Ga naar inhoud


Chip sd kaart gebroken


stephanie

Aanbevolen berichten

Pech is het inderdaad, en dat wil ik liever niet meemaken...  Ik heb me in ieder geval voorgenomen om na iedere fotosessie 's avonds de boel te kopieren op pc en externe disk... ook al is het kaartje nog lang niet vol.

Ik denk dat die geheugenkaartjes steeds slechter van kwaliteit worden... ze worden inderdaad wel veel goedkoper, maar de kwaliteit neemt recht evenredig af lijkt het.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan iemand mij helpen ik ben ten einde raad. Er moet iemand op de wereld zijn die mij helpen kan.

 

De chip van mijn sd kaart is gebroken, ik weet niet of hij helemaal door is ik durf niet te kijken en heb er ook geen verstand van.

 

 

Zie foto!!!!

 

Ik zag dit draadje gisteren pas voor het eerst.

 

Ik heb de "chip" van jou foto even vergeleken met de micro-SD van mijn telefoon en kan eigenlijk alleen concluderen dat de micro-sd kaart gebroken is en niet de chip van deze kaart.

 

De chip zit meer naar beneden (aan de andere kant is bij mijn kaart een duidelijk vierkant herkenbaar) en hier loopt de breuklijn niet doorheen.

De breuklijn loopt door de aansluitverbindingen tussen chip (het silicium plaatje dus) en de externe aansluitingen.

 

Geen enkel expertise bedrijf gaat zoveel moeite doen om de inhoud te redden, maar daarmee hoeft het nog niet onmogelijk te zijn.

 

Uit dit draadje is op te maken dat je er vanuitgaat dat je de foto's en filmpjes kwijt bent.

 

Als het mij zou overkomen zou ik, ALS LAATSTE REDMIDDEL, het volgende recept proberen:

 

De chipkaart doorbreken en de aansluitverbindingen blootleggen (Héél voorzichtig vijlen en schuren tot de uiteinden van de koperbanen bloot komen te liggen).

Daarna draadjes eraan solderen en deze verbinden met het connectordeel (de externe aansluitingen dus), of desnoods direct aan de adapter.

 

Je hoeft de hoop dus nog niet op te geven en zoeken naar een (zeer) handige snuiter die dit voor je kan doen.

 

Just my two cents!

aangepast door Lex_luthor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad een goede kans dat alleen de verbindingsdraden gebroken zijn maar de chip (en dus je foto's) nog intact zijn.

 

Ik zou alleen niet de chipkaart verder doorbreken. De kans op schade wordt dan alleen maar groter.Maar met een beetje geluk kan je met een loep op het breukvlak wel de verbindingsdraden zien. Ik zou dan inderdaad proberen om aan de dunste kant (dus minste plastic boven de draden) proberen dit plastic weg te halen zodat de draden bloot komen te liggen. En dan inderdaad draadjes solderen.

 

Misschien dat je heel voorzichtig met een hete stopnaald ofzo het plastic kan wegsmelten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad een goede kans dat alleen de verbindingsdraden gebroken zijn maar de chip (en dus je foto's) nog intact zijn.

 

........

 

Misschien dat je heel voorzichtig met een hete stopnaald ofzo het plastic kan wegsmelten.

 

Dit is ook nog een bruikbare optie, en als die niet gelukt is kun je altijd nog schuren!

 

Als hij helemaal gebroken is zie je natuurlijk alle contacten wel gelijk zitten.

 

Misschien is er iemand die weet welke aansluitingen daadwerkelijk worden gebruikt!

 

Er zijn (in mijn optiek) minstens 4 aansluitingen nodig  plus, min, Rx en Tx . Wellicht dat plus en min dubbel worden gebruikt of dat er een aantal aansluitingen totaal ongebruikt blijven.

 

 

PS

 

Persoonlijk kijk ik nagenoeg nooit in 'Off Topic 4 All' mijn oog viel toevallig op het onderwerp voordat er weer een zoekplaatje werd gepresenteerd.

