Ga naar inhoud


gat in hol kozijn vullen


Frank1234

Aanbevolen berichten


Is een cirkelvormig plaatje van hetzelfde materiaal erop lijmen niet een mooiere en snellere optie?

De polyesterreparatie is erg moeilijk vlak af te werken zonder het omliggende materiaal te beschadigen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjips....

 

bedacht me net iets anders. Is dat PUR wel een goed idee ? Teveel en je kozijn kan misschien uit elkaar 'knappen'.  Er schoot me ineens weer een verhaal te binnen.......... 

 

Een kennis van mij heeft vele jaren geleden een ombouw gemaakt voor de badkuip. Hij bedacht, ik spuit hier 2 a 3 bussen pur in en leg dan het bad erin. De pur dient perfect ter isolatie. Dus, hij purren, het bad erin gestopt, half vol laten lopen met water en toen na een zware dag lekker klussen naar bedje...

 

De volgende ochtend kwam hij in zn badkamer, het bad stond horizontaal...........haha

 

Maw, pas ook weer op met de kracht van dat spul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjips....

 

bedacht me net iets anders. Is dat PUR wel een goed idee ? Teveel en je kozijn kan misschien uit elkaar 'knappen'.  Er schoot me ineens weer een verhaal te binnen.......... 

 

Een kennis van mij heeft vele jaren geleden een ombouw gemaakt voor de badkuip. Hij bedacht, ik spuit hier 2 a 3 bussen pur in en leg dan het bad erin. De pur dient perfect ter isolatie. Dus, hij purren, het bad erin gestopt, half vol laten lopen met water en toen na een zware dag lekker klussen naar bedje...

 

De volgende ochtend kwam hij in zn badkamer, het bad stond horizontaal...........haha

 

Maw, pas ook weer op met de kracht van dat spul.

Een bad moet toch horizontaal staan ! ;)

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metaal???

Dan ga je toch niet proberen dit dicht te plamuren, 1 klap en het hele spul ligt er weer uit of er zit weer een barst in.

Voor metaal gebruik je toch gewoon een lasapparaat om het gat dicht te lassen, dit glad slijpen en dan evt. met plamuur de laatste oneffenheden wegwerken.

Alleen op deze manier krijg je een blijvend goed resultaat.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een plaatje er achter schuiven als het een sleutel gat is kun je er ook van de zijkant bij anders een plamuur gebruiken die wat elasties is.

Mijn ouders gebruiken voor de boot speciale polyester plamuur zou je bij een boten werf eens moeten vragen wat er in kan

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metalen plaatje maken, dat wat groter is dan het gat. Hierin een gaatje maken in het midden. Hierin een klein boutje of ijzerdraadje bevestigen.

Binnenzijde wat ruw maken met schuurpapiertje en ontvetten.

Met epoxie voorzien plaatje er diagonaal insteken. En vervolgens vastzetten met het boutje of ijzerdraadje door middel van een ¨brug¨ bijvoorbeeld, een latje, aan de buitenzijde.

Wil je het nog mooier maken dan een metalen plaatje maken gelijk aan het gat en van dezelfde dikte. Met daar achter het eerder genoemde plaatje.

Na uitharden van de epoxie hoef je alleen de kleine ruimte en/of de naden met een tweecomponenten plamuur af te werken.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het heel dun metaal is (wat ik betwijfel met een metalen kozijn aangezien dat vaak toch wel een mm dik is)dan kun je het meestal wel lassen.

Kun je niet lassen dan kun je ook nog gaan solderen, dit zie je ook wel bij de restauratie van oude auto's ed. (lassen is wel altijd sterker)

- metaal goed blank maken en als het kan het metaal iets naar binnen slaan

- plaatje ijzer maken wat over het gat past en in deze deuk past.

- het oppervlak insmeren met een vloeimiddel, goed warm maken en een dun laagje tin aanbrengen

- idem met het stukje metaal dan beide op elkaar zetten en goed verwarmen zodat alles aan elkaar smelt.

- geheel heel goed schoonmaken aangezien op het vloeimiddel geen verf oid. blijft zitten

opschuren en afwerken met polyester.

 

Ga je een slotgat wat vaak toch mooi rond is oid. alleen maar opvullen met polyester/epoxy oid. dan zal het altijd weer gaan barsten.

In de auto reparatie zul je dan ook nooit zien dat ze een gat alleen maar opvullen aangezien de scherpe/dunne rand te weinig houvast biedt voor een goede reparatie.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...