Ga naar inhoud


Chip sd kaart gebroken


stephanie

Aanbevolen berichten


als hij het niet meer doet, kun je nog een ding proberen.

 

wat je misschien nog kunt doen is, de chip aan drukken dat de scheur kleiner wordt en dan 1 druppel sec. lijm en hopen dat hij misschien werkt.

 

ik heb ooit het zelfde gehad.

bij mij geval kon ik 70% er nog van afhalen voordat hij helemaal dood was.

 

succes ermee.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als hij het niet meer doet, kun je nog een ding proberen.

 

wat je misschien nog kunt doen is, de chip aan drukken dat de scheur kleiner wordt en dan 1 druppel sec. lijm en hopen dat hij misschien werkt.

 

ik heb ooit het zelfde gehad.

bij mij geval kon ik 70% er nog van afhalen voordat hij helemaal dood was.

 

succes ermee.

 

gr.

henk

de kaart is uit elkaar, zie foto ik weet niet of ik hem zo in elkaar krijg en in de laptop kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stephanie,

 

Wellicht heb je geluk, de kaart ziet eruit als een micro sd kaart gemonteerd op microSD/SD behuizing.

Wat je zou kunnen doen is even naar een winkel gaan (mediamarkt of computer winkel en dan haal je een microSD to SD Adapter.

als ze niet los verkocht worden kan je gewoon de goedkoopste microsd met adapter kopen.

hierin schuif je jou micro sd kaart. misschien de lijm er wat afkrabben en dan proberen.

 

kijk eens naar dit plaatje:

 micro-sd-card-recovery.jpg

aangepast door remco30
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stephanie,

 

Wellicht heb je geluk, de kaart ziet eruit als een micro sd kaart gemonteerd op microSD/SD behuizing.

Wat je zou kunnen doen is even naar een winkel gaan (mediamarkt of computer winkel en dan haal je een microSD to SD Adapter.

als ze niet los verkookt worden kan je gewoon de goedkoopste microsd met adapter kopen.

hierin schuif je jou micro sd kaart. misschien de lijm er wat afkrabben en dan proberen.

 

kijk eens naar dit plaatje:

 micro-sd-card-recovery.jpg

Er is een barst in! Ik heb hem naar recoverfab gestuurd in duitsland en die zeggen we kunnen je niet helpen meer. Hij is kapot. Maar ik denk zo misschien is er iemand op aarde die het wel kan. Moet het een leeg kaartje zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is het proberen waard,  als de barst alleen in de buitenkant zit en niet de interne chip heeft geraakt zal het wellicht wel werken

ik heb laatst een micro's kaart met adapter gekocht voor 15 euro geloof ik.

mocht het niet werken dan heb je een nieuwe micro sd kaart welke je in de adapter ook als sd kaart kan gebruiken 

maar goed als je hem opgestuurd hebt naar Duitsland dan zullen ze dit trucje al geprobeerd hebben neem ik aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is het proberen waard,  als de barst alleen in de buitenkant zit en niet de interne chip heeft geraakt zal het wellicht wel werken

ik heb laatst een micro's kaart met adapter gekocht voor 15 euro geloof ik.

mocht het niet werken dan heb je een nieuwe micro sd kaart welke je in de adapter ook als sd kaart kan gebruiken 

maar goed als je hem opgestuurd hebt naar Duitsland dan zullen ze dit trucje al geprobeerd hebben neem ik aan

ik weet niet of ze dat geprobeerd hebben, laats zei mij een dat ze in Duitsland technisch gezien niet verder zijn als Nederland. Misschien heeft hij het niet geprobeerd. Probleem is het kaartje is weer onder die ijzertjes geschoven en ik krijg hem niet er tussen uit weet niet hoe wil er niet te veel aan prutsen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zwarte kaartje waar jij dat rode rondje omheen hebt getekend  is de microsd met daarin de chip.   de rest is een behuizing en wat connectoren die de micro sd  aansluitingen naar sd formaat brengen, deze is niet zo belangrijk dus als hij er los onder ligt kan je die ijzertjes weg buigen met je vingers of een pinzet om zo de micro sd kaart er tussen uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zwarte kaartje waar jij dat rode rondje omheen hebt getekend  is de microsd met daarin de chip.   de rest is een behuizing en wat connectoren die de micro sd  aansluitingen naar sd formaat brengen, deze is niet zo belangrijk dus als hij er los onder ligt kan je die ijzertjes weg buigen met je vingers of een pinzet om zo de micro sd kaart er tussen uit te halen.

dus in dat kleine kleine kaartje zit nog eentje? 

maar moet dat vierkantje samen in dat adapter dingetje doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat kleine kaartje onder die pinnetjes is eigenlijk een microsd kaart zie mijn foto eerder gepost en leg die eens naast jou foto,  daar waar hier de tekst staat zie je bij jou lijm resten.

dit is een microsd kaart met daarin een chip.

hieronder een foto van de voor en achterkant.

post-65000-0-72144600-1376723445_thumb.png

 

wat ze dus gedaan hebben bij jou kaart is een micro sd in een behuizing gestopt dat het een sd kaart lijkt.

post-65000-0-86198400-1376723839_thumb.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat niet de goede kant op.

 

Het gaat om dat kleine zwarte kaartje. Die omhulling is duidelijk naar de knoppen dus daar zou ik geen tijd meer insteken.

Je kan 2 dingen doen : of je koopt zo'n nieuwe adapter als op de foto en steekt daar het kleine zwarte kaartje in of je zoekt een vriend die een kaartlezer in zijn pc heeft. Als het goed is past dat kleine zwarte kaartje daar gewoon in.

 

En dan maar hopen dat hij nog te lezen is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...