 

Nu we in stadium zijn aangekomen moet dit topic eigenlijk verplaatst worden naar "De Rokende Soldeerbout". Daar kijken de leden met de 'rechterhandjes' juist naar dit soort oplossingen!

aangepast door Lex_luthor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het volledig met Lex_luther eens .

Ik zou er met plezier mijn tanden inzetten.

Stereo microscoop , soldeerbout en vaste hand aanwezig

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

.......

Ik zou er met plezier mijn tanden inzetten.

Stereo microscoop , soldeerbout en vaste hand aanwezig

Dat gevoel had ik ook, alleen van de drie zaken die je noemt heb ik alleen de middelste nog,

en die gebruik ik nog maar hééél zelden.

 

Ik hoop voor Stephanie dat ze deze ontwikkeling leest en dat ze de hoop niet al opgegeven had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Trust wat let je bied Stephanie aan de handel naar jouw op te sturen, niet geschoten is altijd mis.

Die posting is als aanbod bedoelt , als ze reageert zie ik het wel in mijn PM box .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoel had ik ook, alleen van de drie zaken die je noemt heb ik alleen de middelste nog,

en die gebruik ik nog maar hééél zelden.

 

Ik hoop voor Stephanie dat ze deze ontwikkeling leest en dat ze de hoop niet al opgegeven had.

ik reageer straks even, ben even mijn zoontje de fles aan het geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat Stephanie treurig is. Het zou mij net zo gaan.

Ik heb de foto met de breuklijn nauwkeurig bekeken en kom ook tot de konklusie dat een redding mogelijk kan zijn.

Als het mijn chip was met dergelijk belangrijke foto´s dan ging ik zeker iedere moeite ten trots, proberen om de data te redden.

Ik heb de technische kennis en zeker handvaardigheid en wilskracht om zo´n klus te klaren.

Dat wil echter niet zeggen dat het mij ook daadwerkelijk zou lukken.

Maar ik bied aan om het te proberen, natuurlijk zonder garantie op succes.

Ik ben nu in Dubai, kom op 5 Sept. naar Duitsland. Daar heb ik in mijn werkplaats alles wat nodig is om deze operatie aan te gaan.

Dus ik bied aan om je te helpen tenzij er een ander form-lid is die overtuigd is het ook of zelfs beter te kunnen.

Dan laat ik het aan die persoon en jouw keuze over.

Nogmaals..ik kan geen succes verzekeren. Ik zal je chip echter behandelen alsof hij van mij was. met de geboorte foto´s van mijn eigen kinderen!

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het volledig met Lex_luther eens .

Ik zou er met plezier mijn tanden inzetten.

Stereo microscoop , soldeerbout en vaste hand aanwezig

Weet u zeker dat u mij kan helpen. Ik heb het kaartje opgestuurd (al eerder voor dat ik de topic starte) recover fab in Duitsland, die man zei dat hij mij niet meer kon helpen. Ik heb nu nog een bedrijf in Belgie gevonden. Data recuperatie heetten die. Hij hadden het ook over solderen.Cherub, hun adres is: http://www.datarecup...cfqff3godnbeanw

 

Hun hebben een bedrijf in Ieper. Tot nu toe heb ik alleen contact per mail, ze zijn heel netjes en ik kan wel honderd vragen stellen hun zijn altijd correct.

 

Ik weet niet wat ik doen moet. Kan een foto maken van de andere kant en naar u sturen.Waar ook de draadjes zitten ik weet niet of dat kan of dat dat misschien meer schade aanricht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat Stephanie treurig is. Het zou mij net zo gaan.

Ik heb de foto met de breuklijn nauwkeurig bekeken en kom ook tot de konklusie dat een redding mogelijk kan zijn.

