000 uur ervaring op andere toestellen.

 

Asiana Airlines vliegt met Airbus en Boeing, totaal bijna 60 toestellen.

Wanneer deze vlieger intern doorgestroomd is, vloog hij tenminste voorheen de 737-400 of groter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit al de afleveringen van Air Crash Disaster weten we nu wel één ding met zekerheid: het is nooit één oorzaak, of één handeling die een crash veroorzaakt. Zelfs als vaststaat dat de aanvliegsnelheid te laag was, blijft de vraag waarom? Het onderzoek zal het verder moeten uitwijzen. 

Trouwens daar gaat dit topic niet over, het ging er mij om dat een zware ramp met twee toestellen maar nipt vermeden is: dat tonen de beelden. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Koffieshop

Daardoor hebben mijn kinderen vliegangst :)

en ik versta het maar het word beetje irritant wegens veel met de vlieger op reis te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vliegangst is aangepraat. Kinderen krijgen niet zomaar vliegangst.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik alle berichten van de media door mijn hoofd laat gaan kom

ik tot de conclusie dat de piloot met maar 20 uur vlieg ervaring op dat

toestel had en een 3. piloot in de cockpit was (zal dus wel de instructeur zijn)

dat het een piloot in opleiding is lijkt verdomd veel op het ongeluk

van turkish bij schiphol.

Dadelijk komt er uit dat een hoogte meter niet goed werkte dan zijn ze

100% identiek.

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...