Ga naar inhoud


Gilat schotel - regendruppels blijven erop liggen


M_Z

Aanbevolen berichten

Op de nieuwste Astra2Connect schotel kun je via de Ka-band internetten, en tegelijkertijd ook met een extra beugeltje Astra 1 en Astra 3 ontvangen.

Een mooi systeem voor mensen die geen ADSL of Kabel internet kunnen krijgen (buitengebieden, vaste campingplaatsen, calamiteiten, back-up  enz.)

 

Maar de schotelantenne die bij deze set geleverd wordt, is erg grof van structuur (het spuitwerk) en mij viel dan ook op dat bij een flinke regenbui de regendruppels veel meer op de schotel blijven 'plakken'. Op onderstaande foto's zie je de oude Ku-band schotel beneden en de nieuwe Gilat schotel boven.

 

Zie hierbij enkele High-res foto's:

 


 

Het lijkt me dat dit toch invloed heeft op de ontvangst, en dat blijkt ook want bij het afregelen kreeg ik pas een lock nadat ik de schotel afzeemde, terwijl ik de schotel niet meer verdraaid heb.

Triax schotels, Telestar/Technisat schotels, en zelfs low-cost schotels, ze zijn allemaal zo glad als een spiegeltje.

 

Is dat inderdaad een probleem dat Gilat zou moeten erkennen ? Ik dacht dat dit toch zeer professionele schotelmakers zijn ?

 

En zou volgende 'wondermiddel' een oplossing kunnen zijn ?

 

 

Glas-Siegel mit Nano & Lotus Effekt aus TV Werbung 250ml

post-31699-0-40939300-1375298936_thumb.jpg

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites


glas-siegel zal wel werken op autoruiten, maar waarschijnlijk staat er wel een waarschuwing op om dit niet op de autolak te morsen.

Dus lijkt het me geen goed idee om dit op een gelakt schotel te gaan doen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...