Als het mijn chip was met dergelijk belangrijke foto´s dan ging ik zeker iedere moeite ten trots, proberen om de data te redden.

Ik heb de technische kennis en zeker handvaardigheid en wilskracht om zo´n klus te klaren.

Dat wil echter niet zeggen dat het mij ook daadwerkelijk zou lukken.

Maar ik bied aan om het te proberen, natuurlijk zonder garantie op succes.

Ik ben nu in Dubai, kom op 5 Sept. naar Duitsland. Daar heb ik in mijn werkplaats alles wat nodig is om deze operatie aan te gaan.

Dus ik bied aan om je te helpen tenzij er een ander form-lid is die overtuigd is het ook of zelfs beter te kunnen.

Dan laat ik het aan die persoon en jouw keuze over.

Nogmaals..ik kan geen succes verzekeren. Ik zal je chip echter behandelen alsof hij van mij was. met de geboorte foto´s van mijn eigen kinderen!

Weet u zeker dat u mij kan helpen. Ik heb het kaartje opgestuurd (al eerder voor dat ik de topic starte) recover fab in Duitsland, die man zei dat hij mij niet meer kon helpen. Ik heb nu nog een bedrijf in Belgie gevonden. Data recuperatie heetten die. Hij hadden het ook over solderen.Cherub, hun adres is: http://www.datarecup...cfqff3godnbeanw

 

Hun hebben een bedrijf in Ieper. Tot nu toe heb ik alleen contact per mail, ze zijn heel netjes en ik kan wel honderd vragen stellen hun zijn altijd correct.

 

Ik weet niet wat ik doen moet. Kan een foto maken van de andere kant en naar u sturen.Waar ook de draadjes zitten ik weet niet of dat kan of dat dat misschien meer schade aanricht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik weet het niet zeker. Ik zou ook de banen vrij leggen met een dremel frees. Dan bepalen of er nog genoeg "vlees" is om de verbinding naar de chip te herstellen door middel van een uiterst fijne soldeerbout (5 watt, 6 volt) met de allergrootste  voorzichtigheid. En met de dunste wire-rap zilverdraad de buitenwereld weer aansluiten. Een manier vinden om de chip dan uit te lezen om de data te redden.

Meer kan ik niet. En nogmaals geen succes verzekerd.

Maar ieder ander gerenommeerd bedrijf zou het net zo aangaan.

It´s up to you!

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik weet het niet zeker. Ik zou ook de banen vrij leggen met een dremel frees. Dan bepalen of er nog genoeg "vlees" is om de verbinding naar de chip te herstellen door middel van een uiterst fijne soldeerbout (5 watt, 6 volt) met de allergrootste  voorzichtigheid. En met de dunste wire-rap zilverdraad de buitenwereld weer aansluiten. Een manier vinden om de chip dan uit te lezen om de data te redden.

Meer kan ik niet. En nogmaals geen succes verzekerd.

Maar ieder ander gerenommeerd bedrijf zou het net zo aangaan.

It´s up to you!

woont u in Dubai? Of in Duitsland? Kan ik een foto van de achterkant maken voor u?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Dubai en Duitsland. Reis regelmatig heen en weer.

Ben vanaf 5 Sept. weer in Duitsland, bij Frankfurt. Dan van 12-17 Sept. in Amsterdam voor de IBC en daarna weer terug naar Dubai.

De "operatie" zou tussen 5-11 september moeten gebeuren.

Maar nogmaals, als er anderen zijn die de moed hebben..dan..waarom niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Dubai en Duitsland. Reis regelmatig heen en weer.

Ben vanaf 5 Sept. weer in Duitsland, bij Frankfurt. Dan van 12-17 Sept. in Amsterdam voor de IBC en daarna weer terug naar Dubai.

De "operatie" zou tussen 5-11 september moeten gebeuren.

Maar nogmaals, als er anderen zijn die de moed hebben..dan..waarom niet.

Hoe schat u de kans van slagen in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...